וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס הנערה במלון באילת: נער בן 17 נעצר בחשד לביצוע המעשה

עודכן לאחרונה: 22.8.2020 / 18:09

הנער נעצר לאחר חשד שעלה כי השתתף באונס הקבוצתי של בת ה-16 במלון הים האדום בעיר. הוא הכחיש כל קשר וטען: "שמעתי על האירוע בחדשות". בימים הקרובים צפויים מעצרים נוספים. במקביל, נחקרה צעירה שקראה לשתף את תיעוד המעשה: "אל תתקמצנו"

בווידאו: חשד לאונס הקבוצתי של בת 16 במלון באילת/צילום: יניר יגנה, עריכה: איתי עמרם

נער בן 17 נעצר הבוקר (שבת) בחשד לאונס הנערה בת ה-16 במלון הים האדום באילת. במשטרה בודקים כעת את מידת מעורבותו של הנער, תושב הדרום. זהו המעצר השלישי בפרשה, כשעד כה נעצרו שני תושבי חדרה בשנות ה-20 לחייהם.

בחקירתו הכחיש בן ה-17 כל קשר למקרה. "הייתי במלון, לא הייתי בחדר המדובר", טען. "לא מכיר את האירוע, שמעתי עליו בחדשות".

אתמול עוכבה לחקירה צעירה בת 19, תושבת המרכז, בעקבות צילום התכתבות ווטסאפ הנוגעת לחשד לאונס. בהודעות שאל אחד מחברי קבוצה אם מישהו מחזיק ברשותו את תיעוד האונס הקבוצתי, והצעירה ענתה: "אל תתקמצנו, שתפו". במשטרה מסרו כי היא שוחררה בתנאים מגבילים לאחר שהביעה חרטה על מעשיה ופרסמה פוסט התנצלות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצר נוסף בחשד לאונס הנערה. מלון הים האדום באילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשטרה טענו אתמול כי בימים הקרובים צפויים מעצרים נוספים בעקבות דוח הממצאים של צוות החקירה. גורמים המעורים בחקירה התייחסו גם לטענות בנוגע למספר האנשים שהיו בחדר בליל האירוע, וטענו כי בשלב זה אין אינדיקציה לכך שהיו 30 מעורבים במקום. במשטרה קוראים לכלל אורחי המלון למסור עדות בנוגע להתרחשויות ואמרו כי בכוונת החוקרים להגיע לכלל השוהים בחדר המלון ובמסדרון.

לידי המשטרה הגיעו תיעודי מצלמות האבטחה במלון בו אירע המקרה, בהם נראית התגודדות סמוך לחדר בו בוצעו לפי החשד המעשים. על פי החשד, קבוצה גדולה של גברים נכחה בחדר שבו בוצע אונס הנערה, תושבת אשקלון, שהייתה בהשפעת אלכוהול. היא התלוננה על כך במשטרה בשבוע שעבר. החוקרים בודקים בין השאר אם אחד מהמעורבים צילם את מה שהתחולל בתוך החדר.

בשל השיח האלים והתגובות החריפות ברשתות החברתיות כלפי הנערה, המשטרה תגברה אתמול את האבטחה סביב ביתה באשקלון. זאת מחשש שיגיעו מטרידים לביתה.

הפגנת נשים בעקבות האונס באילת. רחבת הבימה, ת"א 20 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
מחאה בתל אביב בעקבות החשד לאונס באילת, חמישי/ראובן קסטרו

חברתה של הנערה עומתה אתמול עם החשוד המרכזי. לדברי גורמים במשטרה, החברה, ששהתה לצד המתלוננת בליל האירוע, סיפקה עדות ברורה ואמינה בנוגע להתרחשויות ושמרה על קור רוח במהלך העימות.

במסגרת עדותה טענה חברתה של המתלוננת כי עזבה אותה לזמן מה, כדי להביא לה שתייה מאחר שהייתה בגילופין. משחזרה, כך לטענתה, מצאה את דלת החדר סגורה כשסביבה התגודדות של אנשים. היא דפקה על הדלת וקראה בשמה של חברתה, ומשפתח אחד הנוכחים את הדלת בעודו עירום - מצאה את חברתה בהכרה מעורפלת, חסרת יכולת להגיב לנעשה סביבה.

בעקבות האונס: מחאות ברחבי הארץ

עם פרסום הפרשה, מאות בני אדם הפגינו נגד אלימות כלפי נשים. כמאה מתוכם הגיעו לכיכר הבימה בתל אביב, וקראו "נאבקות, נאבקים, נגד אלימות כלפי נשים" ו"בממשלה אדישים לאלימות כלפיי נשים". גם הערב צפויות הפגנות מחאה ברחבי הארץ.

"אנו רואות את הקשר הברור והחזק בין מה שקרה באיה נאפה ובעיקר התגובה החברתית, למה שקרה באילת", אמרה לוואלה! NEWS צמרת הרשקו, מפעילות "אשה לאשה". "אנו נשים וגברים פעילות בארגונים ופעילות פרטיות נצטרף לאחיותינו ברחבי הארץ בקול מחאה וזעם".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully