וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הביקורת הציבורית: נתניהו לא יטוס במטוס הפרטי לארה"ב בשבוע הבא

11.9.2020 / 13:04

לשכת ראש הממשלה מסרה כי ראש הממשלה ומשפחתו יטוסו עם כל המשלחת במטוס מרווח יותר, עם סידורי הפרדה מחמירים. לפי הודעת הלשכה, הוויתור על המטוס הפרטי נעשה "כדי לא לאפשר לגורמים בתקשורת להסיט את תשומת הלב הציבורית מהסכם השלום ההיסטורי"

בוידאו: נתניהו מעדכן אחרי קבינט הקורונה/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו יטוס לטקס החתימה על ההסכם עם איחוד האמירויות, שייערך ביום שלישי הקרוב בבית הלבן, יחד עם כל המשלחת במטוס מרווח יותר - כך נמסר היום (שישי) מלשכת ראש הממשלה. זאת לאחר שאמש דווח כי נתניהו ומשפחתו יטוסו לטקס במטוס פרטי.

דובר ראש הממשלה שיר כהן הסבירה כי במטוס יקפידו על סידורי הפרדה מחמירים, כדי לשמור על בריאותו של נתניהו. גם אשתו ובניו של נתניהו יצטרפו פנסיעה עם המשלחת. לדברי כהן, הוחלט לוותר על המטוס הפרטי "כדי לא לאפשר לגורמים בתקשורת להסיט את תשומת הלב הציבורית מהסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות, וייתכן שגם עם מדינות ערביות נוספות".

על הטיסה החריגה של בני הזוג נתניהו פורסם לראשונה בחדשות 13, ולאחר מכן אישרה אותו דוברת ראש הממשלה, שמסרה כי "מפאת החשש שראש הממשלה ידבק בקורונה בטיסה בה יהיו יותר מ-70 איש, הנחו הגורמים המקצועיים שראש הממשלה יטוס במטוס נפרד שמדינת ישראל נוהגת להשתמש בו מעת לעת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים לסלוניקי ביוון 13 ביוני 2017. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ביטלו בעקבות הביקורת. נתניהו ורעייתו עולים למטוס בנבת"ג/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

היא הוסיפה כי "העלות הכוללת של טיסת שני המטוסים לוושינגטון היא 50% פחות מעלות הטיסה הקודמת לוושינגטון במטוס אחד". בנוסף לכך, טענה כהן כי "סמנכ"ל ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה אלון חלווה, שהינו אחראי על ההתמודדות עם הקורונה במשרד ראש הממשלה, הוא שהנחה על הטיסה הנפרדת של בני הזוג נתניהו במטוס הפרטי".

דובר משפחת נתניהו עופר גולן מסר כי "יאיר ואבנר נתניהו יצטרפו לטיסה לארצות הברית. משפחת נתניהו מכסה את עלויות הטיסה מכיסה, על פי התעריף המקובל שקובע חשב משרד ראש הממשלה".

עוד בוואלה!

מיליונים נכנסים לסגר, וראש ממשלת הניתוק מצא זמן לקמפיין וטיסה מפנקת

לכתבה המלאה

ההחלטה לותר על הטיסה במטוס הפרטי מגיעה לאחר ביקורת קשה שנמתחה על המהלך, כשיו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב בטוויטר כי "מטוס פרטי?! עכשיו? לאנשים אין מה לאכול. אין גבול לניתוק ולאטימות של האיש הזה".

גם ועד עובדי אל-על מתחו ביקורת על הטיסה הפרטית המתוכננת של נתניהו, ומסרו כי "ראש ממשלה שבוחר לטוס במטוס של חברה זרה במהלך המשבר הגדול ביותר בהיסטוריה של חברת אל-על, זה יריקה בפרצוף של 6,500 העובדים, שיושבים בבית". ועד העובדים בחברת התעופה הוסיפו כי "אנו פונים לראש הממשלה בבקשה לשנות את ההחלטה. אתה שהבטחת לעובדים שלא תיתן לאל-על ליפול, מפר ברגל גסה את ההבטחה שנתת".

באל-על הוסיפו כי "בעוד אתה ומשפחתך טסים במטוס פרטי, אלפי עובדי החברה, שבהם נמצאים מצביעים שלך, הפכו לנזקקים ולא יודעים מה יגישו לשולחן החג בראש השנה".

המשלחת הישראלית לאבו-דאבי ובראשה היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל מאיר בן שבת, התקבלה על ידי שר המדינה לענייני חוץ באיחוד האמירויות אנוואר גרגאש בטקס קבלת פנים חגיגי בשדה התעופה, אבו דאבי, 31 באוגוסט 2020. עמוס בן גרשון/לע״מ, לשכת העיתונות הממשלתית
מטוס אל-על עם הנחיתה באבו-דאבי, לפני כשבועיים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשון/לע״מ

יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ עודד פורר פנה מוקדם יותר במכתב לנתניהו, ובו מחה על הטיסה הפרטית. פורר כתב כי "ההחלטה להטיס את המשלחת במטוס זר ועם טייסים זרים היא תקלה. משלחת רשמית צריכה להיות מוטסת על ידי טייסים ישראלים וצוות ישראלי". הוא הוסיף כי "זה נכון בשגרה, קל וחומר כאשר הענף מושבת".

בהמשך הוסיף ח"כ פורר בחשבון הטוויטר שלו כי "200 אלף עובדים בתעשיית התעופה הישראלית, משפשפים את עיניהם ורואים שכשממשלת ישראל צריכה מטוס לטיסה רשמית לוושינגטון, היא תעשה את זה עם מטוס ספרדי וטייסים ספרדים. הישראלים הפראיירים יעשו מילואים, ישלמו מיסים וברגע האמת הממשלה תשכח אותם בבית. חלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully