וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלף סכין ודקר 20 פעמים: תושב ג'נין נאשם בניסיון פיגוע בראש העין

9.9.2020 / 14:05

לפי האישומים, הפלסטיני בן ה-23 נכנס לישראל ללא היתר, נתקל בגבר שהגיע לראות את דירתו שבבנייה ושיקר שהמפתחות בידיו. הוא צעק "אללה אכבר", תקף אותו בסכין ופצע אותו אנושות. לאחר מכן גנב את מפתחות רכבו והטלפון שלו - ונמלט. "החליט להמיתו בשל היותו יהודי"

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד תושב ג'נין שביצע פיגוע דקירה בראש העין/מערכת וואלה! NEWS

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד וליד מנצור, תושב ג'נין בן 23, המחבל שדקר גבר בשנות ה-30 לחייו באתר בנייה בראש העין לפני כחודש. מהאישומים עולה כי מנצור החליט "להמית את הגבר בשל היותו ישראלי ויהודי, במקום מבודד ככל הניתן".

על פי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בלוד, מנצור שהה ללא היתר שהייה בישראל, נכנס לארץ דרך פרצה בגדר הביטחון במטרה למצוא עבודה, כשהוא מצויד בסכין מתקפלת. הוא הגיע לשכונה חדשה בראש העין, שם נתקל בקורבן, שבבעלותו דירה הנמצאת בבנייה.

"הנאשם הציג בפניו מצג שקרי כי יש ברשותו מפתחות לדירות, לרבות דירתו. כשהגיעו השניים לדירה, שלף הנאשם סכין, צעק 'אללה אכבר', והחל לדקור באמצעותה את המתלונן כ-20 פעמים. תחילה בבטנו ואז בחלקים אחרים בגופו. כתוצאה מכך נגרם למתלונן דימום מסיבי וכבד מאוד", נכתב באישומים.

גבר דקר שוטר בראש העין - ונורה למוות; מצבו של השוטר קל. מד"א, מד"א
"הותיר אותו דקור בכל חלקי גופו ומתבוסס בדמו". זירת התקיפה בראש העין, אפריל/מד"א, מד"א

על פי כתב האישום, הוא אף גנב מהקורבן את הטלפון הנייד שלו והמפתחות לרכבו, לאחר שהותיר אותו שרוע על הרצפה. "בין השניים התנהל מאבק פיזי שנמשך דקות ארוכות. בסופו מנצור הותיר את המתלונן כשהוא דקור בכל חלקי גופו, מתבוסס בדמו, בבניין חשוך נטוש ושומם, בשכונה וסביבה נטושות ושוממות, ללא גישה לטלפון נייד או רכב", נכתב.

עוד עולה מהאישומים כי "הוא פתח את הרכב באמצעות המפתחות והשלט, אך משנמנע ממנו להניעו בשל קודן המותקן בו, חיפש בתוך הרכב כסף ונשק אך לא מצא". בנוסף, "החליט הנאשם שלא ליטול עמו את הטלפון הנייד מחשש שיאוכן, לכן הותיר אותו בתוך הרכב, נטל את קופסת הסיגריות של המתלונן, ונעל את הרכב".

לאחר מכן, מנצור ניסה לנקות את עצמו מהדם של הקורבן באמצעות ברז כיבוי אש בקומה התת קרקעית בבניין. הוא החליף את בגדיו למעט הנעליים, ונמלט מהמקום לעבר הפרצה בגדר.

על פי האישומים, "הפצוע, בכוחות האחרונים, זחל באיטיות רבה לדלת ובהמשך במורד חדר המדרגות, כשלאורך הדרך הוא ממשיך לדמם בכבדות, עד שהצליח לצאת אל מחוץ לכניסת הבניין ושם נשכב באפיסת כוחות". הוא אותר שרוע על המדרכה על ידי עוברי אורח, תושבי כפר קאסם, ופונה לבית החולים במצב אנוש.

עוד בוואלה!

חשד לפיגוע: שב"כ עצר פלסטיני שדקר ופצע קשה גבר בראש העין

לכתבה המלאה
וואליד מנצור המחבל מהפיגוע מראש העין במהלך כתב האישום בבית המשפט המחוזי מרכז (לוד), 9 בספטמבר 2020. פלאש 90, פלאש 90
"נקט בעזרת חבריו בפעולות שונות כדי לחמוק ממעשיו". המחבל מנצור בבית המשפט/פלאש 90, פלאש 90

על פי הפרקליטות, לאחר מכן המחבל חזר לביתו בג'נין, הוא "נקט בעזרת חבריו בפעולות שונות כדי לחמוק ממעשיו". הוא הסתגר בביתו בשעות היום, לן בדירת מסתור בלילות, ואף גילח שערות ראשו וזקנו כדי לשנות את מראהו. בנוסף, הוא ביקש מחבריו להתייחס אליו בשם בדוי.

כתב האישום מייחס לבן ה-23 מג'נין עבירות של ניסיון לרצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות בנסיבות מעשה טרור, שוד בנסיבות מחמירות בנסיבות מעשה טרור, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות. בנוסף, הפרליקטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את המחבל עד לתום ההליכים בעניינו.

בבקשת המעצר כתב עו"ד רייס, שהגיש את כתב האישום, כי "לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו, תוצאם הכמעט קטלנית, הפנייתם כלפי עובר אורח ישראלי יהודי באשר הוא, והמניע המדיני, דתי, לאומני או אידיאולוגי שעמד בבסיסם, קיים יסוד סביר מאוד לחשש שיסכן את ביטחון הציבור והמדינה".

עוד נכתב כי "נוכח היותו פלסטיני תושב אזור יהודה ושומרון, ופעולות רבות שכבר נקט לכאורה בניסיון לשבש מהלכי משפט ולהתחמק מהליכי שפיטה, קיים יסוד סביר לחשש ששחרור המשיב או אי מעצרו יביא לשיבוש הליכי משפט על דרך התחמקות מהליכי שפיטה".

מנצור נעצר לפני כשבועיים, בתום חקירה משותפת של שב"כ, המשטרה וצה"ל. בנוסף אליו, נעצרו עוד שלושה מחבריו החשודים בסיוע. בחקירותיו העלה הפלסטיני עצמו כי מדובר באירוע על רקע לאומני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully