וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "ניצב אדרי נכון לבצע בדיקת פוליגרף בהקדם האפשרי"

בהמשך להודעת הוועדה למינוי בכירים, הודיע השר לביטחון פנים כי מועמדו לתפקיד המפכ"ל מוכן לבצע בדיקת פוליגרף בהקדם. אדרי לא ביצע את הבדיקה משום שלא נדרש לה, בניגוד למועמדים שהיו בשירות פעיל, אך הוועדה קבעה כי ההליך מתחייב על פי עקרון השוויון

צילום: שי שפיגלמן,"חדשות עשר", עריכה: איתי עמרם

אחרי הודעת הוועדה למינוי בכירים על בדיקת הפוליגרף הנדרשת למינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, הודיע היום (רביעי) השר לביטחון פנים גלעד ארדן כי הוא פנה למועמדו לתפקיד שאמר כי הוא נכון לבצע את בדיקת הפוליגרף "בהקדם האפשרי".

אדרי, שהשתחרר משירות במשטרה בחודש אפריל, לא ביצע את הבדיקה משום שכלל לא נדרש לה בניגוד למועמדים שהיו בשירות פעיל. עם שחרורו מונה לתפקיד מנכ"ל המשרד לביטחון פנים ורק לאחרונה הודיע השר ארדן כי ימליץ עליו לתפקיד המפכ"ל. בהודעתו היום הוסיף ארדן כי "הוועדה למעשה קיבלה את קביעת היועץ המשפטי לממשלה, אליו פניתי טרם החלטתי, כי אין מניעה משפטית למינויו של ניצב אדרי".

עוד בוואלה! NEWS:
סקר וואלה! NEWS: נתניהו שומר על כוחו, גנץ מקפיץ את המחנה הציוני
השכפ"ץ של הנסיך: טראמפ שם אפוד על יורש העצר מול הזעם העולמי
המוות הטרגי של המקורבת ללבייב: "זו לא התאבדות, זה רצח"

צ'יקו אדרי בבית ספר לשוטרים, בית שמש  14 יוני 2018. ראובן קסטרו
לא עבר את הבדיקה בטרם השתחרר. אדרי/ראובן קסטרו

טרם הודעתו של ארדן, גורמים שונים טענו כי מועמדים לתפקיד המפכ"ל לא נדרשים לעבור בדיקה זו - אלא רק ניצבים מכהנים או בעלי תפקידים ייחודיים רגישים בתוך המשטרה. "לא ברור מבחינה משפטית מהיכן שואבת הוועדה את המנדט להורות על בדיקת פוליגרף תעסוקתי למועמד לתפקיד המפכ"ל", אמרו.

בדיקת פוליגרף תעסוקתי היא בדיקה המתבצעת על פי רוב עבור מועמדים למשרה או לקידום. גורמים תהו כי לוועדה, שבראשותה עומדת השופט בדימוס אליעזר גולדברג, יש את המנדט הדרוש להורות על בדיקת פוליגרף תעסוקתי למועמד לתפקיד המפכ"ל. זאת, על אף קביעתה מוקדם יותר היום "על המועמד לעבור בדיקת פוליגרף תעסוקתי כנהוג במשטרת ישראל".

עוד באותו נושא

הוועדה למינוי בכירים: מינוי אדרי למפכ"ל - רק אחרי פוליגרף

לכתבה המלאה
גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים למפכ"לות, בניין צ'מפיון, בני ברק. ראובן קסטרו
"אדרי נכון לפוליגרף בהקדם האפשרי". ארדן/ראובן קסטרו

הוועדה הודיעה היום כי הבדיקה מתחייבת על פי עקרון השוויון בין המועמדים, זאת לאחר ששני המועמדים הנוספים, ניצב יורם הלוי וניצב דוד ביתן, ביצעו בדיקה דומה. כמו כן הוועדה פרסמה הודעה לציבור לפיה מוזמן כל אדם שבידיו עובדות העשויות, לדעתו, לסייע לבדיקת הוועדה, לפנות אליה - מה שהוביל לקבלת תגובות שונות בעניינו. נימוק נוסף של הוועדה היה מניעת אמירות עתידיות המעוותות את האמת בנושא שכן "עננה כזאת ראוי לה שלא תהיה מעל ראשו של המפכ"ל".

השופט בדימוס טירקל: "לוועדה יש מרחב פעולה רחב"

על רקע החלטת הוועדה על אדרי, השופט בדימוס יעקב טירקל חשף בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה בירושלים כיצד בעבר נפסלו מועמדים "מאחורי הקלעים". טירקל, שבעבר עמד בראש הוועדה, אמר: "הרחבנו את מוטת הכנפיים של הוועדה בנושא טוהר המידות. כלומר, לא רק טוהר המידות של המועמד ושל ההליך, אלא שגם נוכל להיכנס קצת לשאלה של התאמת ההשתתפות".

הוא סיפר כי "היה יותר ממקרה אחד שהיינו במידה שמועמד מסוים אינו ראוי, אבל לא רצינו לבזות את המועמד. הייתי בדעה שזה לא נכון לעשות, ולכן בהסכמת חברי הוועדה נפגשתי באותם מקרים עם השר הנוגע בדבר ואמרתי לו 'לא תהיה תפארתך על המינוי הזה', והשר באותם מקרים אמר שהוא חוזר בו מהמינוי. וזה עבר בשקט".

לגבי החלטת הוועדה לחייב את אדרי לעבור בדיקת פוליגרף, אמר: "לוועדה היום יש מרחב פעולה יותר רחב. ועם מרחב פעולה כזה היא יכולה גם לעשות מה שהיא עשתה היום בנוגע למינוי המפכ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully