וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם ברצח נועה אייל העיד לראשונה: "לא פגשתי אותה מעולם"

6.9.2016 / 12:15

לפי כתב האישום, שגובש לאחר פענוח הפרשה ב-2014, לקח דניאל נחמני את הנערה בת ה-17 לדרך צדדית בירושלים, חבט בראשה, אנס ורצח אותה. בעדותו פרץ הנאשם בבכי ואמר: "איך אפשר לאנוס מישהו שלא הכרת, בלי מגע פיזי?"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

לאחר שבחודש יוני הסתיים שלב התביעה במשפטו, העיד הבוקר (שלישי) דניאל נחמני, המואשם ברצח ובאונס הנערה נועה אייל בירושלים בפברואר 1998. הדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים הגיע בעקבות צעד חריג של פרקליטות המחוז, שהגישה את רישום העבר הפלילי של נחמני בניסיון לבסס את אשמתו.

בעדותו פרץ נחמני בבכי וטען כי מעולם לא פגש את נועה אייל. "לא הייתי בדווידקה באותו היום. איפה הייתי? אין לי מושג. אמרתי בחקירות שישנתי כי זה מה שאני עושה בדרך כלל במהלך השבוע בשעה כזו", אמר. "אני לא יודע איך אפשר לאנוס או לרצוח מישהו שלא ראיתי אותו בחיים שלך, בלי מגע פיזי. חוץ מתמונה שראיתי או בתקשורת - שום דבר".

"לא נפגשתי עם הבחורה. גרתי ברמות 23 שנה ולא נפגשתי איתה", המשיך נחמני. בתגובה לשאלת סנגורו, עו"ד עופר אשכנזי, כיצד הוא מסביר שנמצאו כתמי זרע על בגדיה של אייל, אמר כי אין לו הסבר. "אמרתי שאני מוכן להיות ג'וק באותה זירה כדי לדעת מה היה שמה. איך אני הגעתי לסרט הזה? איך קורה דבר כזה לבן אדם? שהכל מתהפך עליו פתאום", אמר בבכי.

עוד בנושא:
האחרון שראה את נועה אייל בחיים: "הייתה אחוזת תזזית ולא רגועה"
תרגיל המשטרה, ניגוב הכוס וה-DNA: כך הופל הנאשם ברצח נועה אייל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מואשם כי חבט בראשה של הנערה באבן, אנס ורצח אותה. נחמני/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיון, המתקיים מול השופטים יורם נועם, רבקה פרידמן-פלדמן ומשה ברעם, בכה נחמני כמה פעמים בחקירת סנגורו. בחקירתו בידי התובע, עו"ד דני ויטמן מפרקליטות מחוז ירושלים, אמר כי סיפר בחקירתו שבדרך כלל נהג לקיים יחסי מין רק עם אשתו ועם י', אחת מעדות התביעה בתיק, אך בבית המשפט סיפר על נשים ונערות נוספות שעמן קיים יחסים. "היו עוד כמה מקרים שאני לא זוכר אותם, בגילאי 16-18, לא עם בת זוג קבועה", הסביר. "בחקירה הייתי בלחץ עצום. לא זכרתי מקרים נוספים כי הייתי בלחץ. הן לא היו בנות זוג ויכול להיות שאמרתי בחקירות שאין עוד מקרים למרות שהיו".

בהמשך הדיון, הטיח התובע בנחמני דברים שאמר בחקירתו. "האמת היא שעדיף שלא הייתי נולד. הבנות של יגדלו עם הכתם הזה. הרסתי להן את החיים, אם זה בטעות או לא אלוהים יודע. ילדה בת שבע וילדה בת 13 - מה הן אשמות שאבא שלהן טמבל", אמר נחמני בחקירתו. בתגובה, השיב הנאשם כי כל מה שהוקרא בידי התובע נאמר "כשהיה במצב נפשי גמור".

נחמני המשיך בבכי: "לא היה לי קשר עם האישה והבנות שלי. יומיים לפני יום ההולדת של הילדה מטיחים בה אשמה של רצח ואונס של נערה. הרגשתי שכל העולם חרב עליי. יש לי אישה שאני נשוי לה 16 שנה, היום היא רואה אותי פעם בחודש והבנות פעם בחודשיים".

"הוא אומר לי שזה מה שאמרתי? אני רוצה לראות מישהו שעומד במה שעמדתי, שהטיחו בי שרצחתי נערה בת 16. יש לי אישה שאני אוהב, מי יפרנס אותה?", הוסיף בדמעות. "אני אודה במה שלא עשיתי? לא עשיתי. אני אמשיך להגיד את זה. התנהגו אליי כמו לבהמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דניאל נחמני, המואשם ברצח הנערה נועה אייל הכחיש את מעורבתו בפרשה. רוני כנפו
"הרסתי לילדות את החיים". נחמני בבית המשפט/רוני כנפו

צעדה של הפרקליטות, שהציגה את רישומו הפלילי של נחמני בפני השופטים, נחשב חריג משום שאין להציג רישום פלילי של נאשם בתיקים פליליים בשל החשש מ"השחרת פניו". לפי החוק והפסיקה, ניתן להציג לבית המשפט את עברו הפלילי של הנאשם רק במקרה שבו יש ניסיון להוכיח כי ישנה שיטתיות באופן ביצוע מעשיו, או בניסיון להוכיח שמדובר במעשים דומים וכי קיימת אפשרות שהנאשם התכוון לבצע את המעשה.

במקרה של נחמני, עברו הפלילי כולל הרשעות בעבירות מין חמורות בקטינות, שבחלקן יש דמיון לאלו המתוארות בכתב האישום הנוכחי נגדו. הליך דומה ננקט גם בהליכים הפליליים נגד הנשיא לשעבר משה קצב, הנושא עונש מאסר בגין עבירות מין.

הבילוי עם בן הזוג שהסתיים ברצח

בערב הירצחה, יצאה אייל בת ה-17 עם בן זוגה, אלדד בריברום, מקולנוע במרכז ירושלים. השניים נסעו באוטובוס והגיעו לכיכר הדווידקה בעיר, שם התפצלו לתחנות שונות כדי לנסוע לבתיהם. מחקירת המשטרה עלה כי אייל פספסה את האוטובוס האחרון לרמות, שכונת מגוריה. מכתב האישום עולה כי בשלב מסוים הגיע נחמני, תושב שכונת תלפיות, נשוי ואב לשתי בנות, והציע לאייל טרמפ במכוניתו.

לאחר שאייל הסכימה ונכנסה למכוניתו, נטען בכתב האישום, נחמני סטה ככל הנראה מנתיב הנסיעה לדרך צדדית ביער רמות. שם, הוא מואשם כי עצר את רכבו, חבט בנערה באבן ולאחר מכן אנס ורצח אותה. הוריה של אייל החלו לחפש אחריה כשגילו שלא חזרה לביתה, ורק בשעות הערב נמצאה גופתה בידי חברתה ללימודים ביער, לא רחוק מביתה.

מסמכים מתוך חומר החקירה על רצח נועה אייל. ניב אהרונסון
הרצח פוענח 16 שנה אחרי. צילום המכונית מחומרי החקירה, 2014/ניב אהרונסון

הרצח פוענח רק באוקטובר 2014 בעקבות שימוש בטכנולוגיה חדשנית המאפשר לאתר נאשמים באמצעות דגימות די-אן-איי של קרובי משפחתם. אחד השמות שעלה בעקבות השוואת הדגימות בזירה לאלו הקיימות במאגר היה שמו של אביו נחמני, ולאחר בדיקה התגלה כי בעברו של הבן, דניאל, רשומות עבירות מין בקטינות. המשטרה פתחה בחקירה סמויה והחלה לעקוב אחרי נחמני ללא ידיעותו. בסופו של דבר, אותרה דגימת די-אן-איי שנלקחה מיריקה של נחמני סמוך מוסך שבו הוא עובד כחשמלאי רכב.

החשד נגד נחמני התחזק לאחר שהחקירה העלתה כי בעת הרצח הייתה ברשותו מכונית רנו משנת 1985, עובדה התואמת לעדותו של נהג מונית שראה את אייל בת ה-17 עולה למכונית מסוג זה בליל הרצח. שנית, הבלשים השתמשו בטכנולוגיה חדישה כדי לבדוק מחדש איכוני טלפונים סלולריים שבוצעו עוד ב-1998, והתאימו אותם לפרופיל של חשודים פוטנציאליים. כששלפו הבלשים את האיכון של הטלפון הסלולרי של נחמני, הם גילו כי היה בליל הרצח בשעה 23:55 בכיכר הדווידקה, שממנה נאספה אייל לפני שנעלמה.

(עדכון ראשון: 09:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully