וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "המפגינים בפורטלנד הם אנרכיסטים ששונאים את אמריקה"

הנשיא האמריקני תקף את משתתפי המחאה המתמשכת נגד הרג ג'ורג' פלויד בעיר הגדולה באורגון וטען כי מדובר באנשי השמאל הקיצוני. טראמפ יצא גם נגד סיקור ההפגנות ואמר שהוא מוטה. "התקשורת העלובה לא מראה את האלימות, היא רוצה שהאמריקנים יאמינו שמדובר במפגינים נפלאים"

בווידאו: ראש עיריית פורטלנד מרוסס בגז מדמיע במהלך ההפגנות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: ראש עיריית פורטלנד רוסס בגז מדמיע ע"י סוכנים פדרלים)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף הלילה (שני) את המפגינים נגד הרג ג'ורג' פלויד בעיר פורטלנד שבמדינת אורגון. "'המפגינים' הם אנרכיסטים ששונאים את מדינתו", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. הנשיא האמריקני יצא גם נגד סיקור המחאה בכלי התקשורת בארצות הברית.

"התקשורת העלובה לא מסקרת את האלימות שמתקיימת בהפגנות", כתב טראמפ. בציוץ שפרסם מוקדם יותר, הוא טען כי "התקשורת מסרבת להראות מה קורה בפורטלנד, סיאטל ומקומות אחרים. הם רוצים שהציבור האמריקני יאמין שמדובר במפגינים נפלאים - ולא אנרכיסטים מהשמאל הקיצוני".

עוד כתב טראמפ כי "חומת האמהות של פורטלנד", קבוצת נשים שיוצרות חומה אנושית החוצצת בין שוטרים למפגינים, היא "הונאה".

אמהות מפרידות בין אנשי החוק לבין המפגינים במהלך הפגנה נגד אי שוויון גזעי בפורטלנד, ארה"ב. רויטרס
טראמפ טען כי מדובר בהונאה. "חומת האימהות של פורטלנד" ומאחוריה המפגינים/רויטרס

את הדברים כתב הנשיא בהמשך להחלטת בית משפט מחוזי, שדחה את בקשת התובעת הכללית באורגון, אלן רוזנבלום, להנפיק צו מניעה זמני שימנע את השימוש בסוכנים פדרלים לצורך מעצרי מפגינים בעיר.

התביעה מצד הרשויות באורגון הגיעה בעקבות עדויות על מעצרים שרירותיים במהלך הלילות בידי סוכנים במדים היוצאים מכלי רכב לא מסומנים. הסוכנים נשלחו לפורטלנד לפני כשבועיים כדי לבלום את ההפגנות הסוערות. השופט דחה את בקשתה מנימוקים של מחסור בראיות התומכות בטענות לפיהן הסוכנים עצרו מפגינים באופן בלתי חוקי.

ביום שבת האחרון התאספו אלפי מפגינים מחוץ לבית המשפט הפדרלי בפורטלנד, וירו זיקוקים לעבר המבנה. זאת, בעוד שהסוכנים הפדרלים ירו רימוני הלם וריססו גז מדמיע לעבר המוחים. בין אלו שספגו את הגז המדמיע היה גם ראש עיריית פורטלנד, טד ווילר, שהשתתף במחאה נגד נוכחות הכוחות הפדרלים שנשלחו על ידי טראמפ כדי לבלום את המהומות בעיר.

חלק מתושבי פורטלנד, כולל חברים במועצת העיר, האשימו את ווילר בכך שלא ריסן את המשטרה המקומית, שהשתמשה בגז מדמיע נגד המפגינים במקרים רבים, עוד בטרם הגיעו הסוכנים הפדרלים לעיר מוקדם יותר החודש. אחרים, בין היתר בקהילה העסקית, תקפו אותו על חוסר יכולתו להביא את המצב תחת שליטה בחודשים שחלפו מאז פרוץ המחאה על הרג ג'ורג' פלויד.

סוכנים פדרלים משליכים רימוני עשן ומרססים גז מדמיע לפיזור ההפגנה נגד הרג ג'ורג' פלויד, פורטלנד, אורגון, ארצות הברית. 26 ביולי 2020. רויטרס
ראש העיר נפגע מגז מדמיע. הסוכנים הפדרלים מפזרים את ההפגנה, אתמול/רויטרס

ההפגנות נגד גזענות ואלימות משטרתית החלו בסוף חודש מאי, אז שוטר לבן הביא למותו של העצור השחור במיניאפוליס שבמינסוטה. בעוד שברוב הערים בארצות הברית נרגעו ההפגנות, המחאה בעיר הגדולה באורגון צברה תאוצה, במיוחד לאור החלטתו של טראמפ לפני כשבוע לשלוח סוכנים פדרלים לפורטלנד על מנת להשליט סדר בעיר.

15 ראשי ערים דמוקרטים שלחו מכתב לתובע הכללי וויליאם בר שבו הם גינו את השימוש בסוכנים פדרלים, אך טראמפ מנסה להציג את עצמו כנשיא המביא "חוק וסדר" לקראת התמודדותו מול יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, שאחריו הוא מפגר בסקרים על רקע טיפולו במגיפת הקורונה ותגובתו למחאות הזעם על אלימות המשטרה נגד שחורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully