וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוקק נורבגי הציע את טראמפ כמועמד לפרס נובל לשלום

בראיון לרשת פוקס, סיפר חבר משלחת נורבגיה לנאט"ו, כרסיטיאן טיברינג ג'דה, כי הגיש את מועמדותו של נשיא ארה"ב בשל ההסכם בין ישראל לאמירויות ומאמציו לסיים סכסוכים ברחבי העולם. ההצעה, השנייה שהוא מגיש מאז 2018, נוגעת לפרס שיחולק בשנה הבאה

בווידאו: נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מכריז על הסכם נירמול היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות/מערכת וואלה! NEWS

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הוצע כמועמד לפרס נובל לשלום בשנה הבאה בעקבות הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות - כך דיווחה היום (רביעי) רשת פוקס. את הצעת המועמדות הגיש לוועדת הפרס חבר פרלמנט נורבגי, שסיפר על כך בראיון לרשת האמריקנית.

"אני חושב שהוא עשה למען השלום יותר מאשר רוב המועמדים לפרס נובל לשלום", אמר כרסיטיאן טיברינג ג'דה, ששיבח את הנשיא ואמר כי הוא פעל רבות לסיום סכסוכים ממושכים ברחבי העולם.
חבר הפרלמנט משמש גם יו"ר המשלחת של נורבגיה בכינוס הפרלמנטרי של נאט"ו.

שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב, ג'ורג קושנר מוחים כפיים ברקע ההכרזה של טראמפ על ההסכם שנחתם בין ישראל ואיחוד האמירויות בבית הלבן 13 באוגוסט 2020. AP
טראמפ מכריז על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות, בחודש שעבר/AP

במכתב לוועדת נובל, ציין חבר הפרלמנט את התיווך של טראמפ בין ישראל לבין איחוד האמירויות, שיחתמו על הסכם בבית הלבן בשבוע הבא, וכן את ניסיונותיו לסיים את הסכסוך בחצי האי הקוריאני ובחבל קשמיר, יחד עם צמצום הנוכחות האמריקנית במזרח התיכון. טיברינג ג'דה וגורם נורבגי נוסף הציעו את טראמפ כמועמד כבר ב-2018, אחרי הפסגה ההיסטורית בינו לבין מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, כפי שעשה לפי הדיווחים גם ראש ממשלת יפן שינזו אבה. טראמפ לא זכה בסופו של דבר.

טיברינג ג'דה, חבר מפלגת הימין הקיצוני בנורבגיה, אמר לפוקס כי הוא לא מנסה למצוא חן בעיני טראמפ, שמתמודד על כהונה שנייה בנובמבר. "אני לא תומך גדול של טראמפ", אמר. "הוועדה צריכה להסתכל על עובדות ולשפוט אותו לפי העובדות - ולא לפי איך שהוא מתנהג לעתים. אנשים שקיבלו בשנים האחרונות את הנובל לשלום עשו הרבה פחות מדונלד טראמפ. ברק אובמה, לדוגמה, לא עשה דבר".

אובמה זכה בפרס ב-2009, תשעה חודשים בלבד אחרי שהחל את כהונתו הראשונה, בשל "מאמצים יוצאי דופן לחיזוק הדיפלומטיה הבינלאומית ולשיתוף פעולה בין עמים". הוועדה ספגה ביקורת על כך, ואפילו אובמה הודה כי הוא הופתע מהענקת הפרס.

עוד בוואלה!

טקס החתימה על ההסכם עם האמירויות יתקיים בבית הלבן ביום שלישי הבא

לכתבה המלאה

פרט לאובמה, שלושה נשיאים אמריקנים קיבלו בעבר את הפרס הנחשק: תיאודור רוזוולט ב-1906, וודרו ווילסון ב-1920 וג'ימי קרטר ב-2002.

ועדה בת חמישה נציגים, הממונים על ידי ממשלת נורבגיה, תכריע את זהות הזוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully