וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים במתקפה חריפה נגד נתניהו: "לא נשכח מי הפך אותנו לאויבי העם"

עודכן לאחרונה: 6.9.2020 / 16:00

במכתב שגיבשו ראשי ביתר עילית, בני ברק, אלעד ועמנואל, ברקע ההחלטה להטיל סגר בערים אדומות, הם מפנים אצבע מאשימה נגד רה"מ והתנהלותו במשבר הקורונה: "האשם היחידי לצעדי הענישה, להשפלת כבוד המסורת, וכבודנו כאזרחים לגיטימיים". נתניהו ייפגש עם ראשי הסיעות החרדיות

בווידאו: פרופ' גמזו בדיון בוועדת הקורונה על תכנית הרמזור/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

ראשי הרשויות החרדיות גיבשו מכתב חריף אותו הם מייעדים לשלוח לראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות התנהלותו במשבר הקורונה וההחלטה להטיל על סגר על ערים אדומות. "לא נשכח מי האיש שחתם בידו, פעם אחר פעם, על הפיכתנו למפיצי מחלות ואויבי העם, בענישה סלקטיביות של רבבות משפחות, בני המגזר החרדי", נכתב.

על המכתב חתומים ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש וראש מועצת עמנואל אליהו גפני. במכתב הם האשימו את נתניהו בכך ש"ההחלטות שקיבלת פעם אחר פעם נעשו בהיעדר היגיון ותוחלת בריאותית ומכוונת באופן חד וברור נגד הציבור החרדי". בביתר עילית, בני ברק ואלעד צפויה הממשלה להטיל סגר כולל, ובעמנואל צפוי עוצר לילי.

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו יביא היום לאישור ועדת השרים לאזורים מוגבלים את ההצעה להטיל סגר על כמה יישובים, בהם גם רשויות חרדיות. לקראת התכנסות הוועדה, נתניהו ייפגש אחר הצהריים עם ראשי הסיעות החרדיות, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי. ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שזומן אף הוא לפגישה, צפוי להיעדר ממנה בשל מצבו הבריאותי. נתניהו יידרש על ידי החרדים לבחון חלופות לסגר על ערים אדומות כדי להתמודד עם רמת התחלואה הגבוהה.

החלת הסגר על בביתר עילית 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"החלטות מכוונות נגד הציבור החרדי". סגר בביתר עילית, יולי/ראובן קסטרו

נוסח המכתב עבר מאז אמש בין ראשי הרשויות וגורמים פוליטיים נוספים. חלק מראשי הסיעות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה - עודכנו בו, והוא נשלח גם ליו"ר כחול לבן השר בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו. 

ראשי הערים החרדיות שמפנים לראשונה פומבית אצבע מאשימה לנתניהו, מצהירים כי "נפסיק את שיתוף הפעולה עם הרשויות השונות בכל הנוגע לסגר". בכך הן מטילות את האחראיות על הממשלה והעומד בראשה, וכותבים לנתניהו "טלו אתם ובאופן אישי אתה ראש הממשלה, את האחראיות לשינוי ולביצוע".

עד כה החרדים כיוונו את הביקורת לפרופ' גמזו, אבל כעת הם כותבים לנתניהו: "אנו רואים בך את האשם היחידי לצעדי ענישה אלו, להשפלת כבוד המסורת, וכבודנו כאזרחים לגיטימיים בארץ הזו. לא נוכל להחריש עוד". 

עוד בוואלה!

גמזו ידרוש סגר על 9 ערים ושכונות בבית שמש ובמזרח ירושלים

לכתבה המלאה

במכתב לנתניהו מציינים ראשי הרשויות החרדיות כי החליט במכוון להשאיר את המדינה פתוחה בחודשי הקיץ כי לא רצה לפגוע בשגרת החופש או לחסל את ענף התיירות אך כעת בהתקרב חגי תשרי - הוא לא מהסס להוביל סגרים. "בכאב ובזעם, אנו רואים כיצד כבודם של גדולי התורה, חיי התורה, מנהגי הקהילות וכבוד המסורת של מרבית תושביה היהודים של הארץ הזו, נרמסת על ידך באופן שלא זכור כמותו", כתבו.

ראשי הערים שזועמים על הסגר הצפוי כותבים עוד לנתניהו שהוא הפך את הציבור החרדי "לשק החבטות והריצוי של תושבי המדינה" ובכך שמעולם לא טרח להיפגש או לשוחח עמם. לדבריהם, "אזנך לא הייתה קשובה אלינו ולא טרחת לשאול, להבין וללמוד", ובמקום "בחרת להשתמש באנשי קש דוגמת פרויקטרים, בעוד אתה האיש שמכריע גורלות".

הערים שיוגבלו

  • אום אל-פחם
  • כפר קאסם
  • טירה
  • לקיה
  • בני ברק
  • אלעד
  • ביתר עילית
  • בית שמש - שכונות רמת בית שמש א' וג'
  • מזרח ירושלים - שייח' גראח
  • עוצר לילי על 20 ערים אדומות נוספות

זמן קצר לאחר פרסום המכתב, פרסמו ביהדות התורה הודעה בה נכתב כי הסיעה "מזדהה עם מאבק הרשויות החרדיות ועם רבבות התושבים ומוחה נגד הטלת הסגר" ובשל כך תתכנס מחר באופן חריג לישיבה מחוץ לכנסת - בעיר בני ברק. לישיבה הוזמנו ראשי הרשויות שעליהן יוטל היום סגר. ההחלטה על ישיבה במתכונת זו היא חלק מהמאבק של חברי הכנסת נגד החלטת הממשלה על צעדים שלטענתם הם חסרי פרופורציה כלפי חלק מהרשויות החרדיות, ולאות הזדהות עם רבבות התושבים שיסבלו ממגבלות הסגר.

בתוך כך, יו"ר ימינה נפתלי בנט ביקר היום בעיר אלעד, המוגדרת כעיר אדומה. בנט אמר במהלך ביקורו כי הוא "מסייר בערים בית"ר עילית, בני ברק וכאן באלעד, ואני רואה שהציבור החרדי מתנהל למופת. עם כיסויי פנים יותר משראיתי בכל עיר אחרת - והממשלה מצידה מאשימה את החרדים, סוגרת את החרדים ושוכחת מהחרדים".

לדבריו, "אם רק ינהלו דיאלוג עם הציבור החרדי יוכלו למצוא פתרונות לצמצום התחלואה ולהגברת הפרנסה. במקום זה הפתרון כרגע של ממשלת ישראל - לא מסתכלת על האזרחים עצמם, לא סופרת נכון, סוגרת עסקים מבלי לתת מענה פרנסתי, מונעת משכירים ללכת לעבודה מבלי לתת להם איזה שהוא פיצוי. ככה לא בונים אמון". בנט קרא לממשלה "להפסיק להתעסק בפוליטיקה קטנה, להתחיל לטפל באזרחים כדי שנוכל לצאת מהבוץ הזה".

ההצעה של גמזו: סגר בתשע ערים, עוצר לילי ב-20 רשויות נוספות

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, יביא לאישור ועדת השרים לאזורים מוגבלים סגר כולל על הערים האדומות ביותר: אום אל-פחם, כפר קאסם, טירה, לקיה, בני ברק, אלעד, וביתר עילית, כמו גם על שתי שכונות בבית שמש - רמת בית שמש א' וג' - וכמה שכונות במזרח ירושלים, בראשן שייח' גראח.

כמו כן, גמזו יציע הטלת סגר לילי על כ-20 יישובים ערבים וחרדים משעה שבע בערב ועד חמש בבוקר. הערים הגדולות ביותר בקטגוריה הזו הן נצרת, טייבה, עמנואל, כמו גם שכונות חרדיות בטבריה. ועדת השרים לאזורים מוגבלים תתכנס בארבע וחצי לאשר את הרשימה.

מוקדם יותר האשים ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, כי הביקורת כלפיו היא מאורגנת, והביע צער על כך שהיא מערערת את יחסיו עם החברה החרדית. "האש כלפי היא ארטילרית ונועדה להסיט אותי מהחלטות מקצועיות. לא ראיתי דבר כזה. לא רק מהאוכלוסיה החרדית. אבל בחברה החרדית יש כלפיי אש מאורגנת שבן אנוש רגיש לא יכול לעמוד בה", אמר גמזו. "אני חבר של החברה החרדית ואני חי אותה ואוהב אותה, חי אותה ביום-יום, ואני מצטער שבעקבות האירוע של אומן אני חוטף. זה מאורגן, זה לא נעים וזה נועד להחליש אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully