וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דורש לקבל חומרים על התנהלות הפרקליטות והמשטרה בחקירותיו

10.9.2020 / 6:30

בעקבות הפרסומים בימים האחרונים, ביקשו אתמול סנגורי ראש הממשלה מפרקליטות מיסוי וכלכלה את כל החומרים שהועברו בין הפרקליטות למח"ש בנוגע לחקירותיו, ומידע על שוטר שכביכול פנה למחלקה עם מידע על חקירת ניר חפץ. הערכה: ניסיון לבסס טענה עתידית של הגנה מן הצדק

בווידאו: נתניהו מותח ביקורת על התנהלות הפרקליטות בחקירותיו/צילום: ערוץ הכנסת

סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו אתמול (רביעי) במכתב לפרקליטות מיסוי וכלכלה, וביקשו לקבל את כל חומרי החקירה שנוגעים לפרסומים האחרונים בתקשורת על התנהלות צמרת הפרקליטות והמשטרה בנוגע לחקירותיו. על פי ההערכות, בקשת החומרים נועדה לבסס בעתיד טענה של הגנה מן הצדק.

במכתב, סנגורי נתניהו מתייחסים תחילה לפרסום, לפיו גורם משטרתי פנה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) וביקש למסור פרטים על לחצים פסולים שהופעלו לכאורה על ניר חפץ כדי להפכו לעד מדינה, זאת תמורת חיסיון על שמו ודרגתו. על פי הדיווח, מנהלת מח"ש, קרן בר מנחם, סירבה לקבל את המידע מבלי שאותו גורם יגיש תלונה רשמית. בפרקליטות הכחישו וטענו כי מדובר בטענות שקריות, וכי בר מנחם מעולם לא סירבה לקבל תלונה בעניין זה.

כעת, דורשים סנגוריו של ראש הממשלה מהפרקליטות להעביר לידיהם כל מסמך שקשור לאותה פנייה, לתרגיל החקירה שנעשה לחפץ וכן רשימה שמית של כל מי שהיה מודע בזמן אמת למהלך החקירה. עוד דורשים הסנגורים, בעז בן צור ועמית חדד, להעביר לידיהם כל חומר שהועבר בין פרקליטות מיסוי וכלכלה לבין מח"ש בנוגע לחקירות ראש הממשלה, וכל מידע שהגיע למחלקה בעניין תרגילים שננקטו באותן חקירות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהכרזה על ההסכם עם האמירויות, 13 באוגוסט 2020. רויטרס
ההערכות הן שהבקשה נועדה לבסס טענת הגנה מן הצדק. נתניהו/רויטרס

ההערכות הן כי בקשת החומרים נועדה לבסס טענה של הגנה מן הצדק שתעלה בפני בית המשפט. מדובר בבקשה שהנאשם יכול להעלות לפני תחילת שלב ההוכחות, ובמסגרתה ניתן לבקש לבטל את כתב האישום אם "הגשתו או ניהול ההליך הפלילי עומדים בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית". טענת ההגנה מן הצדק הנפוצה ביותר היא טענה של אכיפה בררנית לרעת הנאשם.

עוד בוואלה!

נתניהו על הפרקליטות: אין מנוס מחקירה עצמאית; גנץ: סכנה לדמוקרטיה

לכתבה המלאה

אמש, תקף ראש הממשלה את התנהלות הפרקליטות בחקירותיו, ודרש לפתוח בחקירת הנושא. בפתח ישיבת סיעת הליכוד, מתח נתניהו ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וטען כי "אין מנוס מחקירה עצמאית ובלתי תלויה. אזרחי ישראל רוצים לדעת את האמת ורק כך אפשר להבטיח את שלטון החוק והדמוקרטיה, אין דרך לטייח את זה".

מוקדם יותר אתמול, התעמתו שר המשפטים אבי ניסנקורן ויו"ר הכנסת יריב לוין, סביב בקשת הליכוד להקים ועדת חקירה שתחקור את הפרקליטות. "לא תהיה שום ועדת חקירה", אמר ניסנקורן ללוין. "ההצעה להקמת ועדת חקירה בנושא הפרקליטות היא שבירת כלים, אתם צריכים להחליט אם אתם בשותפות או שאתם במאבק מתמשך". גם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, הגיב אתמול לדברי נתניהו ואמר שהמתקפות על הפרקליטות הן ביקורת לא לגיטימית, "ואין בה אלא ניסיון לרסק ולפרק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully