וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחינה מעמיקה": ארדן מרחיב את הבדיקות על המועמדים למפכ"לות

12.12.2018 / 12:00

השר לביטחון הפנים החליט שלא להסתפק רק בבדיקה שעורך היועמ"ש, ולבצע בדיקות עומק על שלושת המועמדים הבולטים לתפקיד - הניצבים המכהנים יורם הלוי, דוד ביתן ומוטי כהן. במקביל, לוואלה! NEWS נודע כי ניצב בדימוס בנצי סאו דחה את הפנייה אליו: "צריך ניצב מתוך המשטרה"

מערכת וואלה!

סאגת מינוי המפכ"ל הבא נמשכת: השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, החליט להעביר לבדיקות מעמיקות יותר את שמות שלושת המועמדים לתפקיד השוטר מספר אחת מבין הניצבים המכהנים: מפקד מחוז ירושלים יורם הלוי, מפקד מחוז תל אביב דוד ביתן וממלא מקום המפכ"ל בפועל מוטי כהן.

לאחר כשלון מינויו של מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי החליט השר ארדן שלא להסתפק בבדיקה של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את המועמדים, אלא לבצע בדיקות עומק באשר לתפקודם של השלושה במהלך הקריירה שלהם במשטרה.

טקס חילופי מפקדי מחוז ת"א 1 פברואר 2018. ראובן קסטרו
ארדן עם הניצב היוצא אלשיך/ראובן קסטרו

במקביל לבדיקת הניצבים המכהנים, ממשיך ארדן לבחון מועמדים מחוץ לשורות המשטרה, בהם קצינים שפרשו מהשירות וכמה קצינים במילואים מצה"ל.

אחד המועמדים שבוצעה בדיקה לגביהם היה ניצב בדימוס בנצי סאו, שבתפקידו האחרון במשטרה שימש כממלא מקום המפכ"ל, עד לכניסתו לתפקיד של רוני אלשיך. עם זאת, לוואלה! NEWS נודע כי סאו דחה את הצעת הגישוש מצדו של השר. "אני חושב שבעת הזאת צריך מפכ"ל מתוך אחד מבין הניצבים המכהנים במשטרה כיום", אמר סאו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי בשוק מחנה יהודה בירושלים. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
ניצב הלוי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

בשבוע האחרון נשמעה ביקורת על השר ארדן מפי בכירים במשטרה, בעקבות הימשכות תהליך בחירת המפכ"ל הבא. "העובדה כי המשטרה נקלעה למצב בו טרם מונה לה מפכ"ל, אינו בריא לארגון הנמצא בחזית העשייה של שמירה על הסדר החברתי, ביטחון הפנים ואכיפת שלטון החוק", נכתב בהודעה מטעם פורום רבי-ניצבים וניצבים בדימוס. "למשטרת ישראל, שוטריה ומפקדיה אין את הזכות לקחת 'פסק זמן'".

לפני כשבוע אישרה הממשלה את מינויו של מפקד מחוז הדרום ניצב מוטי כהן לתפקיד ממלא מקום המפכ"ל, לאחר תום כהונתו של רב-ניצב רוני אלשיך וכתוצאה מהתנגדות ועדת גולדברג למינוי בכירים לאשר את מינויו של מועמדו של אדרי. במשטרה אומרים כי מינוי ממלא מקום גורר עצירת תהליכים ותכניות עבודה קריטיות. "אי אפשרות למנות קצינים, אי אפשר לבצע תהליכי רכש ארוכי טווח ואי אפשר לחתום על הסכמים", הסביר קצין בכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully