וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג מירי בעימותים בין תומכי טראמפ ומתנגדיו בפורטלנד

עודכן לאחרונה: 1.9.2020 / 16:50

כמה בני אדם נעצרו אחרי העימותים בעיר, שאליה הגיעה שיירה גדולה של תומכי הנשיא. המשטרה טרם אישרה כי יש קשר בין האירועים, אך לפי הדיווחים, ההרוג הוא חבר בקבוצת ימין קיצוני מקומית. עוד לפני התקרית, טראמפ הזהיר כי הוא ישלח פעם נוספת כוחות לעיר הדמוקרטית

בווידאו: אדם נורה למוות בעימותים בפורטלנד/צילום: רויטרס

אדם אחד נהרג הלילה (ראשון) מירי במהלך עימותים בין תומכיו של הנשיא דונלד טראמפ לבין מתנגדיו בעיר פורטלנד, שחווה כבר כמה חודשים של מחאה, שלעתים גלשה לאלימות. זהותו של ההרוג טרם ידועה. המשטרה המקומית אמרה כי האלימות פרצה במרכז העיר וכי כמה חשודים נעצרו.

לפי ניו יורק טיימס והאורגוניאן, קבוצה גדולה של תומכי טראמפ נסעה בשיירה במרכז פורטלנד, כשעצרת תמיכה בנשיא משכה מאות משאיות מלאות בתומכיו אל תוך העיר. בניו יורק טיימס דווח מפי עדי ראיה כי קבוצה קטנה של אנשים נכנסה לוויכוח עם אנשים אחרים ברכב ומישהו פתח באש. עוד דווח כי האדם שנהרג חבש כובע עם סמל של קבוצת ימין קיצוני מקומית, שבעבר התעמתה עם מפגינים.

בניו יורק טיימס דווח כי תומכי טראמפ ויריביהם התעמתו ברחובות, כשאנשים ירו כדורי צבע מהמשאיות, ומפגינים השליכו חפצים לעברם. באורגוניאן דווח כי הירי התרחש אחרי שרוב השיירה עזבה את מרכז העיר. היה זה הערב השלישי ברציפות שבו מפגינים בפורטלנד תומכיו של הנשיא הרפובליקני.

אדם פצוע מירי במהלך עימותים בעיר פורטלנד, אורגון, 29 באוגוסט 2020. AP
אדם שנפצע מירי במהלך העימותים בפורטלנד, הלילה/AP

כשנשאל על ידי רויטרס אם הירי קשור לעימותים בין תומכי טראמפ לבין מתנגדיו, דובר משטרת פורטלנד אמר כי "זה שלב מוקדם מדי בחקירה כדי לקבוע מסקנות כאלו". "עצרת פוליטית עוברת במרכז פורטלנד. היו כמה תקריות של אלימות בין מפגינים למפגיני נגד", צייצה משטרת פורטלנד בטוויטר בשעות הלילה. "השוטרים התערבו וביצעו מעצרים בכמה מקרים".

שיירה של תומכי הנשיא דונלד טראמפ בדרך לעיר פורטלנד, 29 באוגוסט 2020. AP
שלושה ימים של הפגנות תמיכה. שיירה של תומכי טראמפ בדרך לפורטלנד, אתמול/AP

העיר, שבמדינת אורגון, היא אחד ממוקדי ההפגנות המרכזיים בארצות הברית מאז ההרג של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס לפני כשלושה חודשים. המתיחות בין הקבוצות היריבות הורגשה כמעט כל ערב מאז תחילת ההפגנות.

בחודש שעבר, שלח טראמפ כוחות פדרליים לפורטלנד כדי לדכא את ההפגנות בעיר שבשליטת הדמוקרטים, ובימים האחרונים הוא הזהיר כי הוא עשוי להתערב שוב אם המצב יצא שם מכלל שליטה.
זאת, אחרי פריסה של כוחות פדרליים בעיר קנושה שבוויסקונסין, שחוותה בשבוע שעבר כמה לילות של מהומות, אחרי ששוטר לבן ירה בגבו של הגבר השחור ג'ייקוב בלייק בזמן ניסיון מעצר. במהלך ההפגנות בעיר, נהרגו שני מפגינים מירי. מאוחר יותר, נער בן 17 מאילינוי השכנה - תומך טראמפ שהגיע למקום עם רובה - נעצר באשמת רצח.

לקראת הבחירות בנובמבר, טראמפ מציג את עצמו כנשיא של "חוק וסדר", בעוד שהוא מזהיר כי יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן יביא לאנרכיה ואלימות בערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully