וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח הנערה נועה אייל: יהודי מירושלים

11.11.2014 / 12:00

ימ"ר ירושלים עצרו את ד', אב לשתי בנות בן 38, בחשד שאנס ורצח את בת ה-17 לפני 16 שנה. דגימת רוק שלו תאמה ל-DNA שנמצא על גופת הנרצחת

מערכת וואלה!

היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים במשטרה עצרה חשוד מרכזי באונס וברצח של הנערה נועה אייל בתחילת חודש פברואר 1998 – כך הותר היום (שלישי) לפרסום. בתום מצוד שנמשך 16 שנים, עצרו לפני כשבועיים החוקרים את ד', תושב ירושלים יהודי בן 38, חשמלאי רכב נשוי ואב לשתי בנות, בחשד לכך שהוא העומד מאחורי האונס והרצח המזעזעים של אייל, אשר הסעירו את המדינה. עורך דינו יהודה שושן ביקש לעכב את פרסום שמו.

ממשפחתה של אייל נמסר: "זהו הישג מרשים למשטרה. אנו רוצים לחזק את הפרקליטות ואת המשטרה ולהעביר להן את תמיכתנו בכל שלבי החקירה שבדרך".

עוד בוואלה חדשות || סיפורה של החיילת מתל-אביב שנלחמת ב"דאעש"

נועה אייל. באדיבות המשפחה
יצאה לסרט ומעולם לא שבה. נועה אייל/באדיבות המשפחה

לדבריהם, "לפני אי אלו ימים, קיבלנו ידיעה מאנשי המשטרה, על התפתחות משמעותית בחקירת הפרשה של נועה שלנו זיכרונה לברכה. כולנו מוצפים עכשיו בזיכרונות קשים מהימים ההם, לפני כ-17 שנה. תקופה ארוכה של תעלומה בלתי פתורה. היום התגלמות הרוע לבשה פתאום פנים. העובדה הזאת, טלטלה אותנו והכתה אותנו בתדהמה".

בני משפחתה של אייל הוסיפו כי הם מבקשים לכבד את מצבם הרגיש. "אנו זקוקים להרבה שקט ומנוחה על מנת לעכל ולהבין כיצד להתמודד עם התמונה המשתנה. אנחנו יודעים שהמשטרה לא ויתרה כל השנים, ופעלה בכל דרך כדי לפענח את המקרה. זהו חוב מוסרי של המשטרה, בראש בראשונה לנועה, למשפחה, ולציבור כולו בחברה דמוקרטית מתוקנת".

אייל הייתה בת 17 כשנרצחה. בשעה 22:30 בערב הרצח היא יצאה עם בן זוגה, אלדד בריברום, מקולנוע במרכז העיר לאחר שהשניים צפו בסרט. בני הזוג נסעו באוטובוס למרכז העיר והגיעו לכיכר הדווידקה. שם הם התפצלו לתחנות אוטובוס שונות, כל אחד בדרך לביתו. מחקירת המשטרה עלה כי בעוד בריברום הספיק לאוטובוס האחרון לביתו שבמעלה אדומים, אייל עצמה פספסה את האוטובוס האחרון לשכונת מגוריה, רמות.

בשלב מסוים, כך לפי החקירה, הגיע לתחנה ד' עם מכוניתו והציע לאייל טרמפ. אייל הסכימה ונכנסה למכונית. במהלך הנסיעה סטה ככל הנראה ד' מנתיב הנסיעה לדרך צדדית ביער רמות. על פי החשד, הוא עצר את כלי הרכב, חבט באייל באבן ולאחר מכן אנס ורצח אותה. משלא שבה לביתה, החלו למחרת הוריה לחפש אותה, ורק בשעות הערב נמצאה גופתה בידי חברתה לספסל הלימודים ביער, לא הרחק מביתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נועה אייל. באדיבות המשפחה
16 שנים נדרשו לפענוח. נועה אייל/באדיבות המשפחה

ב-16 השנים האחרונות גבו במשטרת מחוז ירושלים עשרות אלפי עדויות בניסיון להתחקות אחר הרוצח. לפני כמה שנים אירעה תפנית משמעותית בחקירה. מ', אביו של ד', נעצר בחשד לעבירות של אלימות במשפחה. כמו בכל מקרה של מעצר חשודים בגין עבירות מסוג זה, נלקחה ממנו דגימת DNA. הדגימה שכבה במשך שש שנים במאגר של המשטרה, מבלי שנעשה בה שימוש מיוחד. בשנה האחרונה, במסגרת חקירת הרצח של אייל, הפעילו במשטרה תוכנה חדשה, ובאמצעותה סרקו דגימות DNA שבמאגר המשטרה, ובהן גם דגימתו של מ'. מניתוח ממצאי הסריקה התברר לחוקרים כי מרכיבים מה-DNA של מ' דומים מאוד לזה שנמצא על גופה של אייל. בעקבות זאת החלו בלשי הימ"ר לעקוב אחר כל בני המשפחה.

אזור יער רמות, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
יער רמות, שבו נמצאה גופתה של אייל/נועם מושקוביץ

חשדם של השוטרים התמקד במיוחד בד'. ראשית, משום שהחקירה בעניינו העלתה שבעת הרצח הייתה ברשותו מכונית מסוג "רנו" משנת 1985, דבר התואם עדות של נהג המונית שראה את אייל עולה על כלי רכב מסוג זה בליל הרצח. שנית, הבלשים השתמשו בטכנולוגיה חדישה כדי לבדוק מחדש איכונים של טלפונים סלולריים שבוצעו עוד ב-1998, והתאימו אותם לפרופיל של חשודים פוטנציאליים. כששלפו הבלשים את האיכון של הטלפון הסלולרי של ד', הם גילו כי הוא היה בליל הרצח בשעה 23:55 בכיכר הדווידקה, שממנה נאספה אייל לפני שנעלמה.

קצין משטרה בדימוס שאול נעים בזירת הרצח של נועה אייל, ירושלים. נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
קצין משטרה בדימוס שאול נעים בזירת הרצח של נועה אייל, ירושלים. נובמבר 2014/נועם מושקוביץ

המשטרה לא מיהרה לעצור את ד'. אנשי הימ"ר התמקדו תחילה במעקב סמוי אחריו בניסיון להשיג ממנו דגימת DNA כדי להצליב אותה עם זו שנמצאה על גופתה של אייל. הם האזינו לשיחות הטלפון שניהל והתחקו אחר תנועותיו. ה"בינגו" מבחינת הבלשים הגיע לאחר שד' נצפה יורק ברחוב כורש בירושלים. כמה שוטרים הגיעו למקום, לקחו את דגימות הרוק והעבירו אותם לבדיקת מעבדה. לאחר כמה ימים התברר כי יש התאמה ל-DNA שנמצא על גופתה של אייל.

ביום ראשון לפני כשבועיים, 26 באוקטובר, נעצר ד'. כאשר החוקרים הטיחו בפניו את החשדות נגדו, הוא הכחיש את המיוחס לו, ואף לא הסכים לחשוף אם הייתה לו היכרות מוקדמת עם אייל. גם כשהחוקרים הבהירו לו כי יש התאמה בין ה-DNA שלו לבין זה שנמצא בזירת הרצח, הוא המשיך לדבוק בגרסתו כי לא ביצע את המעשה. למרות הכחשותיו, ביום ראשון האחרון הגיע הרגע שלו חיכו במחוז ירושלים ב-16 השנים האחרונות. בלשי הימ"ר הגיעו לבית משפט השלום בעיר והציגו בפני השופטת חגית מאק-קלמנוביץ' הצהרת תובע, וביום חמישי צפויה הפרקליטות להגיש את כתב האישום נגדו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully