וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח נועה אייל: המכונאי הוותיק של השופט

11.11.2014 / 17:11

ד', החשוד ברצח הנערה ב-98', נעצר בשבוע שעבר לנגד עיניו של השופט יצחק שמעוני. השופט המופתע, שלא הבין במה מדובר, ניסה להסביר לשופטים שמדובר בחשמלאי הרכב שלו. רק בהמשך גילה: האיש חשוד באונס וברצח

מערכת וואלה!

סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, יצחק שמעוני, חשב שראה כבר הכול בקריירה שלו, אך דבר לא הכין אותו לדרמה שלה היה שותף ביום ראשון שעבר, כשד', חשמלאי רכב שאותו הוא מכיר זמן רב, נעצר למול עיניו בגין האונס והרצח של נועה אייל, שאירע לפני 16 שנים.

שמעוני, שהזמין כמה ימים לפני כן תיקון חשמל מד' עבור רכב ההונדה הפרטי שלו, המתין באותו יום ליד בית המשפט. כשראה את ד' מתקרב אליו, סבר שזה בא כדי להחזיר לו את האוטו, אך הופתע לראות אותו נעצר באותו רגע על ידי בלשי המשטרה. תחילה, סבר שמעוני שמדובר באי-הבנה, וכי הבלשים חששו לחייו בשל היותו שופט. שמעוני אף ניסה להסביר לבלשים כי "הכול בסדר", ושבסך הכול מדובר בחשמלאי הרכב הנחמד שמטפל במכוניתו באופן קבוע. אך הבלשים סירבו להיענות לבקשתו של שמעוני, וסירבו להסביר מדוע עצרו את ד'.

רק לאחר בירור קצר שערך השופט, התברר לו כי ד' בכלל חזר מחקירה בימ"ר תל אביב בשל החשדות החמורים נגדו. במהלך החקירה שתה ד' כוס מים שהוגשה לו, מה שאיפשר לשוטרים לקבל דגימת דנ"א שאותה יכלו להשוות לזו שנמצאה על גופתה של אייל. אותה דגימה הצטרפה לדגימת הרוק שנלקחה לאחר שד' נצפה יורק ברחוב כורש בירושלים. לאחר שיצא ממשרדי היחידה הוחלט לעצור אותו בשנית עבור דגימה נוספת, על מנת לוודא מעבר לכל ספק כי הוא האדם שדנ"א שלו נמצא על גופתה של אייל. לאחר שהיו ברשות המשטרה שלוש הדגימות, ונמצאה התאמה מלאה, הוחלט להגיש נגדו הצהרת תובע.

פענוח רצח נועה אייל - כותרות אחרונות:
החשוד באונס והרצח של נועה אייל: נשוי ואב לילדות
אשת החשוד ברצח נועה אייל: "אם עשה זאת לא אשאר איתו"
"החיים של אלדד מתחלקים ללפני הרצח של נועה - ואחריו"

נועה אייל. באדיבות המשפחה
נועה אייל/באדיבות המשפחה

ב-16 השנים האחרונות גבו במשטרת מחוז ירושלים עשרות אלפי עדויות בניסיון להתחקות אחר הרוצח של נועה אייל בת ה-17. לפני כמה שנים אירעה תפנית משמעותית בחקירה. מ', אביו של ד', נעצר בחשד לעבירות של אלימות במשפחה. כמו בכל מקרה של מעצר חשודים בגין עבירות מסוג זה, נלקחה ממנו דגימת דנ"א. הדגימה שכבה במשך שש שנים במאגר של המשטרה, מבלי שנעשה בה שימוש מיוחד.

אך בשנה האחרונה, במסגרת חקירת הרצח של אייל, הפעילו במשטרה תוכנה חדשה, ובאמצעותה סרקו דגימות דנ"א שבמאגר המשטרה, ובהן גם דגימתו של מ'. מניתוח ממצאי הסריקה התברר לחוקרים כי מרכיבים מהדנ"א של מ' דומים מאוד לזה שנמצא על גופתה של אייל. בעקבות זאת החלו בלשי הימ"ר לעקוב אחר כל בני המשפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשדם של השוטרים התמקד במיוחד בד', יהודי תושב ירושלים בן 38, נשוי ואב לשניים. ראשית, משום שהחקירה בעניינו העלתה שבעת הרצח הייתה ברשותו מכונית מסוג "רנו" משנת 1985, דבר התואם עדות של נהג המונית שראה את אייל עולה על כלי רכב מסוג זה בליל הרצח. שנית, הבלשים השתמשו בטכנולוגיה חדישה כדי לבדוק מחדש איכונים של טלפונים סלולריים שבוצעו עוד ב-1998, והתאימו אותם לפרופיל של חשודים פוטנציאליים. כששלפו הבלשים את האיכון של הטלפון הסלולרי של ד', הם גילו כי הוא היה בליל הרצח בשעה 23:55 בכיכר הדווידקה, שממנה נאספה אייל לפני שנעלמה.

החשוד ברצח נועה אייל, ביהמ"ש השלום ירושלים. נועם מושקוביץ
החשוד ד' מובא להארכת מעצר/נועם מושקוביץ

המשטרה לא מיהרה לעצור את ד'. אנשי הימ"ר התמקדו תחילה במעקב סמוי אחריו בניסיון להשיג ממנו דגימת דנ"א כדי להצליב אותה עם זו שנמצאה על גופתה של אייל. הם האזינו לשיחות הטלפון שניהל והתחקו אחר תנועותיו. ה"בינגו" מבחינת הבלשים הגיע לאחר שד' נצפה יורק ברחוב כורש בירושלים. כמה שוטרים הגיעו למקום, לקחו את דגימות הרוק והעבירו אותם לבדיקת מעבדה.

כאשר החוקרים הטיחו בד' את החשדות נגדו, הוא הכחיש את המיוחס לו, ואף לא הסכים לחשוף אם הייתה לו היכרות מוקדמת עם אייל. אך לאחר שנמצאה התאמה בין דגימות הדנ"א של ד' לבין זו שנמצאה בזירת הרצח, הגישו בלשי הימ"ר הצהרת תובע לשופטת חגית מאק-קלמנוביץ' בבית המשפט השלום בעיר. ביום חמישי צפויה הפרקליטות להגיש את כתב האישום נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully