וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגמרה החינגה": ארדן הודיע על שינוי תנאי כליאת אסירי חמאס ופתח

2.1.2019 / 12:00

השר לביטחון פנים הציג את מסקנות הוועדה לצמצום תנאי כליאת מחבלים ואמר כי יש "לשים קץ לכליאה הנפרדת של כל אחד מארגוני הטרור". השר הבהיר כי "כך נמשיך את הלחימה בארגוני הטרור גם בתוך בתי הכלא". הוא הכריז על הגבלת השימוש במים באגפים והורדה בחצי של הפקדות כספים

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הודיע הבוקר (רביעי) כי יבטל את ההפרדה בין אסירי פתח וחמאס. "קודם כל יש לשים קץ לאוטונומיה הזו בתוך בתי הכלא ולכליאה הנפרדת של כל אחד מארגוני הטרור", אמר. "נגמרה החינגה", אמר ארדן.

"לא יהיו עוד אגפי חמאס ואגפי פתח, את האוטונומיה הזאת אנחנו נפרק ובעצם נמשיך את הלחימה בארגוני הטרור גם בתוך בתי הכלא, הודיע במהלך הצגת מסקנות הוועדה לצמצום תנאי כליאת מחבלים בבני ברק. השר הדגיש כי ריכוז אותם מחבלי חמאס יחד מעצים את כוחם להתארגן, להקצין ולפעול יחד מתוך הכלא כולל נגד שב"ס. "קיומו של אגף חמאס מקשה כמובן גם על איסוף מודיעין, ולכן החלטתי ששב"ס יפסיק את החזקת האסירים הביטחוניים באגפים לפי שיוך ארגוני והאגפים יהיו מעורבבים".

עוד בוואלה! NEWS:
"הזוי ומופרך": מתקפה בליכוד על פגישת היועמ"ש עם בכירי המשפט
דירת מסתור, זהות בדויה: אב ובנו נעצרו בחשד לרצח אחרי שנה
ההתנחלויות נשארות: "ליברמן חשף בפני הפלסטינים את תכנית טראמפ"

גלעד ארדן במסיבת עיתונאים 2 ינואר 19. צילום מסך, אתר רשמי
"את האוטונומיה הזאת אנחנו נפרק". השר ארדן, היום/אתר רשמי, צילום מסך

נושא נוסף אליו התייחס השר הוא הפקדות כספים לאסירים ביטחוניים. "אלה מחזקים גם כן את האוטונומיה שלהם בבתי הכלא. בכסף הזה הם רוכשים אוכל וציוד באופן קולקטיבי. כיום ניתן להפקיד סכום כולל של 1,200 עד - 1,600 שקלים לחודש לכל אסיר ביטחוני. את הסכומים האלה אנחנו נקצץ בחצי בכדי למנוע את יכולת המחבלים לרכוש מוצרי מותרות. ואם הדין יאפשר זאת - יבוטלו לחלוטין הפקדות הרשות הפלסטינית.

ארדן הודיע כי ייאסר בישול מזון בתוך האגפים. "התמונות המרתיחות של הבישול באגפי המחבלים - לא יהיו עוד, נגמרה החינגה", הבטיח ארדן. השר הבהיר כי שב"ס יספק לאסירים את המזון בהתאם ללוחות המזון המינימליים המתחייבים. "הבישול באגפים יופסק וייצא החוצה למטבחי שב"ס ויושווה למזון הבסיסי הניתן לאסירים הפליליים. ירצו - יאכלו. לא ירצו לא יאכלו".

עוד באותו נושא

חוזרים לרחובות ישראל: כאלף אסירים השתחררו מבתי הכלא

לכתבה המלאה
בית סוהר השרון. ניב אהרונסון
ההפרדה בין אסירי חמאס לפתח - תבוטל. כלא השרון/ניב אהרונסון

תשתיות המים באגפי המחבלים יוגבלו מבחינת כמות הצריכה לאסיר ליום ושעות השימוש המקלחות. במהלך הזמן המקלחות יוצאו החוצה מתוך האגפים כך שניתן יהיה לפקח טוב יותר על השימוש בהן. ארדן הסביר כי בבדיקת הוועדה נמצא כי "באגפים הביטחוניים ישנה צריכת מים מטורפת. אנחנו מחנכים את ילדנו לחסוך בכל טיפה, אולם המחבלים נהנים מגישה חופשית לברזים ולמקלחות ומבזבזים ללא שום רסן משאב חשוב וחיוני - גם זה ייגמר".

דובר האגף שקישר בין המחבלים לבין סגל בית הכלא - יבוטל. במקומו תמונה פונקציה של נציג אסירים מתחלף, מעין "חניך תורן", שיעמוד בקשר עם הסוהרים אך ורק בנושאים כלליים ובשום אופן לא כמייצג של אסירים באופן פרטני. "לא יהיו יותר נציגים של ארגוני טרור בבתי כלא שידברו בשם המחבלים עם הסוהרים", אמר ארדן.

אינפו אסירים. עיבוד תמונה
אינפו אסירים/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully