וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאגת מינוי המפכ"ל: "ארדן מעדיף מועמד שלא יידרש לפוליגרף"

3.1.2019 / 10:50

במשטרה גוברים הקולות נגד כוונתו של ארדן למנות מועמד חיצוני לתפקיד המפכ"ל. קצין בכיר העיד כי השר חושש שמינוי מתוך המשטרה לא יעמוד בהליך הנדרש. "השר נמצא בפלונטר סביב הפוליגרף ואם המועמד יעבור את ההליך". במקביל, יוצאי הימ"מ מתכננים להחרים את ארדן בפריימריז

עריכה: איתי עמרם

בתוך המשטרה ובקרב אנשי מועדון הניצבים ורבי הניצבים בדימוס של משטרת ישראל גוברים היום (חמישי) הקולות נגד כוונתו של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, למנות מועמד חיצוני לתפקיד המפכ"ל. קצין בכיר לשעבר במשטרה, עמו התייעץ ארדן לאחרונה, סיפר כי "השר נמצא בפלונטר סביב בדיקת הפוליגרף. זו לא שאלה מי המועמד, אלא אם יעבור את ההליך".

לדברי הקצין, "ארדן מפחד שהמועמד שיביא מתוך המשטרה ייפול בהליך האישור. מכאן החליט ללכת ולחפש מועמד חיצוני - מתוך הבנה כי לא יידרש לעבור פוליגרף, והליך מינויו יהיה בטוח יותר בוועדת גולדברג למינוי בכירים".

לקריאה נוספת בנושא
"בחינה מעמיקה": ארדן מרחיב את הבדיקות על המועמדים למפכ"לות
"אי מינוי מפכ"ל - פגיעה קשה בארגון": ביקורת במשטרה על ארדן
מחכים להחלטה: אלשיך מסיים קדנציה - ומינוי אדרי עדיין לא אושר

גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים למפכ"לות, בניין צ'מפיון, בני ברק. ראובן קסטרו
מפחד שהמועמד מתוך המשטרה ייפול בהליך המינוי. ארדן/ראובן קסטרו

אחד מחברי המועדון הדגיש כי "השר צריך להבין כי החלטה כזאת תגרור מיד פרישה של שמונה ניצבים מכהנים, שהם חצי מסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה". במקביל, הוסיף הגורם, "אנחנו שומעים קצינים בדרגות ניצב-משנה ותת-ניצב שמבינים כי אין להם אופק שירות ויכולת להגיע לראש הפירמידה, ולכן הם שוקלים את המשך שירותם בארגון. ארדן מעביר מסר לא טוב למשטרה כשהוא בוחר פעמיים ברציפות מפכ"ל חיצוני".

"אנחנו, יוצאי הימ"מ, מתכוונים לפקוד השבוע את כל הכנסים של ארדן ונבהיר לו שלא נשתוק על פגיעתו במשטרה", סיפר יוצא היחידה, יוסי קמיסה. "אנחנו מתכוונים לגייס את משפחות השוטרים והגמלאים כדי שיחרימו אותו בבחירות הפנימיות בליכוד. המטרה שלנו היא להציב אותו במקום ה-30 ברשימה". קמיסה הוסיף כי "ארבעה מפקדי ימ"מ היו בסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה בתקופת ארדן, טובי הלוחמים והמפקדים, וארדן הראה להם את הדרך החוצה".

עוד באותו נושא

"שוטר זה מקצוע": ביקורת על כוונת ארדן למנות מועמד חיצוני למפכ"ל

לכתבה המלאה
תרגיל ימ"מ, בית ספר לשוטרים, בית שמש , 14 ביוני 2018. ראובן קסטרו
"לא נשתוק על פגיעתו". לוחמי ימ"מ בתרגיל/ראובן קסטרו

בימים האחרונים נפגש השר עם שני אלופים במילואים בצה"ל - יואב (פולי) מרדכי ורוני נומה, על רקע כוונתו להציג מועמד חיצוני לתפקיד מפכ"ל המשטרה. בשיחה בין השניים, אמר מרדכי כי עדיף שהמפכ"ל יבוא משורות המשטרה וסירב לקבל את התפקיד. נומה, בן 53, לשעבר אלוף פיקוד מרכז ומפקד העומק, מעוניין בתפקיד המפכ"ל. הוא התגייס לחטיבת הצנחנים ושימש במגוון תפקידי פיקוד בהם פיקד על גדוד 202 בצנחנים, על שלדג ועל חטיבת הנח"ל. במלחמת לבנון השנייה שימש כראש לשכת הרמטכ"ל דן חלוץ.

שלושה מועמדים נמצאים במרוץ מתוך המשטרה: מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן, מפקד מחוז צפון אלון עשור וממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן. את מינויו של כהן אישרה הממשלה בתחילת החודש שעבר, לאחר תום כהונתו של רב-ניצב רוני אלשיך וכתוצאה מהתנגדות ועדת גולדברג לאשר את מינויו של מועמדו של משה (צ'יקו) אדרי. לאחרונה נשמעה ביקורת על השר ארדן מפי בכירים במשטרה, בעקבות התארכות תהליך בחירת המפכ"ל הבא. עם זאת, הכניסה לתקופת הבחירות עשויה להערים על ארדן קשיים במינוי המפכ"ל.

אלוף יואב (פולי) מרדכי.. דובר צה"ל
העריך כי אם יקבל את התפקיד הוא יידרש לתקופת לימוד. מרדכי/דובר צה"ל
אלוף רוני נומה, מפקד פיקוד מרכז. ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
מעוניין בתפקיד. נומה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully