וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל המשטרה, ניגוב הכוס וה-DNA: כך הופל הנאשם ברצח נועה אייל

4.12.2014 / 13:04

במסגרת חקירת האונס והרצח של הנערה לפני 16 שנה, עשו החוקרים מאמצים עילאיים להשגת ה-DNA של דניאל נחמני. לאחר שראו כי הוא ניגב את הכוס שממנה שתה בחדר החקירות, הם הבינו כי הוא הרוצח - ועצרו אותו

צילום: דוברות משטרת מחוז ירושלים, עומר מירון, גדעון צנטנר, חדשות ערוץ 2; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

הנאשם ברצח הנערה נועה אייל ב-1998, דניאל נחמני, היה רק אחד מבין שורת חשודים אפשריים במעשה, אך בעקבות תרגיל משטרה שנועד להשיג ממנו דגימת DNA הוא הפך לחשוד המרכזי ברצח האכזרי ונסללה הדרך למעצרו. אמנם דגימת DNA שלו כבר נאספה מיריקה שלו והוצלבה עם זה שנמצא בזירת האונס והרצח, אולם בשל העובדה שהרוק נאסף מהרחוב והיה חשש שהוא לא שייך לו, לחוקרים נדרשה דגימה נוספת. לוואלה! חדשות נודע כי לשם כך, הם זימנו את נחמני למתן עדות בתקווה שיותיר את ה-DNA שלו בחדר החקירות.

החוקרים, שזימנו את נחמני לחקירה בתואנות אחרות מבלי לרמוז לו כי הוא החשוד המרכזי ברצח, הותירו אותו לבדו בחדר חקירות, כשעל השולחן מונחת כוס מים. עד מהרה נטל נחמני את הכוס ושתה ממנה, כפי שהעריכו החוקרים שיעשה, אולם בהמשך, כפי שעולה מתיעוד מחדר החקירות, הוא ניגב את הכוס כולה על מנת שלא להשאיר ולו בדל של DNA לטובת החוקרים.

בתום חקירתו שוחרר נחמני, אך לאחר שצפו בסרטון מהמצלמה בחדר החקירות, הבינו החוקרים מיד שהחשוד לא מעוניין שה-DNA שלו יגיע לידי המשטרה וגבר החשד שלהם שאכן מדובר ברוצח. כעבור זמן קצר התנפלו השוטרים על נחמני בעת שצעד מתחנת המשטרה לעבר בית משפט השלום הסמוך, שלשם הוזמן על ידי השופט יצחק שמעוני לביצוע תיקון חשמל במכוניתו, ועצרו אותו. לאחר מעצרו נאספה מנחמני דגימת DNA, והיא שהכריעה בסופו של דבר את הכף.

רצח נועה אייל - עוד כותרות:
נעצר חשוד ברצח הנערה נועה אייל: יהודי מירושלים
אשת החשוד ברצח נועה אייל: "אם עשה זאת לא אשאר איתו"
הותר לפרסום: הנאשם ברצח נועה אייל – דניאל נחמני

דניאל נחמני, הנאשם ברצח נועה אייל. באדיבות דוברות המשטרה, מחוז ירושלים, צילום מסך
ניסה להעלים את ה-DNA שלו. נחמני/צילום מסך, באדיבות דוברות המשטרה, מחוז ירושלים

חשד השוטרים בנחמני התעורר לאחר שהחקירה העלתה כי בעת הרצח הייתה ברשותו מכונית מסוג "רנו" משנת 1985, דבר התואם עדות של נהג המונית שראה את אייל עולה על כלי רכב מסוג זה בליל הרצח. שנית, הבלשים השתמשו בטכנולוגיה חדישה כדי לבדוק מחדש איכונים של טלפונים סלולריים שבוצעו עוד ב-1998, והתאימו אותם לפרופיל של חשודים פוטנציאליים. כששלפו הבלשים את האיכון של הטלפון הסלולרי של נחמני, הם גילו כי הוא היה בליל הרצח בשעה 23:55 בכיכר הדווידקה, שממנה נאספה אייל לפני שנעלמה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נועה אייל. באדיבות המשפחה
הרצח פוענח בזכות ה-DNA. נועה אייל/באדיבות המשפחה

אתמול הורה בית משפט המחוזי בירושלים להאריך את מעצרו של נחמני עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. במקביל, לוואלה! חדשות נודע כי חוות הדעת של ראש המכון לרפואה משפטית לשעבר פרופ' יהודה היס, שהוגשה לבית המשפט כחלק מחומר הראיות בתיק לאחר נתיחה שלאחר המוות, קובעת כי "לא ניתן לקבוע אם התקיפה המינית התרחשה לפני או אחרי המוות". מכאן שייתכן שהיא נאנסה אחרי שנרצחה ולא לפני כן. עוד עולה מהחקירה כי בזירת הרצח נמצאו שני קונדומים, כמו גם דם שאינו שייך לנאשם.

נחמני טוען שמעולם לא פגש את אייל

אייל הייתה בת 17 כשנרצחה. בערב הרצח היא יצאה עם בן זוגה, אלדד בריברום, מקולנוע במרכז העיר והשניים נסעו באוטובוס למרכז העיר והגיעו לכיכר הדווידקה. שם הם התפצלו לתחנות אוטובוס שונות, כל אחד בדרך לביתו. מחקירת המשטרה עלה כי אייל פספסה את האוטובוס האחרון לשכונת מגוריה, רמות. מכתב האישום עולה כי בשלב מסוים הגיע נחמני, נשוי ואב לשתי ילדות תושב שכונת תלפיות, לתחנה במכוניתו והציע לאייל טרמפ. אייל הסכימה ונכנסה למכונית. במהלך הנסיעה סטה נחמני, ככל הנראה, מנתיב הנסיעה לדרך צדדית ביער רמות, ושם, על פי כתב האישום, הוא עצר את כלי הרכב, חבט באייל באבן ולאחר מכן אנס ורצח אותה. משלא שבה לביתה, החלו למחרת הוריה לחפש אותה, ורק בשעות הערב נמצאה גופתה בידי חברתה לספסל הלימודים ביער, לא הרחק מביתה.

בחודש שעבר הוגש לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד נחמני בגין אונס, רצח ומעשה סדום. עם זאת, הוא מוסיף להכחיש את העבירות המיוחסות לו. לדברי פרקליטו, עו"ד יהודה שושן, הוא טוען שאינו מכיר את אייל ולא פגש אותה מעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully