וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק העלמות המס: ציפי רפאלי תישלח ל-16 חודשי מאסר, בר תרצה עבודות שירות

9.6.2020 / 11:34

הסדר טיעון נחתם עם הדוגמנית, שתרצה תשעה חודשי עבודות שירות, בעוד שאמה תישלח לעונש מאסר בפועל. הוטל עליהן גם קנס של 2.5 מיליון שקלים. על פי כתב האישום, השתיים ביצעו שורת פעולות כדי להתחמק מתשלום מס על הכנסות של 24 מיליון שקלים בשנים 2012-2009

בר רפאלי. ניר פקין
תרצה תשעה חודשי עבודות שירות. בר רפאלי/ניר פקין

הפרקליטות חתמה היום (שלישי) על עסקת הטיעון עם בר רפאלי ואמה. על פי ההסכם, האם ציפי רפאלי תרצה 16 חודשי מאסר, בעוד על הבת יוטלו תשעה חודשי עבודות שירות. בנוסף לכך, כל אחת מהן תשלם קנס בגובה 2.5 מיליון שקלים.

בלב התיק עמדה השאלה האם רפאלי הייתה תושבת ישראל בשנים 2012-2009, שבהן על פי הערכות רשות המיסים הפיקה הכנסות של כ-24 מיליון שקלים. בדרך כלל, שאלה כזו נסגרת במישור האזרחי, אולם כשעלה חשד שהדוגמנית ואמה מסרו מידע לא נכון לרשות המיסים כדי להשפיע על גובה שומת המס - הטיפול עבר במקביל למישור הפלילי.

על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש במסגרת הסדר הטיעון שבו יודו ציפי ובר רפאלי, השתיים ביצעו שורה של פעולות כדי להתחמק מתשלום מס על אותן הכנסות. כך למשל דאגה האם שבשלוש דירות שבר התגוררה בהן בישראל באותן שנים, נכתב כי השוכרים הם אחיה או אמה.

ציפי רפאלי. ניר פקין
תישלח ל-16 חודשי מאסר על תנאי. ציפי רפאלי/ניר פקין

אישום נוסף מתייחס לשנים 2007-2014, ונוגע לעמלות בגובה 2.5 מיליון שקלים שקיבלה ציפי רפאלי בגין עבודתה של בר כדוגמנית בחו"ל. "על מנת להתחמק ממס בגין עמלות אלו, הסוכנויות העבירו את העמלות לחשבונות בנק בחו"ל על שמה של בר רפאלי או חשבונות של חברות בשליטתה", אומרים בפרקליטות. "או לחשבונות זרים אחרים. ציפי רפאלי לא דיווחה בדוחות השנתיים שהגישה למס הכנסה".

סעיף אישום דומה, אך נפרד, קובע כי האם ובתה יודו שלא דיווחו על הכנסות בגובה 4.5 מיליון שקלים שהרוויחו בשנת 2007. הכספים הופקדו בחשבון של חברה בשם Sweet Life שהוקמה בסינגפור והיתה בשליטת בר רפאלי - ולא דווחו לרשויות המס בישראל.

האישום הרביעי בכתב האישום נוגע ל"הנחות סלב" שקיבלה בר בשנים 2009-2015. הכוונה לפרקטיקה לפיה חברה נותנת לידוענים מוצרים שלה בחינם או בהנחות מפליגות, כדי לזכות בפרסום חיובי מעצם השימוש של הסלב במוצר. לפי האישום שבו יודו השתיים, באותן שנים הגיעו הנחות הסלב שקיבלה בר לשווי של 2.5 מיליון שקלים. בין היתר היא קיבלה הנחה בתשלום דמי השכירות במגדלי היוקרה Yoo ו-W, והנחה במחיר הקרקע לקניית דירה בפרויקט בשם "בלו".

עוד בוואלה!

יותר מ-23 מיליון שקלים: בר רפאלי תועמד לדין על עבירות מס

לכתבה המלאה

במקביל להליך הפלילי, כאמור, מנהלות האם והבת רפאלי הליך משפטי אזרחי בנוגע לגובה המס שיצטרכו לשלם על הכנסותיה של בר. באפריל שעבר קבע בית המשפט המחוזי מרכז בלוד כי בר תחויב במס על הכנסות בגובה 16 מיליון שקלים, לאחר שנקבע שמרכז חייה בשנים 2009-2010 היה בישראל. הדוגמנית הגישה ערעור על קביעה זו לבית המשפט העליון, אולם במסגרת ההסכם נקבע כי הערעור יימחק. עורכי הדין פנחס רובין ושגית אוחנה-לבנה, שהגישו את הערעור בשם רפאלי, צפויים להודיע על כך לבית המשפט העליון.

עורכי דינה של רפאלי: "לא פעלה מתוך כוונה להתחמק ממס"

עורכי הדין רותי ליטבק ומוטי לזר, המייצגים את בר רפאלי, מסרו: "הסדר הטיעון מבהיר אחת ולתמיד שבר רפאלי לא פעלה מתוך כוונה להתחמק ממס. אין חולק כי במועדים הרלבנטיים, בר הייתה בתחילת שנות העשרים לחייה, עבדה כדוגמנית בינלאומית ולא עסקה בנושאים כספיים".

עורכי הדין הוסיפו כי "בר לוקחת היום אחריות על טעויות שנעשו ותישא במחיר הכרוך בכך. צר לה על כך שמשפחתה האהובה נאלצה לחוות תקופה כה קשה ובאופן מיוחד היא כואבת את המחיר שאמה תשלם. בר מתנחמת בכך שמשפחתה אוהבת ומלוכדת ושיחד יעברו גם את הימים הקשים האלה. בחלוף למעלה מעשר שנים ממועד האירועים בר מעוניינת לסיים את הפרשה ולהתמקד במשפחתה וילדיה".

באות כוחה של ציפי רפאלי, עורכות הדין מיכל רוזן עוזר וענבל זאבי דוכובני, מסרו כי "לאחר שנים קשות, הגיע הפרק הזה לסיומו כשציפי רפאלי לוקחת אחריות ומשלמת מחיר כבד. בעת הזו, ציפי מוצאת עצמה מחוזקת כשהיא עטופה בתמיכת משפחתה ובחבריה".

(עדכון ראשון: 08:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully