וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה למינוי בכירים: מינוי אדרי למפכ"ל - רק אחרי פוליגרף

21.11.2018 / 15:00

בהודעה שפרסמה הוועדה בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג צויין כי כדי להבטיח שבראש המשטרה יעמוד אדם ראוי, על אדרי לעבור את הבדיקה שלא ביצע בעבר, משום שלא נמנה עם סגל הפיקוד של המשטרה באותה העת. "הבדיקה מתחייבת על פי עקרון השוויון בין המועמדים"

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, קבעה היום (רביעי) כי על ניצב מדימוס משה אדרי, מועמד השר לביטחון פנים גלעד ארדן לתפקיד המפכ"ל, לעבור בדיקת פוליגרף בטרם תאשר את המינוי. בוועדה ציינו כי ההליך כדי להבטיח את את טיב המינוי של המועמד המובא בפניהם, "על המועמד לעבור בדיקת פוליגרף תעסוקתי כנהוג במשטרת ישראל".

בהודעה שפרסמה הוועדה כי הבדיקה מתחייבת על פי עקרון השוויון בין המועמדים, זאת לאחר ששני המועמדים הנוספים, ניצב יורם הלוי וניצב דוד ביתן ביצעו בדיקה דומה. נימוק נוסף של הוועדה היה מניעת אמירות עתידיות המעוותות את האמת בנושא שכן "עננה כזאת ראוי לה שלא תהיה מעל ראשו של המפכ"ל".

לקריאה נוספת:
המפכ"ל הבא: השר ארדן הכריז על ניצב משה אדרי כמועמד לתפקיד
ניצב אדרי הוכרז כמועמד לתפקיד המפכ"ל, אך טרם נדרש לפוליגרף

צ'יקו אדרי בבית ספר לשוטרים, בית שמש  14 יוני 2018. ראובן קסטרו
יידרש לעבור בדיקת פוליגרף. אדרי/ראובן קסטרו

אדרי, שהשתחרר משירות במשטרה בחודש אפריל לא ביצע את הבדיקה, זאת משום שכלל לא נדרש לה בניגוד למועמדים שהיו בשירות פעיל. עם שחרורו מונה לתפקיד מנכ"ל המשרד לביטחון פנים ורק לאחרונה הודיע השר ארדן כי ימליץ עליו לתפקיד המפכ"ל.

בהודעת הוועדה צוין כי עד כה התקיימו דיונים בנוגע למינויו של אדרי, וכי ראיינה את ארדן ואת אדרי בעניין. כמו כן הוועדה פרסמה הודעה לציבור לפיה מוזמן כל אדם שבידיו עובדות העשויות, לדעתו, לסייע לבדיקת הוועדה, לפנות אליה - מה שהוביל לקבלת תגובות שונות בעניינו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים למפכ"לות, בניין צ'מפיון, בני ברק. ראובן קסטרו
זומן לראיון על ידי הוועדה. השר ארדן/ראובן קסטרו

כמו כן, הוועדה קיבלה, לבקשתה, מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את חוות דעתו שניתנה לשר ארדן לפי בקשתו, ובה בחן מן ההיבט המשפטי סוגיות הנוגעות לנושא. בחוות דעתו זו קבע היועמ"ש כי אין מניעה משפטית להבאת המועמדות בפני הוועדה.

בוועדה אף ציינו כי בשל העובדה שאמון הציבור במשטרה מושפע, במידה רבה, מדמותו של המפכ"ל, האמצעי לשמור על תדמיתה הנקייה של המשטרה הוא הקפדה על בחירת אדם ראוי לעמוד בראשה. "פגם ערכי שנפל בהתנהגות המפכ"ל משפיע לכל אורך שדרת הפיקוד", נימקו. "הוועדה תיתן את חוות דעתה לגבי המינוי שבנדון לאחר בדיקת הפוליגרף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully