וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תעמולת בחירות בלבד": ביקורת בשב"ס על תוכנית הכליאה של ארדן

2.1.2019 / 15:10

גורמים בשב"ס העריכו כי לא ניתן ליישם את תוכנית השר על הקשחת תנאי הכליאה של אסירים ביטחוניים. "דבריו נכונים אך לא ברי ביצוע", הבהירו. על ערבוב אגפי אסירי חמאס ופתח אומר קצין בכיר: "איך בדיוק תישמר חלוקת ערוצי הטלוויזיה בין הארגונים אם לא תהיה הפרדה?"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

גורמים בשירות בתי הסוהר העריכו היום (רביעי) כי מסיבת העיתונאים של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, על הקשחת תנאי הכליאה של אסירים ביטחוניים - היא "בגדר תעמולת בחירות בלבד". לטענתם, לא יהיה ניתן ליישם את מרבית הדברים.

"אם יחלקו מחדש את האסירים הביטחוניים בין האגפים הביטחוניים השונים ולא ייצרו הפרדות בין אסירי חמאס לפתח, איך בדיוק תישמר חלוקת ערוצי הטלוויזיה לפיהן חמאס יקבל חמישה ערוצי צפייה והפתח עשר?" שאל בתמיהה קצין בכיר בשב"ס.

השר ארדן, פירט מוקדם יותר היום את תוכניתו על הקשת תנאי הכליאה של אסירים ביטחוניים. בין השאר הודיע על ביטול ההפרדה בין אסירי פתח וחמאס, קיצוץ בחצי של הפקדות כספים לאסירים, איסור על בישול מזון בתוך האגפים, הגבלת תשתיות המים באגפי המחבלים מבחינת כמות הצריכה לאסיר ליום ושעות השימוש המקלחות וביטול דובר האגף שקישר בין המחבלים לבין סגל בית הכלא - יבוטל ומינוי "חניך תורן", במקומו.

עוד בוואלה! NEWS:
המרדף אחר תמונת הפיוס: כך מנסה בנט לקרוץ למצביעי הבית היהודי
"היינו חברים עד שרצחנו אותו": עד המדינה מעיד בפרשת החיסולים
צעקה, איימה וכלאה בחדר: עובדת הגישה תלונה נגד עיתונאית בכירה

גלעד ארדן במסיבת עיתונאים 2 ינואר 19. צילום מסך, אתר רשמי
"סביר שיהיו כמה שינוים מבסיס התוכנית אבל לא מעבר לכך". השר ארדן, היום/אתר רשמי, צילום מסך

גורם אחר בשב"ס אמר כי נושא תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים עולה כל כמה שנים. "תמיד מדברים על איך לצמצם את הפריבילגיות מבלי לפגוע ברמת הביטחון בבתי הכלא. בניגוד לאסירים פליליים שיש להם מערך שיקום ועבודה בכלא לאסירים ביטחוניים אין את זה והאגפים הם חבית חומר נפץ אנושי".

לטענתו, בעבר כבר ניסו לבצע שינויים בתנאי הכליאה כך למשל, בתקופתו של ניצב יעקב גנות בשנת 2007, פרצה שביתה ארוכה כאשר האסירים ביקשו לבטל חלק מהגזרות של שב"ס נגדם. "הדרישה המרכזית הייתה הסרה של מחיצות זכוכית בתאי הביקור. שב"ס לא הסיר את המחיצות אולם בעצימת עין החזיר חלק מהפריבילגיות לאסירים כמו ערוצי הטלוויזיה, עיתונים והמקלובה", מתאר אותו גורם בשב"ס.

עוד באותו נושא

"נגמרה החינגה": ארדן הודיע על שינוי תנאי כליאת אסירי חמאס ופתח

לכתבה המלאה
בית סוהר השרון. ניב אהרונסון
"לא בטוח שהקבינט יקבל את התוכנית של ארדן". כלא השרון/ניב אהרונסון

בנוסף הוא אומר כי יש לקחת בחשבון את עמדת שירות הביטחון הכללי בנושא. "אם מחר יגיד שב"כ כי המהלך ואפילו רק חלק ממנו עשוי להצית את רמאללה ואת בתי הכלא - אני לא בטוח שהקבינט יקבל את התוכנית של ארדן".

גורמים נוספים בשב"ס העריכו כי התוכנית של ארדן לא תתקבל במלואה בקבינט והיא לא תיושם בסופו של דבר. "סביר להניח שיהיו כמה שינוים מבסיס התוכנית אבל לא מעבר לכך. הדברים של ארדן נכונים אבל הם לא ברי ביצוע לעת הזאת", הם אומרים.

אינפו אסירים. עיבוד תמונה
אינפו אסירים/עיבוד תמונה
חלוקת מזון לאסירים ביטחוניים בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
חלוקת מזון לאסירים בכלא נפחא/ראובן קסטרו
פריצה לתא של אסירים בכלא נפחא , 12 בינואר 2017. ראובן קסטרו
פריצה לתא אסירים בכלא נפחא/ראובן קסטרו
פריצה לתא של אסירים בכלא נפחא , 12 בינואר 2017. ראובן קסטרו
פריצה לתא אסירים בכלא נפחא/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully