וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: ההסכם עם האמירויות לא עבר את אישור הכנסת, זו דיקטטורה

11.9.2020 / 11:38

שר הביטחון לשעבר טען כי ביקש לקיים דיון בוועדת החוץ והביטחון על הסכם הנורמליזציה שעתיד להיחתם בשבוע הבא, אך הדבר לא קרה. "נתניהו יוצא לחתום על הסכם מדיני שלא עבר אפילו את אישור הקבינט המדיני-ביטחוני", תקף

בווידאו: נתניהו מודיע שטיסות ישראליות יוכלו לטוס מעל סעודיה/עריכה: ניר חן

ח"כ משה יעלון (יש עתיד - תל"ם) טען היום (שישי) כי ביקש לקיים דיון בוועדת החוץ והביטחון על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות, אך הדבר לא קרה. "ראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא לחתום על הסכם מדיני שלא עבר את הכנסת, את ועדת החוץ והביטחון ואפילו לא את הקבינט המדיני ביטחוני. זו דיקטטורה".

פקידים ישראלים ואמריקנים בכירים ציינו בשבוע שעבר כי "חוזה השלום" עם איחוד האמירויות יצטרך לעבור אישרור בהצבעה בכנסת ובמועצה הפדרלית הלאומית של איחוד האמירויות. גם הסכמי השלום עם מצרים וירדן היו צריכים להתקבל גם בהצבעה בכנסת. לדבריהם, ישראל מעוניינת לחתום על "חוזה שלום" כדי שיהיה לו מעמד יציב ורציני שבצידו תהיה גם מחויבות גדולה יותר של שני הצדדים.

משה בוגי יעלון במליאת הכנסת, 1 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"דיקטטורה". ח"כ יעלון/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ביום שלישי הקרוב צפוי להתקיים תחת חסותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טקס החתימה בבית הלבן, וישתתפו בו משלחת ישראל בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשלחת בכירה מאיחוד האמירויות בראשות שר החוץ עבדאללה בן זאיד. בכירים בבית הלבן ציינו כי כל אמצעי הזהירות יינקטו כדי להבטיח את הבריאות של כל חברי המשלחות על רקע מגיפת הקורונה.

בתוך כך, יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ עודד פורר פנה במכתב לראש הממשלה ובו מחה על החלטתו לטוס לטקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות במטוס פרטי. פורר כתב כי "ההחלטה להטיס את המשלחת במטוס זר וטייסים זרים היא תקלה. משלחת רשמית צריכה להיות מוטסת על ידי טייסים ישראלים וצוות ישראלי. זה נכון בשגרה, קל וחומר כאשר הענף מושבת".

עוד בוואלה!

ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות יוגדר "חוזה שלום" ויאושרר בכנסת

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה בלשכת רה"מ. 11 בספטמבר 2020. רויטרס, רויטרס
"ברגע האמת הממשלה תשכח אותם בבית". נתניהו/רויטרס, רויטרס

בהמשך הוסיף ח"כ פורר בחשבון הטוויטר שלו כי "‏200 אלף עובדים בתעשיית התעופה הישראלית, משפשפים את עיניהם ורואים שכשממשלת ישראל צריכה מטוס לטיסה רשמית לוושינגטון כדי להיפגש עם מנהיגים של מדינה ערבית, היא תעשה את זה עם מטוס ספרדי וטייסים ספרדים. הישראלים הפראיירים יעשו מילואים, ישלמו מיסים וברגע האמת הממשלה תשכח אותם בבית. חלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully