וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מותו של העצור השחור בניו יורק: 7 שוטרים הושעו מתפקידם

4.9.2020 / 5:02

הצעד המשמעתי נעשה לאחר פרסום התיעוד, שבו נראים קבוצת שוטרים כשהם מכסים בברדס את ראשו של דניאל פרוד, גבר שחור בן 41, וגורמים למותו מחנק. חקירת האירוע נמשכת, ומשפחתו קראה לעצור אותם. בוחן מקרי המוות המחוזי קבע כי מותו נגרם מ"סיבוכים של חנק"

בווידאו: תיעוד השוטרים מכסים את ראשו של עצור שחור בברדס/צילום: AP

שבעה שוטרים מהעיר רוצ'סטר שבמדינת ניו יורק הושעו הלילה (שישי) מתפקידם, לאחר פרסום התיעוד שבו הם נראים חונקים למוות את דניאל פרוד, גבר שחור בן 41. תיעוד התקרית פורסם על ידי משפחתו אתמול, כחצי שנה לאחר שאירעה. בתיעוד נראים קבוצת שוטרים כשהם מכסים את ראשו של עצור שחור וערום בברדס, ואז מצמידים את פניו למדרכה למשך דקות.

משפחתו של פרוד קראה לעצור את השוטרים שהיו מעורבים במותו. לפי דיווח בניו יורק טיימס, בוחן מקרי המוות המחוזי קבע כי מותו נגרם מ"סיבוכים של חנק".

ראשת עיריית רוצ'סטר, לאבלי וורן, אמרה כי "מותו של דניאל פרוד הוא כישלון של המשטרה, מערכת בריאות הנפש שלנו והחברה שלנו". במסיבת עיתונאים שכינסה אתמול, הוסיפה ראשת העיר, שחורה אף היא, כי "אני מלאת צער וכעס, גם על עצמי, על כל הכישלונות שהובילו למותו".

תיעוד: עצור שחור בניו יורק מת מחנק אחרי ששוטרים כיסו את ראשו בברדס
3.9.20. AP
דניאל פרוד, כשראשו מכוסה בברדס, והשוטרים בתיעוד/AP

וורן, שלדבריה לא הודיעו לה על נסיבות מותו של פרוד עד לחודש האחרון, גינתה את המוות שלו, וטענה כי הריגתו נובעת מגזענות. "גזענות ממוסדת ומבנית הובילה למותו של דניאל פרוד. אני לא אכחיש זאת, אני אעמוד מולה ואקרא לצדק", אמרה.

מקרה החנק של פרוד התרחש חודשיים לפני מותו של ג'ורג' פלויד בידי משטרת מיניאפוליס, מה שגרם למחאות בינלאומיות נגד אכזריות המשטרה ואי הצדק הגזעי בארצות הברית. משפחתו של פרוד הצליחה להשיגה את הצילומים ממצלמות הגוף של השוטרים לאחר הגשת בקשה לחופש מידע.

מפקד משטרת רוצ'סטר לרון סינגלטרי אמר לעיתונאים כי מתנהלת חקירה פנימית בנושא, ומשטרת רוצ'סטר סירבה לתת תגובה נוספת. עורך דינה של משפחת פרוד גם הוא לא הגיב. לשכת התובעת הכללית בניו יורק, לטישה ג'יימס, מעורבת בחקירה מכיוון שחוקי המדינה מחייבים זאת בכל פעם שהמשטרה מעורבת במותו של אזרח.

פרוד, שחווה התקף פסיכוטי, נאזק על ידי השוטרים לאחר שרץ בעירום ברחוב, ואמר ללפחות עובר אורח אחד שהוא חולה קורונה. לאחר מכן החל לירוק, והשוטרים הגיבו בכיסוי ראשו עם הברדס. "תורידו את זה מהפנים שלי, אתם מנסים להרוג אותי", נשמע פרוד אומר במהלך הסרטון. השוטרים השיבו לו "תירגע" ו"תפסיק לירוק".

עוד בוואלה!

עצור שחור בניו יורק כוסה בברדס על ידי שוטרים - ומת מחנק

לכתבה המלאה
עצרת זיכרון לדניאל פרוד, שנחנק למוות ע"י שוטרים, בעיר רוצ'סטר שבניו יורק. 4 בספטבר 2020. רויטרס, רויטרס
עצרת לזכרו של דניאל פרוד ברוצ'סטר, אתמול/רויטרס, רויטרס

לפי התיעוד, כשניסה פרוד לקום, השוטרים דחפו את ראשו אל הקרקע. הוא הוחזק כך למשך שתי דקות, ונאלץ לקבל החייאה בסיומן. שבוע לאחר מכן הוא מת בבית החולים.

בעקבות מותם של כמה אסירים בארצות הברית ומדינות אחרות, השימוש בכיסוי על ראשם של עצורים נבחן מקרוב. בנוסף לכך, בדוח צוין כי פרוד סבל מהזיות ומהרעלה קשה של פנציקלידין, ואלו תרמו למותו.

פרוד, תושב שיקגו, הגיע לבקר את אחיו ג'ו. לדבריו, הוא התקשר למשטרה כי הוא חשש לאחיו אחרי שעזב את ביתו בלילה.

"התקשרתי כדי שאחי יקבל עזרה, לא כדי שיעבור לינץ'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully