וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות פדרליים הרגו פעיל שמאל החשוד ברצח איש ימין בפורטלנד

4.9.2020 / 15:27

מייקל ריינהול, בן 48, נורה אחרי שיצא מדירה במדינת וושינגטון, לשם ברח אחרי שירה בתומך טראמפ. לטענת הכוחות, הוא שלף כלי נשק. אחרי התקרית בפורטלנד, הוא טען שפעל מתוך הגנה עצמית ובעבר תיאר את עצמו בתור "100% ANTIFA"

בווידאו: זירת הירי בפורטלנד/צילום: רויטרס

פעיל שמאל שהיה חשוד ברצח פעיל ימין במהלך הפגנות בפורטלנד נורה למוות בזמן ששוטרים ניסו לעצור אותו - כך אמרו היום (שישי) גורמים רשמיים בארצות הברית.

המשטרה אמרה כי מייקל ריינהול, בן 48, נורה הלילה אחרי שיצא מדירה באולימפיה, וושינגטון, ונכנס לרכב. דובר מטעם שירות המרשלים של ארצות הברית אמר כי הוא שלף כלי נשק ואיים על חייהם של הכוחות שהגיעו לעצור אותו. בלשכת השריף המחוזית, שאחראית על חקירת התקרית, אמרו כי הוא היה חמוש לפי המידע שיש ברשותה.

"היו יריות לעבר המכונית והחשוד ברח ממנה, ובשלב זה היו יריות נוספות", אמר ליוטנט ריי בריידי מלשכת השריף. לדבריו, הנסיבות המדויקות של האירוע טרם התבהרו. מוקדם יותר אתמול הוציאה משטרת פורטלנד צו מעצר לריינהול וביקשה משירות המרשלים לאתר אותו.

"הם כיסחו לו את הצורה", אמר ג'ייסון ספנסר, עובר אורח, בסרטון שפרסם ברשת. "זה נשמע כמו זיקוקים. היו מלא יריות".

שוטרת חוקרת את זירת הירי בפעיל שמאל בעיר אולימפיה, וושינגטון, 3 בספטמבר 2020. רויטרס
"זה נשמע כמו זיקוקים. היו מלא יריות". שוטרת בזירת הירי בפעיל השמאל באולימפיה/רויטרס

ריינהול, שסיפק אבטחה לפעילי "חייהם של שחורים חשובים" בפורטלנד, היה חשוד ברצח של ארון דנילסון, חבר בארגון ימני קיצוני ותומך של הנשיא דונלד טראמפ. הוא נורה ביום שבת האחרון אחרי שהגיע לעיר בשיירה של תומכי הנשיא. דנילסון בן ה-39 היה אחד מכמה שהתעמתו עם מפגינים מקומיים, שמחו נגד הגזענות ואלימות המשטרה.

פורטלנד עדה להחרפה בעימותים בין פעילי שמאל לבין פעילי ימין בשבועות האחרונים, אחרי כמאה ימים של הפגנות שנמשכו מאז ההרג של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס בידי שוטר לבן. המשטרה אמרה היום כי כמה אנשים שהיו מעורבים בהפגנות במהלך הלילה נעצרו אחרי שהשליכו דברים על שוטרים. המשטרה אמרה כי לא נעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות או בגז מדמיע.

עוד בוואלה!

מלכודת לביידן, הזדמנות לטראמפ: המתחים הגזעיים עשויים להכריע את הבחירות

לכתבה המלאה
פורטלנד. צילום מסך מווייס, אתר רשמי
נהרג שעות אחרי שהופיע בראיון. ריינהול בראיון לרשת "וייס"/אתר רשמי, צילום מסך מווייס

ריינהול נהרג שעות אחרי שהופיע בריאיון ברשת "וייס", שבו הודה כי ירה בדנילסון אך אמר כי הוא פעל מתוך הגנה עצמית. "לא הייתה לי ברירה. כלומר הייתה לי ברירה, יכולתי לשבת שם ולראות אותם הורגים חבר שחור שלי. אבל לא הייתי מוכן לעשות זאת", אמר בסרטון. הוא הוסיף כי הוא חשש שהוא יידקר.

לפי דיווחים מקומיים, הוא היה חשוד בעבר על נשיאת אקדח טעון בהפגנה בפורטלנד בחודש יולי, על התנגדות למעצר ועל הפרעה לפעילות המשטרה. התיק נגד ריינהול נסגר בסופו של דבר. ברשתות החברתיות הוא תיאר את עצמו כ-"100% ANTIFA", בהתייחסו לתנועת השמאל הרופפת שתומכיה פועלים נגד רודנות וגזענות, לטענתם. הוא יוצא צבא, והגדיר את עצמו כגולש סנובורד מקצועי.

בפוסט שהעלה לאינסטגרם ב-16 ביוני, אמר ריינהול כי הוא מוכן להילחם כדי לשנות את "מסלול האנושות". זאת תהיה מלחמה, וכמו בכל מלחמה, יהיו קורבנות".

טראמפ: "אין פלא שפורטלנד הולכת לעזאזל"

בחודש יולי שלח ממשל טראמפ כוחות פדרליים לפורטלנד כדי לדכא את ההפגנות, ללא אישורן של הרשויות הדמוקרטיות המקומיות. ביום רביעי הוא חתם על מזכר המאיים לקצץ את הסיוע הפדרלי לערים "חסרות חוק", בהן פורטלנד.

אתמול הוא דרש מהמשטרה לעצור את ריינהול. "מדוע משטרת פורטלנד לא עוצרת את הרוצח בדם קר של ארון 'ג'יי' דנילסון. עשו את העבודה שלכם, עשו אותה מהר. כולם יודעים מי זה הבריון הזה. אין פלא שפורטלנד הולכת לעזאזל", צייץ הנשיא, שטוען כי רק הוא יכול להשליט "חוק וסדר" בארצות הברית.

בניגוד לריינהול, את הנער בן ה-17 שנאשם ברצח שני מפגינים בקנושה, ויסקונסין, לא גינה טראמפ אלא אמר כי נראה שהוא פעל מתוך הגנה עצמית. הנער, קייל ריטנהאוס, הוא תומך של הנשיא הרפובליקני ותועד באחת מהעצרות שלו בתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully