וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה תוספת של 11 מיליארד שקלים לתקציב המדינה

10.9.2020 / 3:27

השרים אישרו העברת תקציבים לשורת תחומים, בהם 3 מיליארד שקלים לביטחון, 900 מיליון לסיוע לנכים ו-180 להעלאת בני הפלשמורה. כמו כן, הוגדלו הסכומים המוקצים לפיתוח היישובים ביו"ש, למגזר הדתי, לקהילות הדרוזיות והאתיופיות ולחינוך. נתניהו: בשורה חשובה לאזרחי ישראל

בווידאו: עימות בין נתניהו לגנץ בישיבת הממשלה על ההפגנות/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות משרד הביטחון

הממשלה אישרה הלילה (חמישי) תוספות של 11 מיליון שקלים לתקציב המדינה, ללא מתנגדים. כמו כן, אושרה תכנית התקציב התלת שנתית, הנומרטור, שהציגו אנשי האוצר. לאחר אישור התקציב ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על המהלך. "בשורה חשובה לכל אזרחי ישראל ולאוכלוסיות נזקקות", אמר.

בין היתר, יועברו שלושה מיליארד שקלים לתקציב הביטחון, 900 מיליון לקצבאות הנכים ו-180 מיליון שקלים להעלאת בני הפלשמורה מאתיופיה. כמו כן, יועברו תקציבים נוספים לפיתוח וחיזוק היישובים ביהודה ושומרון, לחינוך הממלכתי-דתי ולישיבות, לקהילות הדרוזיות, האתיופיות והצ'רקסיות, ולתכניות חינוכיות.

כמו כן, אושרה תכנית הנומרטור שהציגו אנשי האוצר - תחזית הכנסות והוצאות הממשלה לשלוש השנים הקרובות - ממנה עולה כי על הממשלה יהיה להעלות מסים ולקצץ בהוצאות במהלך 2023-2021. התחזית הראתה כי הממשלה תידרש לקיצוץ בסך של כ-50 מיליארד שקלים.

"אני מברך על שהגענו להסכמות עם שר הביטחון. כפי שהתחייבתי, דאגנו גם להמשך עליית הפלאשמורה ולהגדלת תקציב הביטחון מול האתגרים הרבים שאנו עומדים בפניהם גם בימים אלה", הוסיף ראש הממשלה.

בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת ממשלה, 28 ביולי 2020. מרק ישראל סלם/פלאש 90, אתר רשמי
"בשורה חשובה בתקופת הקורונה". נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה/אתר רשמי, מרק ישראל סלם/פלאש 90

שר האוצר ישראל כץ בירך גם הוא על ההחלטה. "אישרנו בממשלה את הצעת מסגרת התקציב והתוספות שאושרו, כדי לאפשר למשרדי הממשלה לחזור לתפקוד מלא לטובת אזרחי ישראל. הבאתי בשורה גדולה לציבור הנכים בהתאם להבטחתנו. זו העת לעבוד בשיתוף פעולה מלא ולהפגין סולידריות ורגישות חברתית, לסייע לעצמאים, לשכירים ולבעלי עסקים, כדי לעבור את משבר הקורונה ולהניע את הכלכלה והמשק כולו לצמיחה".

שר האוצר ישראל כץ בדיון במליאת הכנסת, 27 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"זו העת לעבוד בשיתוף פעולה מלא ולסייע לשכירים בעלי עסקים". כץ/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

במסגרת התוספות התקציביות, יוגדלו התקציבים לחינוך הממלכתי-דתי, לישיבות, למדרשות, לחטיבה להתיישבות, לגרעינים התורניים ולמערכי הזהות היהודית. גם פיתוח וחיזוק יישובים ביהודה ושומרון, תכנית למיפוי בנייה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי C ופיתוח החפירות בעיר דוד יקבלו תקצוב מורחב.

בנוסף, אושרה העברת התקציב לתכניות שונות במערכת החינוך ולסיוע לעולים לארץ. עוד אושרו תכניות האצה למשק האנרגיה ולהתייעלות אנרגטית, השקעות במשק גז טבעי וקידום תחבורה נקייה, מענקים לרשויות המקומיות בתחומי הדיור והתשתיות לשבילי אופניים ותחבורה ציבורית, שתקודם גם במסגרת תכנית לאומית למסופי אוטובוסים.

בפרטי ההחלטה נמצאים גם עיקור חתולים ומניעת צער בעלי חיים, מענקים לעידוד השקעות בתעשייה ובעסקים קטנים ובינוניים, תמיכה בעמותות המחלקות סלי מזון, בפרט לקראת ראש השנה, ותכנית לפיתוח התאורה בדרכים ביהודה ושומרון.

תחומי החלוקה של התקציב:

  • שלושה מיליארד שקלים לביטחון
  • 900 מיליון שקלים לאוכלוסיית הנכים
  • 180 מיליון להעלאת בני הפלאשמורה
  • הקהילות הדרוזיות, הצ'רקסיות והאתיופיות
  • המגזר הדתי והחרדי
  • יישובים ופיתוח התאורה ביהודה ושומרון
  • מיפוי בנייה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי C
  • פיתוח החפירות בעיר דוד
  • תכניות במערכת החינוך
  • סיוע לעולים
  • משק האנרגיה
  • רשויות מקומיות
  • תחבורה ציבורית
  • מניעת צער בעלי חיים
  • עסקים קטנים ובינוניים
  • עמותות המחלקות סלי מזון
נחיתת 119 עולים מאתיופיה בטיסה מיוחדת של הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה 21 במאי 2020. ראובן קסטרו
200 אלף צפויים לעלות. נחיתת בני הפלאשמורה בישראל בחודש מאי/ראובן קסטרו

אתמול הציגה הכלכלנית הראשית במשרד האוצר שירה גרינברג, סקירה על עדכון מסגרות התקציב, במסגרתו הגירעון צפוי לעמוד על 13.4% מהתוצר בסוף השנה, כשהיום הגירעון עומד על מספר שיא של 8.1%.

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר במהלך ישיבת סיעתו כי "הערב נאשר בממשלה את סיום תזרים הכספים לשנת 2020, על מנת לאפשר חמצן למשרדי הממשלה להמשיך לפעול בשבועות אלה". הוא הודה לשר האוצר ישראל כץ, "על העבודה המאומצת בנושא, ביחד איתי, עם ראש הממשלה ועם השר עמיר פרץ וכל שרי הממשלה".

לדבריו, "לצד המענה שאנחנו נותנים היום, מדינת ישראל מתנהלת ללא תקציב זמן רב. זמן רב מדי. זה משתק, זה פוגע באיתנות הפיננסית של ישראל. זה יוצר חוסר ודאות למשק". הוא הדגיש כי "אם בתקופה רגילה זהו מצב בעייתי, בתקופת קורונה זהו מצב בלתי נסבל".

"מחר בבוקר עלינו להתחיל מיד לעבוד על תקציב מדינה ל-2021. זה לא עניין פוליטי - זה עניין בסיסי בכלכלה ובניהול תקין של מדינה", הוסיף. "אני פונה לראש הממשלה ולשר האוצר - זוהי השעה להוכיח לאזרחי ישראל שאנחנו כאן עבורם ולא עבור פוליטיקה קטנה, יש להחזיר את אמון הציבור בנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully