וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוכנים הפדרלים של טראמפ יצאו מפורטלנד: "סוף לכוח הכיבוש"

29.7.2020 / 21:40

המושלת הדמוקרטית של אורגון אמרה כי סוכם עם סגן הנשיא ובכירים אחרים על הוצאת הכוחות, שעצרו בחשאי מפגינים במסגרת המחאה על הרג ג'ורג' פלויד. "הם התנהגו ככוח כובש", כתבה. בממשל טוענים: "תהיה נוכחות עד שיפור המצב". במקביל, סוכנים יישלחו לערים דמוקרטיות אחרות

בווידאו: ראש עיריית פורטלנד מרוסס בגז מדמיע במהלך ההפגנות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מושלת מדינת אורגון קייט בראון אמרה היום (רביעי) כי הממשל האמריקני הסכים להוציא את הסוכנים הפדרלים מהעיר פורטלנד בצעד שיוביל לסיום העימות עם הנשיא דונלד טראמפ סביב השימוש בכוח פדרלי. היא אמרה כי לאחר שיחות עם סגן הנשיא מייק פנס וגורמים אחרים, הממשל הסכים להוציא את "כוח הכיבוש" המוצב מחוץ לבית המשפט הפדרלי בעיר אחרי שבועות של עימותים בין מפגינים לסוכנים. עם זאת, במשרד לביטחון המולדת אמרו כי הם ישמרו על נוכחות בעיר עד שהמצב ישתפר.

בראון הדמוקרטית אמרה כי כל הסוכים משירות המכסים והגנת הגבולות ומרשות אכיפת ההגירה והמכסים יעזבו את האזור מחר. נוכחותם כללה שימוש בכלי רכב לא מסומנים לצורך מעצר מפגינים, והיא העלתה טענות להפרה אפשרית של זכויות האזרח שלהם.

"הם התנהגו ככוח כובש והביאו אלימות", צייצה בראון, שהתעמתה עם טראמפ לאורך המשבר. "כוחות משטרת מדינת אורגון שלנו יהיו במרכז העיר כדי להגן על זכותם של אזרחי אורגון לחופש ביטוי והם ישמרו על השקט".

מחאה על אי שוויון גזעי בפורטלנד, ארה"ב 29 ביולי 2020. רויטרס
רק ליבו את הלהבות. סוכנים פדרלים בפורטלנד/רויטרס

במשרד לביטחון המולדת אמרו ביחס לאורגון כי הם הסכימו לתכנית משותפת לסיום האלימות, שבמסגרתה כוחות של המדינה ושל העיר יתחילו לאבטח את אזור בית המשפט הפדרלי ונכסים פדרליים אחרים בעיר. עם זאת, השר בפועל לביטחון המולדת, צ'אד וולף, סירב לספק לוח זמנים. "הם יישארו עד שהתכנית עובדת", אמר בשיחה עם כתבים. הוא אמר כי סוכנות ההגנה הפדרלית של המשרד, שמספקת את האבטחה למבנים פדרליים, תישאר האחראית להגנה על בית המשפט.

וולף העלה אפשרות שכוחות ממשטרת אורגון יהיו במעגל האבטחה השני מחוץ לגדר בית המשפט, על מנת למנוע מ"גורמים אלימים" להתקרב למבנה, שהפך למוקד המהומות. ואולם, הוא אמר כי כמה מהם צפויים להיות מוצבים גם במתחם בית המשפט.

טראמפ, שמתמודד על כהונה שנייה בנובמבר, ניסה לדכא את ההפגנות בניסיון להתמקד בהשלטת "חוק וסדר" אחרי המחאה והמהומות שפרצו ברחבי המדינה לאחר הריגתו של ג'ורג' פלויד על ידי משטרת מיניאפוליס בחודש מאי.

נגד טראמפ ניצבו המושלת בראון וראש עיריית פורטלנד, טד ווילר, שניהם דמוקרטים, שהלינו על כך שהם שמעולם לא ביקשו את פריסת הסוכנים הפדרליים, שלטענתם רק החריפו את המהומות.

"עלינו לזכור שהתנועה הזו אינה נוגעת לזכות החוקית של מערכת אכיפת החוק הפדרלית לפעול בערים שלנו. מדובר בפעולה דחופה והכרחית עבור צדק משפטי, צדק גזעי ורפורמה במשטרה", אמר ווילר, שספג גז מדמיע משוטרים במהלך ההפגנות בתדרוך שערך היום עם ראשי ערים דמוקרטיים אחרים.

הפגנות סולידריות התפשטו בסוף השבוע לערים אחרות בארצות הברית, וראשי ערים דמוקרטיים ביכו על כך שפריסת הסוכנים הפדרלים הגבירה את המתיחות ברחבי המדינה. ראש עיריית סיאטל, ג'ני דורקן, אמרה אתמול כי הסוכנים אמורים לסגת מהעיר.

עוד בוואלה!

טראמפ: "המפגינים בפורטלנד הם אנרכיסטים ששונאים את אמריקה"

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ בבית הלבן בוושינגטון, ארצות הברית, 27 ביולי 2020. AP
מבטיח "להשליט סדר" בערים דמוקרטיות. טראמפ/AP

במקביל להתפתחויות באורגון, הודיע הממשל על שליחת סוכנים פדרלים לקליבלנד, מילווקי ודטרויט, במסגרת תכנית נפרדת שנועדה להיאבק בפשיעה הגוברת בכמה ערים. כמה ראשי ערים אמרו כי הם מוכנים לקבל את הסיוע, בעוד שאחרים הביעו חשש ממניעיו הפוליטיים של הנשיא הרפובליקני בשנת בחירות. במסגרת התכנית, ששמה "מבצע אגדה", כבר נשלחו סוכנים לשיקגו, קנזס סיטי ואלבקורקי מוקדם יותר החודש.

מת'יו שניידר, התובע הפדרלי הראשי באזור במישיגן שכולל את דטרויט, אמר כי לא יהיו כוחות פדרליים שיישלחו נגד מפגינים.

"'מבצע אגדה' לא קשור להפגנות או לפוליטיקה", אמר שניידר.

הרחבת המבצע כוללת שליחת 42 סוכנים לדטרויט ויותר מ-25 סוכנים למילווקי ולקליבלנד.

ראש עיריית דטרויט, מייק דוגאן, ומפקד המשטרה ג'יימס קרייג, פרסמו הצהרה שבה הם מאשרים את הרחבת המבצע של שניידר בתנאים מסוימים. "כל עוד הם משמשים להמשך המאמץ לאכוף חוקים פדרליים נגד סחר לא חוקי בנשק ובאלימות כנופיות, מחלקת המשטרה של דטרויט תמשיך בשיתוף הפעולה הצמוד שלה עם הסוכנויות האלו", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully