וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מות העצור השחור בארה"ב: מפקד משטרת רוצ'סטר וסגנו התפטרו

ראשת העירייה הודיעה כי השניים פרשו בעקבות מותו של דניאל פרוד בן ה-41, שנחנק במהלך מעצר במרץ האחרון. לדבריה, הוא נהרג בגלל "גזענות מערכתית". מפקד משטרת רוצ'סטר טען: "מנסים להרוס את דמותי ללא כל בסיס עובדתי". בכירים נוספים צפויים לפרוש בעקבות התקרית

בווידאו: תיעוד השוטרים מכסים את ראשו של עצור שחור בברדס/צילום: AP

מפקד משטרת העיר רוצ'סטר שבניו יורק, לרון סינגלטרי, ואנשי צוות נוספים התפטרו מתפקידם - כך הודיעה אתמול (שלישי) ראשת העירייה לאבלי וורן. זאת, בעקבות מותו של דניאל פרוד, גבר שחור בן 41, שנחנק למוות במהלך מעצרו במרץ האחרון. וורן אמרה כי היא לא דרשה מסינגלטרי להתפטר, אך ציינה שהגיע לידיה מידע חדש הנוגע לפרשת מותו של פרוד.

"כאדם בעל יושרה, לא אשב בחיבוק ידיים בזמן שמנסים להרוס את דמותי", אמר סינגלטרי ששירת 20 שנים במשטרה בהצהרה. "האיפיון השגוי והפוליטיזציה של הפעולות שביצעתי לאחר שהתבשרתי על מותו של פרוד - אין להם כל בסיס עובדתי".

תיעוד: עצור שחור בניו יורק מת מחנק אחרי ששוטרים כיסו את ראשו בברדס
3.9.20. AP
שוטרים ליד פרוד המכוסה בברדס/AP

ראשת העיר וורן מסרה כי בין אנשי הצוות שהתפטרו גם סגנו של סינגלטרי, ג'וזף מורביטו, ששירת במשך 34 שנים. "הגזענות המערכתית הובילה למותו של פרוד", אמרה. "אני לא בטוחה מתי הם יתפטרו, אני עדיין לומדת את הפרטים".

היא הוסיפה כי אם התפטרותו של מפקד משטרת רוצ'סטר תיכנס לתוקף באופן מידי, "נצטרך למצוא לו מחליף זמני, יהיה קשה לעשות את זה". עם זאת, היא ציינה כי עדיין אינה יודעת מתי הבכירים יעזבו את תפקידם. וורן הוסיפה כי עוד בכירים במשטרת רוצ'סטר צפויים להודיע על פרישה.

ראש עיריית רוצ'סטר שבניו יורק, ארצות הברית, לובלי וורן במסיבת עיתונאים. 09 בספטמבר 2020.. AP
"נצטרך למצוא מפקד זמני". ראש עיריית רוצ'סטר וורן/AP

שבעה שוטרים שהיו מעורבים במעצרו של הגבר השחור הושעו בשבוע שעבר מתפקידם. זאת, בעקבות פרסום התיעוד מהתקרית שאירעה לפני כחצי שנה, שבו נראים השוטרים חונקים למוות את פרוד. בסרטון מהאירוע נראים השוטרים כשהם מכסים את ראשו של פרוד בברדס, ומצמידים את פניו למדרכה למשך דקות ארוכות.

פרוד סבל מבעיות נפשיות חריפות, והכוחות שהוזעקו מצאו אותו רץ ברחוב כשהוא ללא בגדים. משפחתו של הגבר השחור קראה לעצור את השוטרים שהיו מעורבים במותו. לפי דיווח בניו יורק טיימס, בוחן מקרי המוות המחוזי קבע כי מותו נגרם מ"סיבוכים של חנק".

תיעוד האירוע הופיע רק לאחרונה, והצית מחדש את המחאות נגד אלימות כלפי שחורים ברוצ'סטר. זאת, במקביל להפגנות הנרחבות בארצות הברית שהחלו לפני שלושה חודשים, לאחר הרג הגבר השחור ג'ורג פלויד במינסוטה.

מפקד משטרת רוצ'סטר לרון סינגלטרי שהודיע על התפטרותו לאחר מותו של דניאל פרוד, עצור שחור בן 41 שנחנק למוות בידי שוטרים במרץ האחרון. 23 במרץ 2020. רויטרס
"לא אשב בחיבוק ידיים". מפקד משטרת רוצ'סטר/רויטרס

בשבוע שעבר, כשפרטי מותו של פרוד התפרסמו בעקבות בקשת רישום פומבית, הביעה ראשת העיר תסכול ממפקד המשטרה על כך שלא הודיע לה מוקדם יותר על המקרה. לדבריה, בתחילה סינגלטרי אמר כי מותו של פרוד נבע בשל "מנת יתר של סמים".

פרוד, שחווה התקף פסיכוטי, נאזק על ידי השוטרים לאחר שרץ בעירום ברחוב, ואמר ללפחות עובר אורח אחד שהוא חולה קורונה. לאחר מכן החל לירוק, והשוטרים הגיבו בכיסוי ראשו עם הברדס. "תורידו את זה מהפנים שלי, אתם מנסים להרוג אותי", נשמע פרוד אומר במהלך הסרטון. השוטרים השיבו לו "תירגע" ו"תפסיק לירוק".

דניאל פרוד, גבר שחור בן 41 בעל בעיות נפשיות שנחנק למוות בידי שוטרים שעצרו אותו ברוצ'סטר שבניו יורק, ארצות הברית. 09 בספטמבר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
ניתן לראות שוטר אחד לוחץ על ראשו בשתי ידיו. פרוד שנחנק למוות בזמן מעצרו/אתר רשמי, אתר רשמי

לפי התיעוד, כשניסה פרוד לקום, השוטרים דחפו את ראשו אל הקרקע. הוא הוחזק כך למשך שתי דקות, ונאלץ לקבל החייאה בסיומן. שבוע לאחר מכן הוא מת בבית החולים.

הבדיקה הרפואית של מחוז מונרו קבעה כי מותו של פרוד נגרם כתוצאה מ"סיבוכי חנק במצב של ריסון גופני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully