וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוטר זה מקצוע": ביקורת על כוונת ארדן למנות מועמד חיצוני למפכ"ל

השר לביטחון הפנים נפגש עם האלופים במיל' מרדכי ונומה, שהאחרון בהם מעוניין בתפקיד המפכ"ל. במשטרה מתחו ביקורת על המהלך: "העומד בראש הארגון צריך לבוא מתוכו". בתוך כך, תקופת הבחירות עלולה להקשות על ארדן בהליך המינוי וטרם ברור אם מנדלביט יאשר זאת

עריכה: איתי עמרם

על רקע המשך המרוץ למפכ"לות, ביקורת נמתחה בתוך המשטרה ובקרב קציני משטרה לשעבר על כוונתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן להציג מועמד חיצוני לתפקיד. זאת לאחר שבימים האחרונים נפגש ארדן עם שני אלופים במילואים בצה"ל - יואב (פולי) מרדכי ורוני נומה.

מרדכי אמר בשיחה עם השר ארדן כי עדיף שהמפכ"ל יבוא משורות המשטרה והעריך כי אם יקבל את התפקיד הוא יידרש לתקופת לימוד. אלוף במיל' רוני נומה, לשעבר אלוף פיקוד מרכז ומפקד העומק, מעוניין בתפקיד המפכ"ל. נומה, בן 53, התגייס לחטיבת הצנחנים שימש במגוון תפקידי פיקוד בחטיבה האדומה וכן ביחידת העילית שלדג של חיל האוויר. בין היתר הוא פיקד על גדוד 202 בצנחנים, על שלדג ועל חטיבת הנח"ל. במלחמת לבנון השנייה שימש כראש לשכת הרמטכ"ל דן חלוץ.

עוד בוואלה! NEWS:
"תעמולת בחירות בלבד": ביקורת בשב"ס על תוכנית הכליאה של ארדן
"היינו חברים עד שרצחנו אותו": עד המדינה העיד בפרשת החיסולים
תלונה במשטרה נגד ראש מועצת עומר פיני בדש: "אתה לא דורך פה"

השקת מטה 105 השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. יח"צ,
ארדן/יח"צ
אלוף רוני נומה, מפקד פיקוד מרכז. ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
נומה/ראובן קסטרו

ההערכה במשטרה היא כי אם נומה ייבחר, הוא יחזיר לשירות את ניצב שלומי מיכאל, ששימש בעבר כמפקד מחוז ש"י, מפקד הימ"מ ומפקד ימ"ר תל אביב. השניים נחשבים לחברים קרובים והם פעלו בשיתוף פעולה צמוד כשנומה שימש כמפקד פיקוד מרכז ומיכאל כמפקד מחוז ש"י.

שלושה מועמדים נמצאים במרוץ מתוך המשטרה: ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן ומפקד מחוז צפון אלון עשור. גורם במשטרה אמר כי מינוי מפכ"ל מחוץ למשטרה תהיה טעות. "זה מסר לא טוב לתוך המשטרה, אבל מעבר לזה, שוטר זה מקצוע. מי שיעמוד בראש הארגון צריך לבוא רק מתוך הארגון כאיש מקצוע מנוסה", הסביר.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, בתדרוך כתבים וכלי התקשורת בעולם הערבי. אוקטובר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מרדכי/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
ניצב מוטי כהן 21 באוקטובר 2014. ראובן קסטרו
ממלא מקום המפכ"ל, מוטי כהן/ראובן קסטרו

בתחילת החודש שעבר אישרה הממשלה את מינויו של כהן לתפקיד ממלא מקום המפכ"ל, לאחר תום כהונתו של רב-ניצב רוני אלשיך וכתוצאה מהתנגדות ועדת גולדברג למינוי בכירים לאשר את מינויו של מועמדו של משה (צ'יקו) אדרי. לאחרונה נשמעה ביקורת על השר ארדן מפי בכירים במשטרה, בעקבות התארכות תהליך בחירת המפכ"ל הבא. עם זאת, הכניסה לתקופת הבחירות עשויה להערים על ארדן קשיים במינוי המפכ"ל.

על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה בנוגע למינויים על ידי שרים או על ידי הממשלה בתקופת בחירות, יש להימנע ככל האפשר ממינויים כאלה. הדבר מודגש אף יותר בכל הנוגע למינוי בעלי תפקידים בכירים שנעשים ללא הליך של מכרז או ועדת איתור - ובהם גם מפכ"ל המשטרה. "ככלל", נכתב בהנחיית, "בתקופת בחירות יש להימנע ממינויים של קבע למשרות אלה".

עם זאת, מינויים כאלה אינם אסורים לחלוטין. על פי ההנחיה, יש לבחון חלופות כגון הארכה זמנית של ממלא התפקיד או מינוי של ממלא מקום עד לאחר הבחירות, "ורק במקרים חריגים, בהם קיימת חיוניות באיוש מיידי של המשרה באופן קבוע ולא ניתן למצוא לכך פתרון סביר והולם אחר, תיבחן אפשרות לאפשר את איוש המשרה על יסוד בדיקה פרטנית של הנסיבות". גם באותם מקרים חריגים, צוין בהנחיה, מינוי כזה יאושר "רק כשמדובר במינוי מקצועי מובהק ובתנאי שלמועמד אין זיקה אישית, פוליטית או עסקית לשר משרי הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully