וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-23 מיליון שקלים: בר רפאלי תועמד לדין על עבירות מס

3.1.2019 / 12:30

הפרקליטות הודיעה לדוגמנית והוריה כי נשקלת העמדתם לדין בעבירות מס בכפוף לשימוע. סך ההכנסות לגביהן בוצעו פעולות הסתרה עמדו על מיליוני שקלים לכל שנה בין 2009 ל-2012 עומד על יותר מ-23 מיליון שקלים. הוריה של הדוגמנית חשודים גם בעבירת הלבנת הון

בר רפאלי. GettyImages
דיווחה שאיננה תושבת ישראל. בר רפאלי/GettyImages

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (חמישי) לבר רפאלי, והוריה - ציפי ורפי רפאלי, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע בעבירות מס. כמו כן, הוריה של הדוגמנית חשודים בעבירת הלבנת הון.
לפי כתב החשדות, בשנים 2007-2006 הגישה רפאלי דוחות לפקיד השומה, בהם דיווחה שאינה תושבת ישראל, ולא כללה בהם הכנסות שהפיקה מעבודותיה בחו"ל. בפרקליטות העריכו כי ההכנסות אותן הסתירו היו בסך מיליוני שקלים לכל שנה בין השנים 2009-2012, ובסך הכל יותר מ-23 מיליון שקלים.

בשנת 2009, נחתם הסכם פשרה לפיו בגין מלוא הכנסותיה של הדוגמנית שהופקו בשנים 2005-2007 בארץ ובעולם ישולם מס בישראל. במסגרת זו הסתירו רפאלי ואמה מפקיד השומה הכנסות בסך כשישה מיליון שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
התשובה לטרור הבלונים: תיעוד צה"ל מפעיל רחפנים בגבול עזה
אחרי 21 שנים: דניאל נחמני הורשע ברצח נועה אייל ובביצוע מעשה סדום
סאגת מינוי המפכ"ל: "ארדן מעדיף מועמד שלא יידרש לפוליגרף"

הנחות סלב בשווי מיליונים שלא דווחו

בהמשך הקימה רפאלי חברות בחו"ל ופתחה חשבונות ברחבי העולם, לשם הוזרמו הכנסותיה. בדוחות המס ובהצהרת הון שהגישה משפחת רפאלי, הוצהר כי לדוגמנית אין הכנסות בישראל וכי היא תושבת חוץ. בדיוני שומה לשנים 2009-2012 מסרו רפאלי והוריה לפקיד מידע כוזב ואף הסתירו ממנו מידע רלוונטי. במקביל, בפני רשויות המס בארצות הברית הציגה רפאלי מצגים הפוכים - לפיהם היא איננה תושבת ארצות הברית, וכי היא מתגוררת בישראל.

הדוגמנית ואמה חשודות גם בביצוע עסקאות חליפין שהניבו הכנסות בגובה מיליוני שקלים, מבלי שדווחו לרשויות כנדרש בחוק, לרבות מימון שכר דירה ורכש דירה, וכן שימוש ברכבי יוקרה, בתמורה לפרסום ויחסי ציבור. בנוסף, לזוג רפאלי מיוחסות עבירות הלבנת הון, שכן הצהירו שהם הנהנים בחשבונות אשר בפועל בתם הייתה הנהנית בהם.

בר רפאלי. ניר פקין
הסתירו הכנסות בסך כשישה מיליון שקלים. ציפי ובר רפאלי/ניר פקין

עוד נכתב בכתב החשדות כי ציפי רפאלי חשודה בהשמטת הכנסות בסך כשלושה מיליון שקלים מעמלות שקיבלה כתוצאה מפעילותה כסוכנת של בתה. זאת באמצעות הפקדת הסכומים בחשבונות בנק בחו"ל על שם הדוגמנית, או חברות בשליטתה. רשות המיסים הוציאה צו לקבלת דפי הבנק בחו"ל, אך אלו נמסרו על ידי משפחת רפאלי רק כשנתיים לאחר הוצאתו ובתום הליך משפטי שניהלה הרשות.

לחשודים ניתנה אפשרות בהתאם לחוק, לקיים הליך שימוע בפרקליטות מיסוי וכלכלה בטרם תתקבל החלטה אם להגיש כתב אישום נגדם.

עו"ד רותי ליטבק, המייצגת את רפאלי, מסרה כי "בר רפאלי לא עברה כל עבירה. אנו משוכנעים כי לאחר שמיעת טענותינו בשימוע, תתקבל ההחלטה שאין מקום להליך פלילי במקרה זה. המחלוקת האזרחית עם רשות המיסים מתנהלת בבית המשפט מזה כשלוש שנים וקרובה לסיומה. לא היה מקום, ודאי לא בעיתוי זה, לפעול להגשת כתב אישום בגין אותה המחלוקת".

(עדכון ראשון: 11:30)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חשוד בעבירות הלבנת הון. רפי רפאלי/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully