וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת החשוד ברצח נועה אייל: "אם עשה זאת לא אשאר איתו"

11.11.2014 / 13:21

רעייתו של ד', שהכירה אותו עוד בטרם אנס ורצח לכאורה את הנערה ב-1998, אמרה לגורמי חקירה כי אינה מאמינה שהוא ביצע את המעשה. משפחתה של אייל: "התגלמות הרוע לבשה פתאום פנים"

מערכת וואלה!

רעייתו של ד', החשוד באונס וברצח של הנערה נועה אייל ב-1998, שנעצר לאחרונה, אמרה היום (שלישי) לגורמי חקירה: "אני לא מאמינה שהוא ביצע את המעשה הזה. אם אני אדע שהוא עשה זאת, לא אשאר איתו". רעייתו, שעמה יש לחשוד שתי בנות, הכירה אותו עוד לפני שביצע לכאורה את המעשה.

בני משפחתה של אייל זכו היום למעט נחת עם פרסום מעצרו של החשוד. "לפני אי אלו ימים קיבלנו ידיעה מאנשי המשטרה על התפתחות משמעותית בחקירת הפרשה של נועה שלנו זיכרונה לברכה. כולנו מוצפים עכשיו בזיכרונות קשים מהימים ההם, לפני כ-17 שנה. תקופה ארוכה של תעלומה בלתי-פתורה", נמסר בהודעה מטעם המשפחה. "היום התגלמות הרוע לבשה פתאום פנים. העובדה הזאת טלטלה אותנו והכתה אותנו בתדהמה".

הם הוסיפו כי הם מבקשים לכבד את מצבם הרגיש ואמרו כי הם זקוקים להרבה שקט ומנוחה על מנת לעכל ולהבין כיצד להתמודד עם התמונה המשתנה. "אנחנו יודעים שהמשטרה לא ויתרה כל השנים, ופעלה בכל דרך כדי לפענח את המקרה. זהו חוב מוסרי של המשטרה, בראש בראשונה לנועה, למשפחה, ולציבור כולו בחברה דמוקרטית מתוקנת", אמרו בני המשפחה. "זהו הישג מרשים למשטרה. אנו רוצים לחזק את הפרקליטות ואת המשטרה ולהעביר להן את תמיכתנו בכל שלבי החקירה שבדרך".

עוד ידיעות באותו נושא:
החשוד באונס והרצח של נועה אייל: נשוי ואב לילדות
נעצר חשוד ברצח הנערה נועה אייל: יהודי מירושלים
"החיים של אלדד מתחלקים ללפני הרצח של נועה - ואחריו"

נועה אייל. מתוך עמוד הפייסבוק "נועה שבלב", אתר רשמי
"זקוקים להרבה שקט ומנוחה". נועה אייל/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק "נועה שבלב"

היום הותר לפרסום שהיחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים במשטרה עצרה חשוד מרכזי באונס וברצח של אייל בתחילת חודש פברואר 1998. לפני כשבועיים נעצר ד', תושב ירושלים יהודי בן 38, חשמלאי רכב נשוי ואב לשתי בנות, בחשד לכך שהוא העומד מאחורי האונס והרצח המזעזעים של אייל, אשר הסעירו את המדינה. עורך דינו, יהודה שושן, ביקש לעכב את פרסום שמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
החשוד ברצח נועה אייל, ביהמ"ש השלום ירושלים. טלי מאייר
החשוד ד' מובא להארכת מעצר/טלי מאייר

חשדם של השוטרים התמקד בד', ראשית משום שהחקירה בעניינו העלתה שבעת הרצח הייתה ברשותו מכונית מסוג "רנו" משנת 1985, דבר התואם עדות של נהג המונית שראה את אייל עולה על כלי רכב מסוג זה בליל הרצח. שנית, הבלשים השתמשו בטכנולוגיה חדישה כדי לבדוק מחדש איכונים של טלפונים סלולריים שבוצעו עוד ב-1998, והתאימו אותם לפרופיל של חשודים פוטנציאליים. כששלפו הבלשים את האיכון של הטלפון הסלולרי של ד', הם גילו כי הוא היה בליל הרצח בשעה 23:55 בכיכר הדווידקה, שממנה נאספה אייל לפני שנעלמה.

אזור יער רמות, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
יער רמות, שבו נמצאה גופתה של אייל/נועם מושקוביץ

המשטרה לא מיהרה לעצור את ד'. אנשי הימ"ר התמקדו תחילה במעקב סמוי אחריו בניסיון להשיג ממנו דגימת DNA כדי להצליב אותה עם זו שנמצאה על גופתה של אייל. הם האזינו לשיחות הטלפון שניהל והתחקו אחר תנועותיו. ה"בינגו" מבחינת הבלשים הגיע לאחר שד' נצפה יורק ברחוב כורש בירושלים. כמה שוטרים הגיעו למקום, לקחו את דגימות הרוק והעבירו אותם לבדיקת מעבדה. לאחר כמה ימים התברר כי יש התאמה ל-DNA שנמצא על גופתה של אייל.

ביום ראשון לפני כשבועיים, 26 באוקטובר, נעצר ד'. כאשר החוקרים הטיחו בפניו את החשדות נגדו, הוא הכחיש את המיוחס לו, ואף לא הסכים לחשוף אם הייתה לו היכרות מוקדמת עם אייל. גם כשהחוקרים הבהירו לו כי יש התאמה בין ה-DNA שלו לבין זה שנמצא בזירת הרצח, הוא המשיך לדבוק בגרסתו כי לא ביצע את המעשה. למרות הכחשותיו, ביום ראשון האחרון הגיע הרגע שלו חיכו במחוז ירושלים ב-16 השנים האחרונות. בלשי הימ"ר הגיעו לבית משפט השלום בעיר והציגו בפני השופטת חגית מאק-קלמנוביץ' הצהרת תובע, וביום חמישי צפויה הפרקליטות להגיש את כתב האישום נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully