וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 21 שנים: דניאל נחמני הורשע ברצח נועה אייל ובביצוע מעשה סדום

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את דניאל נחמני ברצח הנערה בת ה-17 ובביצוע מעשה סדום, אך זיכה אותו מאונס. הרצח פוענח רק באוקטובר 2014 בזכות טכנולוגיה שאפשרה איתור נאשמים בדגימות DNA מקורבי משפחה. משפחת אייל: "נסגר מעגל, אין הקלה ולא נחמה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (חמישי) את דניאל נחמני בגין רצח בכוונה תחילה של הנערה נועה אייל, לאחר שביצע בה עבירות מין קשות. הרצח התרחש לפני 21 שנים, כאשר הנערה בת ה-17, המתינה לאוטובוס בדרכה לביתה בשכונת רמות שבירושלים. הנאשם עצר את רכבו סמוך לתחנה בה המתינה נועה, ולאחר זמן מה היא נכנסה לרכבו. במהלך הנסיעה החליט הנאשם לסטות מהכביש ונסע לשביל בתוך יער רמות, שם ביצע בה מעשה סדום בעודה נאבקת בו ולאחר מכן רצח אותה באכזריות. בית המשפט זיכה את הנאשם מחמת הספק מעבירת האינוס.

בני משפחת אייל אמרו בתום הדיון כי "לרוע, שלקח את חייה של נועה, אין זכות להתהלך חופשי ככל האדם. כך סגר היום את המעגל בית המשפט בירושלים. הסדר, כביכול, שב אל קנו כראוי לחברה מתוקנת. לנו, המשפחה של נועה, לא תהיה בכך שום הקלה וגם לא נחמה".

לקריאה נוספת:
האחרון שראה את נועה אייל בחיים: "הייתה אחוזת תזזית ולא רגועה"
הנאשם ברצח נועה אייל העיד לראשונה: "לא פגשתי אותה מעולם"

נועה אייל. באדיבות המשפחה
הרצח פוענח לאחר 21 שנה. נועה אייל/באדיבות המשפחה

רצח אייל פוענח רק באוקטובר 2014, בעקבות שימוש בטכנולוגיה המאפשרת לאתר נאשמים באמצעות דגימות DNA של קרובי משפחתם. אחד השמות שעלה בעקבות השוואת הדגימות בזירה לאלו הקיימות במאגר היה שם אביו של נחמני. לאחר בדיקה התגלה כי בעברו של הבן, דניאל, רשומות עבירות מין בקטינות. המשטרה פתחה בחקירה סמויה והחלה לעקוב אחר נחמני ללא ידיעתו. בסופו של דבר, אותרה דגימת DNA שנלקחה מיריקה של נחמני סמוך למוסך בו הוא עבד כחשמלאי רכב.

החשד נגד נחמני התחזק לאחר שעלה מהחקירה כי בעת הרצח הייתה ברשותו מכונית "רנו" משנת 1985 - עובדה התואמת לעדותו של נהג מונית שראה את אייל עולה למכונית מסוג זה בליל הרצח. בנוסף לכך, הבלשים בדקו מחדש איכוני טלפונים סלולריים שבוצעו ב-1998, והתאימו אותם לפרופיל של חשודים פוטנציאלים. כששלפו הבלשים את איכון הטלפון הסלולרי של נחמני, גילו כי היה בליל הרצח בשעה 23:55 בכיכר הדווידקה, ממנה נאספה אייל לפני שנעלמה.

עוד באותו נושא

הרמז האבוד בתיק הרצח של נועה אייל

לכתבה המלאה
הכרעת הדין בעניינו של דניאל נחמני שהואשם בגין רצח בכוונה תחילה, מחוזי ירושלים. אמיל סלמן חדשות "הארץ"., אתר רשמי
הורשע ברצח ובמעשה סדום. נחמני בבית המשפט, היום/אתר רשמי, אמיל סלמן חדשות "הארץ".

עו"ד דני ויטמן ועו"ד ענת גרינבאום מפרקליטות מחוז ירושלים אמרו כי "הרשעתו של נחמני מהווה ציון דרך במאבק העיקש של רשויות האכיפה אשר לא הרפו עד אשר איתרו את הנאשם והביאו להעמדתו לדין. נחמני הורשע בכך שנטל באכזריות את חייה של נערה צעירה אשר ביקשה לשוב לביתה". עורכי הדין הוסיפו כי "אנו מחזקים ידי בני משפחתה של נועה אייל אשר ימשיכו לשאת את הכאב והצער, ומקווים שהרשעתו של הנאשם וחשיפת האמת תביא למזור כלשהו, נחמה פורתא, לבני משפחתה".

כשנשאל מה המשמעות לזיכוי נחמני מאונס, ענה ויטמן כי "בסופו של דבר צריך לזכור שהוא הורשע ברצח בכוונה תחילה ובעבירת מין קשה, לכן אני מניח שאנחנו נטען לעונש חמור. זאת מלבד העובדה שהחוק מטיל עליו באופן אוטומטי מאסר עולם חובה. לכך יצטרף לטיעונינו בבוא העת גם טיעון לעונש נוסף בגין עבירת המין הקשה שביצע בנועה אייל".

עו"ד עופר אשכנזי ועו"ד מיכל רובינשטיין, שמייצגים את נחמני מטעם הסניגוריה הציבורית מסרו בתגובה כי "אנו נלמד את החלטת בית המשפט. יש לציין שמר נחמני ממשיך לטעון כי הוא חף מפשע".

נועה אייל. באדיבות המשפחה
אייל/באדיבות המשפחה

בדיון הסיכומים מצד התביעה, אמר ויטמן כי קיימים ממצאי אלימות קשים. "הרצח הוא רצח קשה", ציין ויטמן, "הזירה מדברת בעד עצמה" והממצאים מצביעים על כך שגם האונס וגם הרצח בוצעו בה. לדבריו, דגימת ה-DNA שנמצאה צריכה להוביל להרשעה. עוד הוסיף הפרקליט כי יש מאפיינים דומים בין העבירות שבוצעו במקרה של אייל לבין עבירות מין אחרות שביצע נחמני בשלושה מקרים שונים בקטינות באזור יער רמות. בדיון בחודש הבא תציג ההגנה את סיכומיה.

(עדכון ראשון: 08:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully