וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי מינוי מפכ"ל - פגיעה קשה בארגון": ביקורת במשטרה על ארדן

9.12.2018 / 10:41

בכירים במשטרה מצפים כי השר יודיע על המועמד מטעמו לתפקיד המפכ"ל כבר בתחילת השבוע. בכירים לשעבר בארגון תקפו את ארדן על ההחלטה למנות ממלא מקום, שגוררת עצירת תהליכים ותכניות עבודה קריטיות. "למשטרת ישראל, שוטריה ומפקדיה אין את הזכות לקחת 'פסק זמן'"

עריכה: טל רזניק

קצינים בכירים במשטרה הביעו הבוקר (ראשון) ביקורת על תפקודו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, לאור העובדה שטרם מונה מפכ"ל ולאחר שניצב בדימוס משה אדרי הסיר את מועמדותו לתפקיד. "העובדה כי המשטרה נקלעה למצב בו טרם מונה לה מפכ"ל, אינו בריא לארגון הנמצא בחזית העשייה של שמירה על הסדר החברתי, ביטחון הפנים ואכיפת שלטון החוק", נכתב בהודעה מטעם פורום רבי-ניצבים וניצבים בדימוס. "למשטרת ישראל, שוטריה ומפקדיה אין את הזכות לקחת 'פסק זמן'".

במשטרה מצפים כי ארדן יודיע על מועמדו לתפקיד המפכ"ל כבר בתחילת השבוע. "השר הכריז על שלושה מועמדים והעביר לבסוף רק שם אחד לוועדה למינוי בכירים, מה שאומר שהוא צריך להודיע כעת מי מבין השניים הוא המועמד השני", אמר קצין בכיר במשטרה. "אם החליט לוותר על השניים, עליו להודיע על כך ולפתוח את ההתמודדות ליתר הניצבים. כרגע לא רק שהוא לא אמר מי המועדף מבין השניים, הוא אף מינה ממלא מקום מבין הניצבים ולא מבין המתמודדים".

לקריאה נוספת בנושא
הערכה במשטרה: המועמד המוביל למפכ"ל - ממלא המקום ניצב מוטי כהן
אחרי חשיפת וואלה! NEWS: אדרי הסיר את מועמדותו לתפקיד המפכ"ל
החשד: אדרי ובוחנת הפוליגרף שיתפו פעולה לשיבוש עבודת ועדת גולדברג

טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
מצפים להודעה על מועמד למפכ"ל בימים הקרובים. אדרי וארדן/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר אישרה הממשלה את מינויו של מפקד מחוז הדרום ניצב מוטי כהן לתפקיד ממלא מקום המפכ"ל, לאחר תום כהונתו של רב-ניצב רוני אלשיך וכתוצאה מהתנגדות ועדת גולדברג למינוי בכירים לאשר את מינויו של מועמדו של אדרי. במשטרה אומרים כי מינוי ממלא מקום גורר עצירת תהליכים ותכניות עבודה קריטיות. "אי אפשרות למנות קצינים, אי אפשר לבצע תהליכי רכש ארוכי טווח ואי אפשר לחתום על הסכמים", הסביר קצין בכיר.

"העובדה שלא מוצאים כביכול קצינים מתוך הארגון שיעמדו בראשו יוצרת פגיעה קשה", ציינו במשטרה. "תפקיד המפכ"ל הוא לבנות את הכוח. הבעיה היא שהשר ארדן לא דרש מאלשיך לבנות אותו בצורה שיהיו חמישה, או שישה מועמדים מקרב הנציבים לתפקיד". גורם בפורום רבי-ניצבים וניצבים בדימוס הוסיף כי "כששר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן מינה רמטכ"ל הוא התייעץ עם שרי ביטחון לשעבר ועם רמטכ"לי עבר בטרם החל לראיין את המועמדים. כך נהגו בעבר גם שרים לביטחון הפנים, אבל ארדן החליט שהוא לא זקוק להתייעץ איתנו ולצערנו זאת אחת הבעיות כאן".

עוד באותו נושא

הפיתוי והכישלון: שרשרת הטעויות של אדרי שהסתיימה במבוכה לארדן

לכתבה המלאה
ניצב מוטי כהן 21 באוקטובר 2014. ראובן קסטרו
מינוי ממלא מקום גורר עצירת תהליכים ותכניות עבודה. כהן/ראובן קסטרו

"הבעיה היא שזה לא נגמר רק במינוי המפכ"ל", הגדיש גורם בפורום. "תראו מה קורה בשב"ס - הודיעו על סיום תפקידה של הנציב, אבל אין כיוון למחליף. לצערי ארדן היה שליש בצה"ל, אך בכל מה שקשור למינוי כוח אדם הוא לא מצליח לקבל החלטה. במכבי האש הוא המתין יותר משנה למינוי נציב".

בהודעה שפרסמו בכירים לשעבר במשטרה נכתב כי "במשטרת ישראל מפקדים איכותיים בכל הרמות, שידעו בעבר לעמוד מול אתגרים רבים וידעו גם היום להתמודד מול אתגר מורכב זה. שוטרים ומפקדים יקרים, אנו מכירים ומוקירים את פועלכם. המשיכו למלא את תפקידכם תוך תחושת השליחות והמסירות המאפיינת את משטרת ישראל לאורך השנים ותוך כדי ההבנה שאין לנו מדינה אחרת ואין לנו משטרה אחרת".

תגובת משטרת ישראל: "משטרת ישראל על מפקדיה ושוטריה, עסוקה במשימות המונחות לפתחה ובמרכזן מניעה, חשיפה וחקירה של אירועי פשיעה, בשמירה על בטחון הציבור ועל הסדר הציבורי. רצף העשיה ותחושת השליחות אינם מושפעים מהליך זה או אחר, זאת מבלי להקל ראש בחשיבותו של מינוי קבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully