וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לאונס באילת: 7 נערים נעצרו; מנהלת במלון נעצרה בחשד לאי מניעת פשע

עודכן לאחרונה: 23.8.2020 / 22:18

שבעת הנערים נעצרו בתום חקירה, ודיון בעניינם יתקיים מחר. "האונס נמשך זמן ארוך, עדות הנערה מהימנה", אמר גורם המעורה בחקירה. הוא הוסיף שיש ראיות שמנהלת הביטחון במלון הים האדום צפתה בהתגודדות במסדרון ולא עשתה דבר. מעצר החשוד המרכזי הוארך בשנית ב-5 ימים

בווידאו: תדרוך של מפקד מרחב לכיש על החשד לאונס באילת/צילום: שי מכלוף, עריכה: עמית שמחה

שבעה נערים נעצרו היום (ראשון) לאחר שנחקרו בחשד למעורבות באונס בת ה-16 באילת. השבעה, שחלקם חברים, נחקרו על ידי צוות החקירה המיוחד במרחב לכיש. מנהלת הביטחון במלון הים האדום בעיר, שם על פי החשד נאנסה הנערה, נעצרה בתום חקירתה בחשד לשיבוש הליכי חקירה ואי מניעת פשע. זאת, בטענה כי ראתה את ההתגודדות במסדרון ולא עשתה דבר.

הנערים והמנהלת במלון יובאו מחר לדיון בארכת מעצרם בבית המשפט השלום באשקלון. בסך הכל נעצרו 11 חשודים מתחילת החקירה. גורם המעורה בפרטי החקירה מסר לוואלה! NEWS כי "הקטינה מסרה עדות מהימנה המחוזקת בחומרי החקירה. אנו רואים בעדות דבר משמעותי. פרק הזמן שבה התרחשה העבירה הוא ארוך מאוד".

אחד משבעת הנערים שנעצרו, הכחיש את מעורבותו באירוע. "הייתי שיכור והלכתי לישון, יש עדים שראו אותי ישן. לא ידעתי על שום אירוע ולא הייתי שם", סיפר לחוקריו.

בית משפט השלום באשקלון האריך את מעצרו של בן ה-17, שנעצר אתמול בחשד למעורבות באונס, עד ליום שלישי הקרוב. הנער הכחיש את מעורבתו באירוע, וטען כי הוא שמע על התקרית בחדשות. נער נוסף שנעצר אתמול, שוחרר על ידי בית המשפט. עם זאת, המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע להחלטה, והוא יישאר במעצר עד למחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פרק הזמן שבה התרחשה העבירה הוא ארוך מאוד". מלון הים האדום באילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד מרחב לכיש ניצב משנה רונן אבניאלי אמר כי "מיד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה והוקם צח"מ שעסק בימים הראשונים באיתור ראיות, באיסוף חומרים דיגיטליים ובמציאת חומרים נוספים שהיו ברשות הציבור ובזירה עצמה". הוא הוסיף כי "עם קבלת התלונה ומיד אחריה עצרנו עד עכשיו 11 חשודים - תשעה קטינים ושני צעירים".

מעצרו של החשוד המרכזי, תושב חדרה בן 27, הוארך היום בשנית בחמישה ימים. הוא מוכר למשטרה, ולאחרונה שוחרר ממאסר של שנה בגין עבירות רכוש, כשחלק מהתיקים עדיין מתנהלים. גורמים המעורים בחקירה מסרו כי במהלך היום צפויים מעצרים נוספים.

הפגנת מחאה על האונס באילת ואלימות כלפי נשים, כיכר הבימה תל אביב, 22 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
מוחים נגד אלימות כלפי נשים. תל אביב, אמש/שלומי גבאי

גורמים המעורים בפרטי החקירה אמרו אמש כי באונס מעורבים מספר דו-ספרתי של חשודים. לפי אותם גורמים, סרטוני מצלמות האבטחה יביאו למעצרים נוספים בקרוב.

"צוות החקירה הצליח להגיע להערכה של מספר החשודים המעורבים באירוע, כרגע פועלים לזיהויים וצפויים מעצרים שלהם בימים הקרובים", מסרו במשטרה, לאחר הערכת מצב שקיים מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם סופר, עם מפקד מרחב לכיש נצ"מ רונן אבניאלי ועם צוות החקירה המיוחד שהוקם כדי לחקור את המקרה.

לידי המשטרה הגיעו תיעודי מצלמות האבטחה במלון בו אירע המקרה, בהם נראית התגודדות סמוך לחדר בו בוצעו לפי החשד המעשים. על פי החשד, קבוצה גדולה של גברים נכחה בחדר שבו בוצע אונס הנערה, תושבת אשקלון, שהייתה בהשפעת אלכוהול. היא התלוננה על כך במשטרה לפני כשבועיים. החוקרים בודקים בין השאר אם אחד מהמעורבים צילם את מה שהתחולל בתוך החדר.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully