וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה חרדית נגד הנדל: "מוביל מהלך שיפגע בזכויות הציבור"

11.9.2020 / 13:58

ח"כים וכלי תקשורת חרדים תקפו את שר התקשורת על כוונתו לדון בביטול חסימת מספרי חירום ומספרים ממשלתיים במכשירי סלולר כשרים. הודעת הנדל באה בניגוד למסקנת הכנסת בעבר, לפיה לא נמצאה הוכחה לחסימת קווי חירום ע"י ועדת הרבנים. הנדל: "מכבד את רצון הציבור החרדי"

בווידאו: שר התקשורת אומר שלא יאפשר לחצות קווים אדומים ביחס לתקשורת/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

מתקפה חרדית חסרת תקדים נגד שר התקשורת יועז הנדל, בעקבות החלטתו להתערב בהסדר הסלולר הכשר של הציבור החרדי. ארבעת ביטאוני המפלגות החרדיות המכונים "היומונים החרדים", ביקרו את הודעת הנדל על כוונתו לקיים שימוע על ביטול "חסימת מספרי חירום, מצוקה, רווחה ומספרים ממשלתיים".

בעיתונים המפלגתיים כינו את ההחלטה של השר התערבות "בוטה" ו"דרקונית", ש"משמעותה מהלך חמור לפגיעה בזכויות הציבור החרדי". לביקורת זו הוקדשו כתבות שער בארבעת העיתונים החרדים המייצגים את כל הזרמים - החסידים, הליטאים והספרדים.

הנדל פרסם השבוע הודעה לפיה הוא מתכוון לבטל חסימות בקווים הכשרים למספרי חירום, מצוקה, רווחה ומספרים ממשלתיים בכפוף לשימוע. הודעתו של הנדל באה בניגוד למסקנה שעלתה בדיון שנערך לפני כחודש וחצי בוועדת הכלכלה של הכנסת, במהלכו נבחנו הטענות הללו לפיה "הוועדה לא השתכנעה שיש חסימה של קווי החירום על ידי ועדת הרבנים. לא הוכח לנו. ההיפך הוא הנכון".

יועז הנדל, הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
"חובת המשרד למנוע פגיעה אפשרית במשתמשים". השר הנדל/ראובן קסטרו

שר התקשורת הנדל הסביר השבוע כי הוא מכבד את רצון הציבור החרדי "וזכותו להחזיק מנויים המאושרים על ידי ועדת הרבנים. חובת המשרד למנוע פגיעה אפשרית במשתמשים, לפיכך השימוע יסדיר את החסימות". שר התקשורת התחייב גם כי בכוונתו להסדיר את תופעת ה"צינתוקים" (צלצול-ניתוק, י"א), שלדבריו "מכבידה מאד על הציבור החרדי". אך בפועל, בשימוע אין לכך כל זכר, והמשמעות הדבר היא שמאות אלפי חרדים המנויים לסלולרי הכשר ימשיכו לחוות הטרדות מצד מפעילי קווי תוכן המבקשים לייצר באופן אסור דקות נכנסות.

עוד בוואלה!

החרדים במתקפה חריפה נגד נתניהו: "לא נשכח מי הפך אותנו לאויבי העם"

לכתבה המלאה

מטרת השימוע - למנוע חסימות טווחים

מאות אלפי מכשירי טלפון בישראל נמצאים תחת הכשרות של ועדת הרבנים לענייני תקשורת - שבסמכותה לחסום את קווי הטלפון למספרים מסוימים בהתאם להסדר עליו חותמים המנויים. מטרת החסימה היא לא לאפשר שיחות מתוך המכשירים הכשרים ליעדים בעייתיים כמו שירותי מין, אך לא רק. לטענת חברי ועדת הרבנים, מהותו של מכשיר הטלפון הוא לקבל ולהוציא שיחות בלבד ולפיכך היא לא מאפשרת האזנה לקווי תוכן וכתוצאה מכך נפגעת הכנסתם של מפעילי קווי התוכן.

במקרים מסוימים, הוועדה חוסמת טווח של מספרים החשודים כקווי תוכן, ולעיתים ביניהם נופל קו של עסק פרטי או מוקד מידע חיוני, ומטרת השימוע למנוע את חסימות הטווחים. מנגד טוענים בוועדה כי כל קו מותר שזוהה על ידם או שמפעילו פנה אליהם, החסימה שוחררה מיידית, וכי היא מתחייבת גם הלאה לפתוח כל קו בתוך שלוש שעות מרגע הפניה.

ביקורת בעיתונות החרדית על התערבותו של שר התקשורת יועז הנדל בטלפונים הכשרים. ללא, עיבוד תמונה
"שלא יכפו עלינו הרס וחורבן", הביקורת בעיתונות החרדית על המהלך של השר הנדל/עיבוד תמונה, ללא

בהודעתו ציין הנדל כי יקדם איסור על חסימת אפשרות החיוג למספרי טלפון ארציים מקוצרים בעלי שלוש וארבע ספרות שהקצה משרד התקשורת לצורך מוקדי חירום, מצוקה ורווחה. הרבנים מצידם הודיעו כי אינם מתנגדים לכך ומעולם לא עלה בדעתם למנוע גישה למספרים ממשלתיים, מספרי חירום או כל קו שמשרד התקשורת יורה על פתיחתו.

"כוונתו של שר התקשורת לשנות את המוסכם בין הציבור החרדי לבין חברות הסלולר ולכפות עליו חשיפה לתכנים, שלשיטתם ועל פי מצפונם - הם פסולים בתכלית", נכתב הבוקר במאמר המערכת של עיתון "המודיע", המייצג את סיעת אגודת ישראל. "חבירתם יחד של תאבי ממון עם מבקשים להרע ולהדיח יהודים נוטרי מורשת מדרכם, כמו מצאה מסילות ללבו, והוא נתן פומבי לכוונתו", המשיכו בעיתון. עוד נכתב כי "הצועדיבור החרדי אינו מחפש מאבקים" אך הוא מוכן "למסירות נפש של ממש, מול כל ניסיון שהיה או שיהיה להעבירו על דתו".

יעקב ליצמן יחד עם משה גפני בדיון בוועדת הכספים בכנסת. 14 בנובמבר 2017. פלאש 90, פלאש 90
"התערבות הנדל היא דרקונית ובוטה", ליצמן לצד גפני/פלאש 90, פלאש 90

בעיתונים המפלגתיים שפורסמו אמש נכתב גם כי "למרות עמדת בכירי משרד התקשורת, שר התקשורת יועז הנדל החליט להרים יד נגד מרנן ורבנן גדולי ישראל והכריז מלחמה על הציבור החרדי תוך התערבות בוטה ברגל גסה באורחות חייו", והובאו גם תגובותיהם של נציגי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, ובהם של השר יעקב ליצמן שאמר כי "החלטת השר יועז הנדל להתערב נגד הסדרת הטלפון הכשר הינה תקדימית ומנוגדת למה שהיה מקובל לאורך כל השנים. מדובר בהתערבות דרקונית שמשמעותה מהלך חמור לפגיעה בזכויות הציבור החרדי, לנהוג ולנהל את חייו ובייחוד האפשרות לשימוש בטכנולוגיה ללא חשיפה לתכנים שאינם ראויים, על פי הוראת גדולי ישראל".

אמש ניסו אנשי לשכתו של הנדל לגשש בקרב גורמים חרדיים על משמעות המתקפה והאם מדובר באירוע משמעותי. בביטאון המודיע נכתב הבוקר כי השר הנדל הופתע מעוצמת הזעם בציבור החרדי ובין היתר ביקרו אותו על כך שטען בהודעתו כי המטרה היא דאגה לציבור הצרכנים, זאת בעוד שאת הבעיות האמיתיות מהן סובל הצרכן החרדי, דוגמת קריסת התשתיות הסלולריות בעת הלמידה מרחוק, זנח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully