וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר הטיעון אושר: 9 חודשי עבודות שירות לבר רפאלי, אמה תרצה 16 חודשי מאסר

עודכן לאחרונה: 13.9.2020 / 15:12

ציפי רפאלי, אמה של הדוגמנית הבינלאומית, תחל לרצות את עונשה כבר בשבוע הבא, לאחר שהשתיים הורשעו בשורת עבירות מס. זאת, בהתאם להסדר טיעון עליו חתמו עם הפרקליטות. השופטת: "אין משמעות ממשית לכך שהנאשמת בר הייתה חסרת ניסיון עסקי"

בווידאו: גזר הדין במשפטן של בר וציפי רפאלי/צילום: ניב אהרונסון

בית משפט השלום בתל אביב אימץ היום (ראשון) את הסדר הטיעון בפרשת עבירות המס של בר רפאלי ואמה ציפי.

השתיים הורשעו בחודש יולי בשורת עבירות מס, בהתאם להסדר הטיעון עליו חתמו עם פרקליטות מיסוי וכלכלה. במסגרת ההסדר, תשעה חודשי עבודות שירות נגזרו על הדוגמנית הבינלאומית, בעוד אמה תרצה 16 חודשי מאסר בפועל, שיחלו כבר בשבוע הבא. בנוסף, כל אחת מהן תשלם קנס בגובה 2.5 מיליון שקלים.

"מדובר בביצוע עבירות במדרג הגבוה ביותר של עבירות המס. אין משמעות ממשית לקולא לכך שהנאשמת בר הייתה חסרת ניסיון עסקי", קבעה השופטת דנה אמיר במעמד הקראת גזר הדין. "בעת בחינת הענישה בחנתי את הענישה הנוהגת בעבירות כאלו, שקלתי שבמקרים רבים עברייני המס הם נורמטיביים ללא עבר פלילי, את תרומתן של השתיים לחברה ואת העובדה שלצד העונשים הן הסכימו על קנסות. אכן עונש המאסר של בר רפאלי הוא מקל ביחס לעבירות, אבל נשקלו כלל הנסיבות במבחן האיזון ומסקנתי שמדובר בענישה כוללת שהיא סבירה".

ציפי רפאלי ובר רפאלי בהשמעת גזר הדין בעניינן, השלום ת"א, 13 בספטמבר 2020. .אבשלום ששוני\ פלאש 90, פלאש 90
בר רפאלי בבית המשפט, היום/פלאש 90, .אבשלום ששוני\ פלאש 90
ציפי רפאלי ובר רפאלי בהשמעת גזר הדין בעניינן, השלום ת"א, 13 בספטמבר 2020. ., צילום מסך
משפחת רפאלי בבית המשפט, היום/צילום מסך, .

בלב התיק עמדה השאלה האם הדוגמנית הבינלאומית הייתה תושבת ישראל בשנים 2012-2009, שבמהלכן, כך על פי הערכות רשות המיסים, הפיקה הכנסות של כ-24 מיליון שקלים. על פי כתב האישום המתוקן, שבו הודו האם ובתה בעבירות המיוחסות להן, הן ביצעו שורת פעולות כדי להתחמק מתשלום מס על אותן הכנסות. כך למשל, דאגה האם שבשלוש דירות שבר התגוררה בהן בישראל באותן שנים, נכתב כי השוכרים הם אחיה או האם עצמה.

אישום שני מתייחס לשנים 2007-2014, ונוגע לעמלות בגובה 2.5 מיליון שקלים שקיבלה ציפי רפאלי בגין עבודתה של בר כדוגמנית בחו"ל. "על מנת להתחמק ממס בגין עמלות אלו, הסוכנויות העבירו את העמלות לחשבונות בנק בחו"ל על שמה של בר רפאלי או חשבונות של חברות בשליטתה. או לחשבונות זרים אחרים", אומרים בפרקליטות. "ציפי רפאלי לא דיווחה בדוחות השנתיים שהגישה למס הכנסה".

סעיף אישום דומה, אך נפרד, קובע כי האם ובתה לא דיווחו על הכנסות בגובה 4.5 מיליון שקלים שהרוויחו בשנת 2007. הכספים הופקדו בחשבון של חברה בשם Sweet Life שהוקמה בסינגפור והייתה בשליטת בר רפאלי - ולא דווחו לרשויות המס בישראל.

עוד בוואלה!

בר וציפי רפאלי הודו והורשעו בשורת עבירות מס במסגרת עסקת טיעון

לכתבה המלאה
ציפי רפאלי ובר רפאלי בהשמעת גזר הדין בעניינן, השלום ת"א, 13 בספטמבר 2020. .אבשלום ששוני\ פלאש 90, פלאש 90
תרצה מאסר בפועל, ציפי רפאלי בבית המשפט, היום/פלאש 90, .אבשלום ששוני\ פלאש 90

אישום רביעי נוגע ל"הנחות סלב" שקיבלה בר בשנים 2015-2009. הכוונה לפרקטיקה לפיה חברה נותנת לידוענים מוצרים שלה בחינם או בהנחות מפליגות, כדי לזכות בפרסום חיובי מעצם השימוש של הסלב במוצר. באותן שנים הגיעו הנחות הסלב שקיבלה בר לשווי של 2.5 מיליון שקלים. בין היתר היא קיבלה הנחה בתשלום דמי השכירות במגדלי היוקרה Yoo ו-W, והנחה במחיר הקרקע לקניית דירה בפרויקט בשם "בלו".

פרקליטותיה של ציפי רפאלי, עורכות הדין מיכל רוזן עוזר וענבל דוכובני זאבי מסרו כי "כעת, משניתן שניתן גזר הדין ואושר הסדר הטיעון, אגב קביעה מפורשת שנסיבות המעשים בגינם הורשעה אינם ברף הגבוה, הגיעה העת שציפי רפאלי תוכל לשים פרק זה מאחוריה".

מעורגי הדין רותי ליטבק ומוטי לזר, המייצגים את בר רפאלי, נמסר: "בית המשפט קבע כי הסדר הטיעון הוא מאוזן והולם את הנסיבות האישיות והמשפטיות החריגות. בית המשפט הדגיש את כך שבר לא פעלה מתוך כוונה או מטרה להתחמק ממס, את מעורבותה השולית, חלוף הזמן ועינוי הדין שלצידו, והראשוניות של אכיפת עבירות שכונו "הנחות סלב". לפי קביעת בית המשפט, הנסיבות המיוחדות הללו, הן הסיבה להקלה בקשר לבר. עם סיומו של ההליך המשפטי הגיע הקץ לעינוי הדין שנמשך תקופה ארוכה וגבה מחיר כבד מבר ומשפחתה. בר כואבת מאוד את המחיר האישי שאמה צפויה לשלם, דואגת לשלומה ומייחלת לסיים את הפרשה ולהתמקד בחייה המשפחתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully