וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה במשטרה: המועמד המוביל למפכ"ל - ממלא המקום ניצב מוטי כהן

אחרי פרישתו של אדרי ממועמדות למפכ"ל המשטרה, עשוי ארדן לתת את התפקיד לממלא המקום הזמני. גורמים במשטרה העריכו כי ארדן לא ימנה את ניצב הלוי, שכן בסביבתו סבורים כי הוא שעומד מאחורי הפרסומים המכפישים נגד אדרי. "השר ארדן חייב להפסיק את סאגת בחירת המפכ"ל"

עריכה: טל רזניק

לאור הסרת מועמדותו של ניצב בדימוס משה אדרי לתפקיד המפכ"ל, במשטרה מעריכים הערב (רביעי) כי המועמד המוביל הוא ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן. גורמים במשטרה העריכו כי ארדן לא יבחר בשני המועמדים שהתמודדו מול אדרי, ובראשם מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, שכן בסביבתו של ארדן סבורים כי הלוי עומד מאחורי חלק מהפרסומים שהיו נגד אדרי ומפקד מחוז תל אביב דוד ביטן. בין היתר יצא אדרי לפני שבוע במתקפה מרומזת על סביבתו של הלוי במהלך טקס הפרידה מאלשיך, ואמר כי יש לעקור את הרעה החולה בתוך המשטרה של ההכפשות על מועמד.

ביום ראשון אישרה הממשלה את מינויו של כהן, מפקד מחוז הדרום, לתפקיד ממלא מקום המפכ"ל לאחר תום כהונתו של רוני אלשיך. עמיתיו העידו עליו כי "הוא ניצב ותיק שמילא שני תפקידי ניצב בהצלחה. הוא פיקד על שתי היחידות המרכזיות במשטרת תל אביב - מרחב יפתח ומרחב ירקון". לדבריהם הוא עבר את בזמנו פוליגרף תעסוקתי. כהן הוא אחיו של המפכ"ל לשעבר דודי כהן, שמונה אף הוא לתפקיד לאחר שהמועמד המועדף בזמנו התפטר טרם אושר מינויו בממשלה. גם אז הופתעו במשטרה על עצם המינוי, אולם כהונתו נחשבה למוצלחת ביותר.

מוטי כהן 8 בינואר 2018. ראובן קסטרו
מסתמן כמועמד לתפקיד המפכ"ל. כהן/ראובן קסטרו

גורמים בכירים במשטרה אמרו לוואלה! NEWS כי "השר ארדן חייב לפעול במהירות ולהפסיק את סאגת בחירת המפכ"ל. חשוב שהליך המינוי יסתיים בימים הקרובים. ככל שנמשך, נגרם נזק קשה למשטרה במיוחד מבחינת אמון הציבור". קצין במשטרה הוסיף כי "אנחנו שומעים יותר ויותר את הביקורת של הציבור על ניסיונות לתפור תיקים למועמד לתפקיד המפכ"ל. אנחנו שומעים אזרחים שאומרים כי אם ממשיכים לתפור תיקים והאשמות למועמדים לתפקידים בכירים במשטרה, איך אפשר להאמין שלא עושים דברים כאלה לאזרחים פשוטים".

אחרי פסילת מינויו וחשיפת פגישתו עם בוחנת הפוליגרף, הודיע הערב אדרי לשר ארדן על הסרת מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. בהודעתו כתב כי "ישנם כוחות רבים שמהיום בו הוכרזתי כמועמד, כל מטרתם הייתה לסכל את מועמדותי לתפקיד, להכפיש ולרמוס את שמי הטוב ואת משפחתי". אדרי הודה לארדן ואיחל הצלחה למי שייבחר לתפקיד.

עוד באותו נושא

אחרי חשיפת וואלה! NEWS: אדרי הסיר את מועמדותו לתפקיד המפכ"ל

לכתבה המלאה
טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
הסיר מועמדותו. אדרי/ראובן קסטרו

השר לביטחון הפנים הביע הערב צער על הסרת מועמדותו של אדרי. "ניצב אדרי הוא אדם שנלחם עשרות שנים למען בטחון אזרחי ישראל וגם אם עשה טעות במעלה הדרך, הרי שנוהל נגדו מסע הכפשות לא מוצדק שעשה לו עוול נוראי", מסר ארדן. השר הדגיש כי הליך הגשת המועמדות נוהל בצורה המסודרת והראויה ביותר וכי מועמדותו של אדרי נבחנה תחילה מול כל רשויות האכיפה ואושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה.

"למרות ההכפשות ניצב אדרי עבר בדיקת פוליגרף בהצלחה , בדיקה שאף בעל תפקיד אחר אינו עובר בנוגע לעברו", הוסיף ארדן. "מעבר להליכים אלו, אין בדיקה נוספת שניתן לבצע טרם הגשת המועמדות".

ניצב מוטי כהן. ויקיפדיה, .
"מילא שני תפקידי ניצב בהצלחה". כהן/., ויקיפדיה

לוואלה! NEWS נודע כי אדרי, מועמדו של ארדן לתפקיד, הסתיר מהוועדה למינוי בכירים, בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, פגישה לילית עם בוחנת הפוליגרף שהוסמכה לבדוק אותו. גם הבוחנת, חווה יודפת, לא סיפרה לוועדה שלפני הבדיקה נועדה עם אדרי וסייעה לו להתכונן.

"אין בכוונתי לאפשר את המשך מסע ההכפשות נגדי, בזמן שכל חטאי הוא, שנבחרתי כמועמד לתפקיד החשוב של המפקח הכללי של משטרת ישראל", הוסיף אדרי. "כבר עם הכרזת מועמדותי לתפקיד הייתה בי התחושה כי מנסים לסכל אותה בכל דרך. תחושה זו קיבלה משנה תוקף עם פרסום חוות הדעת של הוועדה ובמיוחד חוות דעתם של שני חברי הועדה, נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ ומר משה טרי, שהמליצו לאשר את מועמדותי וכתבו בחוות דעתם: 'יש כאן ניסיון לפגוע במועמדות המועמד בכל מחיר'".

המועמד הסביר כי "בימים האחרונים ועם התקדמות התהליך, מסע ההכפשות חצה כל גבול והביא לפגיעה בשמי הטוב, על לא עוול בכפי". לדבריו, מתוך דאגה כנה ואהבה למשטרת ישראל, שעלולה להישאר ללא מפקד קבוע חודשים רבים ושתישא גם כן במחיר הסערה ומסע ההכפשות, גמלה בליבי ההחלטה בימים האחרונים להודיע על הסרת מועמדותי לתפקיד".

(עדכון ראשון: 19:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully