וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה מהמגזר הערבי ומסיבה צנועה: השבוע האחרון של השוטר מס' 1

25.11.2018 / 6:30

המפכ"ל אלשיך ייפרד השבוע מאגפי המשטרה ויסכם תקופת כהונה בת שלוש שנים שבהן התמודד עם אתגרים ביטחוניים וספג ביקורת רבה על התנהלותו. בין היתר, אלשיך ייפרד מאנשי אגף התנועה שבתקופתו עבר שדרוג וכמות השוטרים בו הוכפלה

צילום: שי שפיגלמן,"חדשות עשר", עריכה: איתי עמרם

למרות שמינויו של משה צ'יקו אדרי למפכ"ל הבא של המשטרה מתעכב, בסוף השבוע הקרוב ייפרד רוני אלשיך, המפכ"ל בשלוש השנים האחרונות, מן המשטרה. אחרי טקס הפרידה שייערך בבית הספר לשוטרים בבית שמש ביום חמישי, אליו הוזמנה כל צמרת המדינה, יעביר אלשיך את סוף השבוע האחרון בתפקיד - כאשר ביום ראשון הבא הוא צפוי לפשוט את מדיו ולהפוך לאזרח מן השורה.

את השבוע האחרון לכהונותו יתחיל אלשיך היום (ראשון) בבוקר בסיור פרידה במנהלת המגזר הערבי של המשטרה, שאותה הקים המפכ"ל היוצא, והעומד בראשה הוא הניצב המוסלמי הראשון במשטרת ישראל ג'מאל חכרוש. אחר כך הוא צפוי להיפגש עם בני נוער ערבים ונכבדי המגזר הערבי בצפון. אלשיך ימשיך במהלך השבוע בעוד שורה של סיורי פרידה מיחידות משטרה: בין היתר הוא צפוי להיפרד מאנשי אגף התנועה של המשטרה, אשר שבתקופתו של אלשיך עבר שדרוג וכמות השוטרים בו הוכפלה.

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך באוניברסיטת בר אילן, 4 בספטמבר 2018. ניב אהרונסון
המפכ"ל היוצא רוני אלשיך/ניב אהרונסון

ביום חמישי תיערך מסיבת הפרידה הרשמית והגדולה, ואלשיך התעקש כי כל מרכיבי המסיבה יהיו על בסיס אנשי המשטרה, ללא הופעת אומנים חיצוניים או שירות הסעדה חיצוני. במקביל, אלשיך צפוי לקיים את ישיבת הספ"ק (סגל פיקוד בכיר) השבועית, שבסיומה הוא ייפרד מחברי הסגל. בין לבין, הופיעו בלו"ז של אלשיך דיוני עבודה רגילים, ובכלל זה אישורי מבצעים לצד אישורים לפעילות לטווח ארוך.

עוד באותו נושא

"תמיד הרגשנו פה בבית": חיבוק הפרידה של ריבלין למפכ"ל אלשיך

לכתבה המלאה

כהונה גדושה בסערות

הכהונה של רוני אלשיך כמפכ"ל הייתה גדושה באירועים ובסערות של ממש. אלשיך נכנס לתפקידו עם רגל שבורה, כשהוא מדדה על קביים, כאשר ממלא מקומו בנצי סאו התמודד בהצלחה עם טרור הסכינאות. המפכ"ל קיבל משטרה במשבר, כאשר ניצבים רבים מצאו את עצמם בחדרי החקירות של מח"ש לאחר שנחשדו בביצוע עבירות של קשרים פסולים עם פקודות, עבירות מין וחשד לעבירות טוהר מידות. כך, נדרש אלשיך להתמודד עם מגוון ההיבטים של המצב המשמעתי במשטרה, ובין היתר חייב פוליגרף לקצונה הבכירה, אך מנגד הוא גם הורה על הפסקת הטיפול בתלונות אנונימיות שהגיעו לידיו.

בהמשך הכהונה נדרש אלשיך לפתיחת החקירות בעניינו של ראש הממשלה בתיקים 1000, 2000 ו-4000, וכן חקירת פרשת הצוללות (תיק 3000). ארבעת התיקים עומדים בפני סיום - אבל המפכ"ל הבא הוא זה שיחתום על סיכומי תיקי החקירה בסופו של יום.

טקס חילופי מפקדי מחוז ת"א 1 פברואר 2018. ראובן קסטרו
המפכ"ל הנכנס משה צ'יקו אדרי/ראובן קסטרו

אירועים נוספים שהעסיקו את צמרת המשטרה בתקופה זו הם הפיגוע ברחוב דיזינגוף בתל אביב, אז נמתחה ביקורת על תפקודו של אלשיך; האירוע באום אל-חירן שנותר שנוי במחלוקת עד היום; גם פרשת הצבת המגנומטרים סביב הר הבית בעקבות רצח שני השוטרים לא הוסיפה למצב המתוח שהתפתח מההתחלה בין צמרת המשטרה לדרג המדיני. בתקופת אלשיך נרשם שבר בין הדרגים הללו, כאשר ראש הממשלה וחברי הכנסת בכירים בליכוד הרבו לתקוף את אלשיך באופן אישי וגם את המשטרה. תחילה נעשה ניסיון לחוקק חוק המעביר את חשב המשטרה לאחריות המשרד לביטחון פנים, חוק שלא צלח; אחר כך הוטחה ביקורת בשל משכורת המפכ"ל, והדברים הגיעו עד כדי ביקורת על כך שהשוטרים מקבלים מנות מזון בעת המשמרת שלהם. מנגד, זכתה המשטרה לשבחים על ההיערכות שלה בחילוץ תלמידי המכינה הקדם צבאית שנלכדו באסון השיטפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully