וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן שוחח עם הגבר השחור שנורה ע"י שוטרים: "אמר שכלום לא ינצח אותו"

עודכן לאחרונה: 4.9.2020 / 8:26

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב שוחח עם תושבים במהלך ביקור בעיר קנושה, שנמצאת תחת מחאה בלתי פוסקת מאז התקרית. כמו כן, הוא נפגש עם ג'ייקוב בלייק, שמאושפז בביה"ח מאז שנורה, ועם בני משפחתו. ביידן גינה את ההרס בעקבות ההפגנות, ואמר כי האחראים צריכים לשלם על הנזק

בווידאו: ביידן נפגש עם תושבים בויסקונסין וסיפר על השיחה עם ג'ייקוב בלייק/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן ביקר היום (שישי) בעיר קנושה שבוויסקונסין, ושוחח עם תושבים וגם עם ג'ייקוב בלייק, הגבר השחור שנורה על ידי שוטרים בעיר. הירי המשטרתי הצית מחדש גל של מחאות, בעיקר בוויסקונסין אך גם במקומות נוספים ברחבי ארצות הברית.

מסעו של ביידן לקנושה, הנמצאת במרכז העימותים במדינה מאז התקרית ב-23 באוגוסט, הגיע יומיים לאחר שהנשיא דונלד טראמפ הגיע לעיר, אך שני הביקורים היו שונים לחלוטין.

ביידן קיים מפגש פרטי עם בני משפחתו של בלייק בשטח שדה התעופה במילווקי, ושוחח עם בלייק עצמו, המאושפז בבית החולים, בשיחת טלפון שארכה כ-15 דקות. ביידן סיפר לאחר השיחה כי בלייק אמר לו שהוא לא מתכוון לוותר, וכי "כלום לא ינצח אותו". ביקורו של טראמפ ביום שלישי, לעומת זאת, נועד להביע תמיכה בלתי מסויגת במשטרה, כשהנשיא לא נפגש עם בלייק או עם קרובי משפחתו.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן ביקר בעיר קנושה שבוויסקונסין. 4 בספומבר 2020. רויטרס, רויטרס
ביידן משוחח עם תושבי קנושה בכנסייה המקומית/רויטרס, רויטרס

סגן הנשיא לשעבר נפגש עם תושבים באחת הכנסיות המרכזיות באזור, ושמע מהתושבים על התחושות בעיר. פורשייה בנט, מפעילות המחאה המרכזיות, אמרה כי לתושבים השחורים בעיר נמאס מהבטחות שווא לרפורמות במשטרה. "עדיין לא ראינו פעולה. תמיד חונכתי על כך שרק פעולות עוזרות, לא מילים", אמר בנט לביידן שלא הגיב.

עוד בוואלה!

טראמפ ביקר בוויסקונסין לאחר הירי בצעיר שחור: "זו לא מחאה, אלא טרור"

לכתבה המלאה

בארב דה-ברג', בעל עסק קטן בעיר, סיפר על הסיכון לבעלי העסקים הנמצאים בעיר, ברקע האלימות המתלווה לחלק ניכר מההפגנות. ביידן גינה את ההרס שאליו נחשף, ואמר כי "לא משנה כמה כועסים, אם אתה גונב או שורף משהו אתה צריך לתת על זה דין וחשבון. זה פשוט בלתי נסבל". עם זאת, הוא גם שיבח את פעילי המחאה, והוסיף כי טראמפ לא הצליח לגרום לדעת הקהל לפנות נגד המחאה.

מנגד, טראמפ סייר במהלך ביקורו ביום שלישי בחנות רהיטים שנהרסה לחלוטין בטלטלה של הימים האחרונים, וטען כי דמוקרטים כמו ביידן מעבירים מסר אוהד לאלימות, ומושפעים מפעילי השמאל. טראמפ סירב לגנות מעשים אלימים מצד תומכיו, והגן על הנער בן ה-17 שהואשם בהריגת שני אנשים ובפציעת אדם אחר בירי ברובה חצי אוטומטי, במהלך עימות עם מפגינים מקנושה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ חולף מפני הריסות במסגרת ביקורו בקנושה וויסקונסן 2 בספטמבר 2020. רויטרס
טראמפ חולף על פני הריסות במסגרת ביקורו בקנושה, השבוע/רויטרס

הביקור הזה מסמן שינוי מובהק בטקטיקת הקמפיין של ביידן, שעד כה נמנע מלהתרחק מביתו בדלוור, בטענה כי מגיפת הקורונה מחייבת זהירות. המפגש עם התושבים בכנסייה היה המפגש הציבורי הגדול ביותר שביידן השתתף בו באופן אישי זה חודשים.

ההפגנות שהתעוררו ברחבי ארצות הברית מאז שמשטרת מיניאפוליס הרגה את ג'ורג' פלויד בחודש מאי האחרון, הציבו את הדמוקרטים בעמדה פוליטית קשה. ויסקונסין היא שדה קרב קריטי במרוץ לבית הלבן. טראמפ ניצח שם את הילרי קלינטון לפני ארבע שנים, ובעוד שסקרי דעת הקהל מראים כי ביידן מוביל במדינה, הקמפיין של טראמפ הוביל את ויסקונסין לראש סדר העדיפויות.

טראמפ יבקר במדינה המכריעה פעם נוספת לפני הבחירות, ובימים האחרונים הקמפיין שלו השיק מודעות חדשות בחמש מדינות, כולל ויסקונסין ומינסוטה, שהדגישו את המסר של "חוק וסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully