וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישום החריג שהוביל למאסר: מאחורי הסדר הטיעון עם ציפי ובר רפאלי

9.6.2020 / 18:52

מחלוקת על תשלום מסים בין הרשויות לבין הדוגמנית בר רפאלי ואמה התנפחה לממדים יוצאי דופן לאחר שעלה חשד למרמה במסגרת הפרשה. למרות הטענות שציפי רפאלי "נשכבה על הגדר" ולקחה על עצמה את האשמה כדי למנוע מביתה להיכנס לכלא - ספק אם זה אכן המקרה

בר רפאלי ציפי רפאלי. אלירן אביטל, מערכת וואלה! NEWS
בר וציפי רפאלי/מערכת וואלה! NEWS, אלירן אביטל

הסכם הטיעון שנחתם הבוקר (שלישי) בין פרקליטות מיסוי וכלכלה לבין הדוגמנית בר רפאלי ואמה ציפי מביא לסיומה סאגה שהעסיקה בשנים האחרונות לא מעט בתי משפט אזרחיים, ואיימה לגרור לקלחת גם את הערכאות הפליליות. ההסכם חוסך משפט פלילי שעשוי היה להימשך זמן רב, אך במסגרתו התחייבה בר רפאלי גם למשוך את הערעורים האזרחיים שהגישה על החלטות בתי המשפט שקבעו כי עליה לשלם בישראל מס על הכנסות של מיליוני שקלים שהרוויחה לפני כעשור.

האישום העיקרי במקרה זה אינו האישום השכיח במקרה של עבירות מס. בדרך כלל, גם במקרים של ידוענים שהואשמו בשנים האחרונות, החשד הוא להעלמת הכנסות מרשות המסים, כך שלא ניתן יהיה לגבות עליהם מס. אצל רפאלי, הסוגייה שבמוקד האישום העיקרי היא מחלוקת בינה לבין רשות המסים בנוגע לשאלה האם בשנים 2012-2009, כאשר חיה בארצות הברית יחד עם לאונרדו דיקפריו, היא נחשבה תושבת ישראל לצרכי מס.

בניין רשות המסים. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
99% מהמחלוקות הדומות נפתרות ברשות המסים, ולא מגיעות לכתב אישום/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

המבחן המשפטי לקביעת תושבות המס הוא האם "מרכז החיים" של אותו אדם נמצא בישראל או בחו"ל. זו שאלה נזילה שקשה לקבוע בה מבחנים חד-משמעיים, אך הדבר החשוב הוא שמדובר שמחלוקת שנפתרת ב-99% מהמקרים במשרדי רשות המסים, או לכל היותר בבתי משפט אזרחיים. היו מי שתהו כיצד מחלוקת כזו הגיעה בכלל לכדי כתב אישום פלילי, אלא שזה רק חלק מהסיפור.

הפרקליטות הפלילית נכנסה לתמונה כשעלה חשד שציפי רפאלי הציגה לרשות המסים מצגי שווא כוזבים כדי להקטין את הסיכוי שייקבע כי בר חייבת לשלם מס בישראל. כלומר, לא המחלוקת על המיסוי היא שהעלתה את השתיים על המסלול הפלילי, אלא המרמה כלפי רשות המסים.

כתב האישום כולל גם סעיפים "קלאסיים", כמו העברת הכנסות לחברה שנרשמה על שם רפאלי הבת בסינגפור והשמטתם מהדיווחים לרשות המיסים. אך עיקר הסכומים נובעים מהמחלוקת בנוגע לתושבותה של הדוגמנית.

עוד בוואלה!

תיק העלמות המס: ציפי רפאלי תישלח ל-16 חודשי מאסר, בר תרצה עבודות שירות

לכתבה המלאה

טענה נוספת שנשמעה בחודשים האחרונים, מאז החלו לדלוף פרטי ההסכם לפיהם ציפי רפאלי תרצה מאסר בפועל והבת "תסתפק" בעבודות שירות, היא שרפאלי האם נשכבה על הגדר כדי למנוע מבתה להיכנס לכלא. זה נוהג שנפוץ בארגוני פשיעה, כאשר עבריין זוטר - "קוף" - לוקח את האשמה על פשע שלא ביצע כדי למנוע פגיעה בעבריינים שנמצאים בדרגים גבוהים ממנו וחיוניים לקיום הארגון. אלא שספק אם זה המקרה במשפחת רפאלי.

ציפי רפאלי הייתה תמיד כוח דומיננטי מאוד בניהול הקריירה של בתה, בייחוד בשנים הראשונות של קריירת הדוגמנות שלה. מי שניהל את השיח מול רשויות המס - במסגרתו בוצעו העבירות - הייתה האם, לא הבת. ייתכן שהאם הייתה מתנדבת בשמחה לשבת בכלא במקום בתה, ואולי כל הורה טוב היה עושה את זה, אלא שהפעם גם הראיות נגד האם פשוט היו חזקות וחמורות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully