וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח נועה אייל: כתב אישום הוגש נגד תושב ירושלים

13.11.2014 / 11:29

ד', מכונאי רכב בן 38, נשוי ואב לשתי ילדות, נאשם באונס וברצח של הנערה בת ה-17 ב-1998 ביער בבירה, וכן במעשה סדום. בנעוריו הוא הורשע בעבירות מין בילדה בת 11. טרם הותר לפרסם את שמו

צילום: גדעון צנטנר, עומר מירון, חדשות 2; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד ד', תושב ירושלים בן 38, בגין האונס והרצח של הנערה נועה אייל ב-1998, וכן במעשה סדום. ד' נעצר לפני כשבועיים וחצי לאחר שחוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים במשטרה הצליחו להתאים את ה-DNA שלו לזה שנמצא על גופתה של אייל. שמו של הנאשם טרם הותר לפרסום, לבקשת פרקליטו, עו"ד יהודה שושן.

מכר של הנאשם סיפר מחוץ לדיון כי הוא נמצא במצב נפשי קשה מאוד. קרוב משפחה הוסיף כי המשפחה בהלם. "אנחנו מאמינים בחפותו. כרגע מנסים לאסוף את השברים עם האישה ועם הבנות. זה לא קל. נקווה שהצדק יצא לאור", אמר קרוב המשפחה.

אייל הייתה בת 17 כשנרצחה. בערב הרצח היא יצאה עם בן זוגה, אלדד בריברום, מקולנוע במרכז העיר והשניים נסעו באוטובוס למרכז העיר והגיעו לכיכר הדווידקה. שם הם התפצלו לתחנות אוטובוס שונות, כל אחד בדרך לביתו. מחקירת המשטרה עלה כי אייל פספסה את האוטובוס האחרון לשכונת מגוריה, רמות. מכתב האישום עולה כי בשלב מסוים הגיע ד' לתחנה במכוניתו והציע לאייל טרמפ. אייל הסכימה ונכנסה למכונית. במהלך הנסיעה סטה ככל הנראה ד' מנתיב הנסיעה לדרך צדדית ביער רמות, ושם, על פי כתב האישום, הוא עצר את כלי הרכב, הפשיט אותה, אנס אותה וביצע בה מעשה סדום בעודה נאבקת עמו, ולאחר מכן רצח אותה על ידי ריצוץ גולגולתה בחפץ קהה. משלא שבה לביתה, החלו למחרת הוריה לחפש אותה, ורק בשעות הערב נמצאה גופתה בידי חברתה לספסל הלימודים ביער, לא הרחק מביתה.

עוד על רצח נועה אייל:
החשוד ברצח נועה אייל: המכונאי הוותיק של השופט
אשת החשוד ברצח נועה אייל: "אם עשה זאת לא אשאר איתו"
אביה של נועה אייל לוואלה!: "שמח ונרגש מההתפתחויות"

נועה אייל. באדיבות המשפחה
נועה אייל/באדיבות המשפחה

ב-16 השנים האחרונות גבו במשטרת מחוז ירושלים עדויות רבות בניסיון להתחקות אחר הרוצח. לפני כמה שנים אירעה תפנית משמעותית בחקירה. מ', אביו של ד', נעצר בחשד לעבירות של אלימות במשפחה. כמו בכל מקרה של מעצר חשודים בגין עבירות מסוג זה, נלקחה ממנו דגימת DNA. הדגימה שכבה במשך שש שנים במאגר של המשטרה, ורק בשנה האחרונה, במסגרת חקירת הרצח של אייל, הפעילו במשטרה תוכנה חדשה, ובאמצעותה סרקו דגימות DNA שבמאגר המשטרה, ובהן גם דגימתו של האב. מניתוח ממצאי הסריקה התברר כי מרכיבים מה-DNA של מ' דומים מאוד לזה שנמצא על גופה של אייל. בעקבות זאת החלו בלשי הימ"ר לעקוב אחר כל בני המשפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
החשוד ברצח נועה אייל, ביהמ"ש השלום ירושלים. נועם מושקוביץ
החשוד ברצח, בהארכת מעצרו/נועם מושקוביץ

אחרי נועה אייל: התעלומות הירושלמיות שנותרו פתוחות

חשדם של השוטרים התמקד במיוחד בד'. ראשית, משום שהחקירה בעניינו העלתה שבעת הרצח הייתה ברשותו מכונית מסוג "רנו" משנת 1985, דבר התואם עדות של נהג המונית שראה את אייל עולה על כלי רכב מסוג זה בליל הרצח. שנית, הבלשים השתמשו בטכנולוגיה חדישה כדי לבדוק מחדש איכונים של טלפונים סלולריים שבוצעו עוד ב-1998, והתאימו אותם לפרופיל של חשודים פוטנציאליים. כששלפו הבלשים את האיכון של הטלפון הסלולרי של ד', הם גילו כי הוא היה בליל הרצח בשעה 23:55 בכיכר הדווידקה, שממנה נאספה אייל לפני שנעלמה.

אזור יער רמות, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
יער רמות, שבו נמצאה גופתה של אייל/נועם מושקוביץ

בשלב זה פתחו חוקרי הימ"ר במעקב סמוי אחרי ד' בניסיון להשיג ממנו דגימת DNA ולהצליב אותה עם זה שנמצא על גופתה של אייל. הם האזינו לשיחות הטלפון שניהל והתחקו אחר תנועותיו, עד שלבסוף הוא נצפה יורק ברחוב. המשטרה אספה את דגימות הרוק, ובבדיקה נמצאה התאמה ל-DNA שנמצא על גופתה של אייל. לאחר מעצרו, הכחיש ד' את המעשים ואף טען כי מעולם לא פגש את אייל. גם כשהחוקרים הבהירו לו כי יש התאמה בין ה-DNA שלו לבין זה שנמצא בזירת הרצח, הוא המשיך לדבוק בגרסתו כי לא ביצע את המעשה.

ד' נשוי ואב לשתי ילדות, ועובד כחשמלאי רכב במוסך בשכונת תלפיות בבירה. הוא גדל בשכונת רמות א' החרדית, הסמוכה לשכונת רמות ב', שבה התגוררה נועה אייל. בשנת 1994, בעת שהיה בן 17 בלבד, הוא נעצר ונשפט על אונס של תיירת בת 11. מפאת גילו הצעיר, הומר הסעיף של אונס בכת האישום במעשה מגונה, וכך הוא קיבל בסופו של דבר עונש מאסר מינימלי בלבד. לפי העדויות שבידי המשטרה, הוא אף ביצע לאורך השנים עבירות מין נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully