וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים להחלטה: אלשיך מסיים קדנציה - ומינוי אדרי עדיין לא אושר

29.11.2018 / 7:49

ביום ראשון בחצות יסיים אלשיך את תפקידו כמפכ"ל המשטרה, רק כמה ימים אחרי שמחליפו המיועד עבר בדיקת פוליגרף. אם ועדת גולדברג לא תספיק לאשר את תוצאות הבדיקה, במשטרה מעריכים כי את מקומו ימלא בינתיים הסמפכ"ל זוהר דביר או אחד משני המועמדים האחרים למפכ"לות

צילום: שי שפיגלמן,"חדשות עשר", עריכה: איתי עמרם

השר לביטחון פנים גלעד ארדן עשוי למצוא את עצמו בפעם השנייה עם מפכ"ל יוצא כשהמפכ"ל הנכנס לא יופיע בזמן כדי לקבל את הפיקוד על המשטרה. אחרי פרישת המפכ"ל הקודם יוחנן דנינו, המשטרה נשארה במשך חודשים בלי מפכ"ל, אלא עם ממלא מקום בלבד. גם הפעם, החל מיום ראשון הקרוב בחצות, יסיים המפכ"ל הנוכחי רב-ניצב רוני אלשיך את תפקידו - ולא ברור אם הממשלה תספיק לאשר את מינוי מחליפו המיועד, ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי.

אדרי סיים ביום רביעי את בדיקת הפוליגרף שלו והן הועברו ליועץ המשפטי לממשלה לפני מעברן לידי הוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט אליעזר גולדברג. רק אחרי אישור מהוועדה יוכל ארדן להעביר את שמו של אדרי לאישור הממשלה, שאמורה להתכנס ביום ראשון לפני הצהריים. על פי ההערכות במשטרה, מינויו של אדרי יובא ביום ראשון לאישור הממשלה. גם במקרה כזה, הוא צפוי להיכנס לתפקיד מבלי דקה של חפיפה מסודרת מקודמו בתפקיד.

לקריאה נוספת:
"יש לי עניין נגד ארדן": האיש שעומד מאחורי הקמפיין להכפשת אדרי מדבר
ארדן: "ניצב אדרי נכון לבצע בדיקת פוליגרף בהקדם האפשרי"

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך באוניברסיטת בר אילן, 4 בספטמבר 2018. ניב אהרונסון
מסיים את תפקידו, בינתיים ללא מחליף. אלשיך/ניב אהרונסון

במשטרה מעריכים כי לא מן הנמנע שהשר ייאלץ בסוף השבוע להודיע על מינוי ממלא מקום שייכנס לתפקידו כבר בסוף השבוע הקרוב, מיד לאחר מסיבת הסיום שתתקיים למען המפכ''ל היוצא בבית הספר לשוטרים בבית שמש ביום חמישי בערב. ההערכה כי הסמפכ''ל זוהר דביר, שאמור לפרוש בעוד כחודשיים משירותו במשטרה, ישמש כממלא מקום המפכ''ל עד כניסתו של צ'יקו אדרי לתפקיד לאחר אישור ועדת גולדברג ושל הממשלה. עם זאת, ייתכן כי השר יחליט בסופו של דבר על ניצב אחר, ובכלל זה אחד משני הניצבים שהיו מועמדים לתפקיד המפכ''ל יחד עם אדרי - מפקד מחוז תל אביב דוד ביתן ומפקד מחוז ירושלים יורם הלוי.

הוועדה למינוי בכירים הודיעה בשבוע שעבר כי על אדרי לעבור בדיקת פוליגרף, "כנהוג במשטרת ישראל". בוועדה ציינו כי בהודעה שפרסמה הוועדה כי הבדיקה מתחייבת על פי עקרון השוויון בין המועמדים, זאת לאחר ששני המועמדים הנוספים, ניצב יורם הלוי וניצב דוד ביתן ביצעו בדיקה דומה.

אדרי, שהשתחרר משירות במשטרה בחודש אפריל, לא ביצע את הבדיקה משום שכלל לא נדרש לה בניגוד למועמדים שהיו בשירות פעיל. עם שחרורו מונה לתפקיד מנכ"ל המשרד לביטחון פנים ורק לאחרונה הודיע השר ארדן כי ימליץ עליו לתפקיד המפכ"ל. בתגובה להודעת הוועדה הודיע ארדן כי הוא פנה למועמדו לתפקיד, שאמר כי הוא נכון לבצע את בדיקת הפוליגרף "בהקדם האפשרי".

עוד באותו נושא

פרידה מהמגזר הערבי ומסיבה צנועה: השבוע האחרון של השוטר מס' 1

לכתבה המלאה
טקס חילופי מפקדי מחוז ת"א 1 פברואר 2018. ראובן קסטרו
עבר בדיקת פוליגרף. אדרי/ראובן קסטרו
זהר דביר, מפקד המחוז הצפוני, בהתפרעויות בכפר כנא. נובמבר 2014. שלומי גבאי
אחד המינויים האפשריים לממלא מקום למפכ"ל. דביר/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully