וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחרון שראה את נועה אייל בחיים: "הייתה אחוזת תזזית ולא רגועה"

יהושע בריינר

16.10.2015 / 11:27

17 שנים לאחר הרצח, נפתח שלב ההוכחות במשפטו של הנאשם דניאל נחמני. העדות המרכזית היא של נהג המונית שמעון שטרן, שאמר: "הערב הזה חקוק בזכרוני". הראיה המרכזית היא דגימת די-אן-איי שנויה במחלוקת

כתב: יוסי אלי, צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, ניב אהרונסון, חדשות 2, עריכה: אביב אברמוביץ', עריכת וידאו: גדי וינסטוק, יאיר דניאל; גרפיקה: אביחי ברוך

(חשיפת חומרי החקירה מפרשת הרצח של נועה אייל, אפריל 2015)

17 שנים לאחר רצח נועה אייל, נפתח שלשום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים שלב ההוכחות במשפטו של דניאל נחמני, שמואשם ברצח ובאונס הנערה. נחמני, בן 38, נכח בדיון והקשיב לעדויות, בהן עדותו של שמעון שטרן, נהג המונית שהיה האחרון לראות את אייל בחיים, שעלתה על טרמפ. לפי הפרקליטות, במכונית אליה עלתה אייל נהג נחמני, שלאחר מכן אנס ורצח אותה ביער רמות. אחיה של אייל, אבי, נכח גם כן באולם, אך כאשר החלו להישמע פרטים הנוגעים לאונס ולרצח, עזב את המקום.

העדות הדרמטית ביותר הייתה של שטרן, שבשנת 1998 היה בדרכו חזרה הביתה כשהבחין באייל בתחנת אוטובוס בכיכר הדווידקה שבירושלים, כשגם היא הייתה בדרך לביתה שבשכונת רמות. עדותו במשטרה זמן קצר לאחר הרצח, הייתה משמעותית מאוד, שכן מסר פרטים לגבי כלי הרכב שעליו עלתה: כלי רכב מסוג פורד שהשמשה האחורית שלו מלאה במדבקות, ובצדדיו מדבקות של חטיבת גולני.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הרמז האבוד בתיק הרצח של נועה אייל
תרגיל המשטרה, ניגוב הכוס וה-DNA: כך הופל הנאשם ברצח נועה אייל
הותר לפרסום: הנאשם ברצח נועה אייל – דניאל נחמני

חשיפה: חומרי החקירה מפרשת רצח הנערה נועה אייל. צילום מסך
החל שלב ההוכחות במשפט הרצח. נועה אייל/צילום מסך

שטרן שחזר בבית המשפט שוב את שאירע. "חזרתי מהעבודה וחיכיתי לאוטובוס. ראיתי רכב שעמד בצורה מוזרה ובולטת, כשהשמשה האחורית מכוסה במדבקות, זה מיד העלה את חשדי", סיפר. "אחרי שתיים-שלוש דקות הגיעה הבחורה, נועה, שהחלה ללכת אחורה וקדימה, ממש אחוזת תזזית ולא רגועה. היא ניגשה לנהג הרכב שהיה עם כובע קסקט וזיפים, שאלה משהו או שהוא קרא לה, אני לא זוכר, והם ניהלו איזו שיחה. בסוף השיחה היא אמרה לו 'סע אחרי האוטובוס'".

לדבריו, "חשבתי אם להגיד לה משהו, חששתי שמישהי נוסעת בטרמפ באמצע הלילה, אבל אמרתי לעצמי 'זה לא עניינך, אל תתערב'". בשלב הזה מספר שטרן, אייל החליטה לעלות על הרכב החשוד. "עוד לא הספקתי להחליט עם עצמי מה לעשות והיא נכנסה לאוטו. זהו, אחרי כמה דקות בא האוטובוס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נאשם ברצח נועה אייל. דניאל נחמני/מערכת וואלה!, צילום מסך

יום לאחר הרצח, יצר שטרן קשר עם המשטרה, משום שזיהה בחדשות את החבר של אייל, שהיה איתה עד שנפרדו. החבר עלה על אוטובוס לביתו, והיא המשיכה בדרכה לביתה. שטרן משחזר: "ראיתי 'מבט לחדשות', ואמרתי 'זה הבחור שליווה את הנערה'. התקשרתי למשטרה ואמרתי להם שראיתי אותה עולה לרכב החשוד. מסרתי גם את מספר הרכב. חשבתי לעצמי ששווה לזכור את המספר, כי הרכב נראה מאוד חשוד, עמד בצורה מוזרה. הערב ההוא חקוק בזיכרוני". ואולם, מספר הרכב שמסר שטרן לשוטרים לא הצליח להוביל את המשטרה לרוצח, אך היה זה מספר דומה מאוד לזה של הנאשם.

רצח נועה אייל פוענח רק לפני כשנה, לאחר שבמשטרה הצליחו להשיג התאמה בין דגימת די-אן-איי שנמצאה על גופת הנערה לבין זו של נחמני. פריצת הדרך הושגה בעקבות מעצר של קרוב משפחתו של נחמני, שנעצר בחשד לביצוע עבירה אחרת. עיקר המחלוקת נוגע להתאמה בין הדי אן איי שנמצא בגופה, בעוד נחמני מכחיש כי ביצע את הרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully