וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצור שחור בניו יורק כוסה בברדס על ידי שוטרים - ומת מחנק

3.9.2020 / 9:45

התקרית הקשה ממרץ נחשפה אחרי שמשפחתו של דניאל פרוד פרסמה תיעודים מהאירוע. אחרי שכבר היה אזוק ועם כיסוי על ראשו בשל הקורונה, הצמידו שוטרים את ראשו למדרכה. מותו נקבע לאחר כשבוע. במשפחה רוצים שהשוטרים יועמדו לדין. "עוד כמה צריכים למות?"

בווידאו: תיעוד השוטרים מכסים את ראשו של עצור שחור בברדס/צילום: AP

שוטרים במדינת ניו יורק שמו ברדס על ראשו של עצור שחור ערום ואז הצמידו את פניו למדרכה למשך שתי דקות, והוא מת שבוע לאחר מכן. האירוע התרחש לפני כחצי שנה, אך מותו של דניאל פרוד ב-30 במרץ לא קיבל תשומת לב ציבורית, עד שמשפחתו פרסמה הלילה (חמישי) סרטון ממצלמות הגוף של השוטרים והקלטות ממעצרו בעיר רוצ'סטר.

"התקשרתי כדי שאחי יקבל עזרה, לא כדי שיעבור לינץ'", אמר אחיו, ג'ו פרוד, במהלך מסיבת העיתונאים. "איך אתם רואים אותו כך ולא אומרים ישר, 'האיש הזה חסר הגנה, ערום על הקרקע. הוא כבר אזוק. קדימה'. עוד כמה אחים צריכים למות כדי שהחברה תבין שזה צריך להסתיים?".

תיעוד: עצור שחור בניו יורק מת מחנק אחרי ששוטרים כיסו את ראשו בברדס
3.9.20. AP
הברדס הושם על ראשו מחשש לקורונה. דניאל פרוד בזמן המעצר/AP

פרוד ביקש שהם יסירו את הברדס, ואז השוטרים הלמו את ראשו על המדרכה. שוטר אחד, לבן, הצמיד את ראשו למדרכה עם שתי ידיו, ואמר לו "להירגע" ו"להפסיק לירוק". שוטר אחר שם ברך על גבו.
"מנסים להרוג אותי", אמר פרוד מתחת לברדס בקול חנוק. "אוקיי, עצרו. אני צריך את זה, אני צריך", התחנן לפני שצעקותיו הפכו ליללות ואנחות.

השוטרים נראו מודאגים אחרי שהוא הפסיק לזוז והשתתק, והם הבחינו שמים יוצאים מפיו.
"גבר, אתה מקיא?", שאל אחד. שוטר אחר ציין שהוא היה ערום ברחוב במשך זה מה. אחר אמר "קר לו ממש".

בסרטון נראה שראשו הוחזק במשך שתי דקות, ואז השוטרים הסירו את הברדס ואת האזיקים. חובשים שהגיעו לזירה עשו פעולות החייאה בפרוד, לפני שפינו אותו באמבולנס. בעקבות מותם של כמה אסירים בארצות הברית ומדינות אחרות, השימוש בכיסוי על ראשם של עצורים נבחן מקרוב. בנוסף לכך, בדוח צוין כי פרוד סבל מהזיות ומהרעלה קשה של פנציקלידין, ואלו תרמו למותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully