וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שולח סוכנים פדרליים לערים בארה"ב בשל הזינוק בפשיעה

22.7.2020 / 23:23

הנשיא הודיע כי במסגרת "מבצע אגדה" יישלחו כוחות לשיקגו ולערים אחרות, שם לדבריו ארגוני שמאל הובילו לזינוק באלימות: "שפיכות הדמים חייבת להיפסק". הנשיא, המנסה להציג את עצמו כמי שיביא "חוק וסדר" לפני הבחירות, כבר שלח סוכנים לפורטלנד בהחלטה שנויה במחלוקת

בווידאו: כוחות פדרליים מיוחדים בהפגנות בפורטלנד/צילום: רויטרס

(בווידאו: טראמפ שלח כוחות פדרליים מיוחדים לדכא את ההפגנות בפורטלנד)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הערב (רביעי) על שליחת סוכנים פדרליים לערים נוספות במדינה, שלדבריו חוות אלימות גוברת מצד ארגוני שמאל. במסגרת "מבצע אגדה", שעליו הכריז בבית הלבן, יישלחו הסוכנים לשיקגו ולאלבקרקי שבניו מקסיקו.

לדבריו, אותם ארגוני שמאל רוצים "לפרק ולפזר" את יחידות המשטרה, בעקבות ההרג של ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן במיניאפוליס לפני כחודשיים. "אני מכריז היום על פריסת כוחות אכיפת חוק פדרליים בקהילות האמריקניות שנגועות בפשיעה אלימה", אמר הנשיא הרפובליקני. "היקף האלימות הזה טלטל את מצפונה של האומה שלנו", אמר טראמפ.

כשהוא ממשיך לקדם את מדיניות "חוק וסדר" לקראת הבחירות בנובמבר, הוסיף טראמפ כי "אין לנו ברירה אלא להתערב" לאור עלייה במספר הקורבנות בכמה מהערים הגדולות בארצות הברית. "שפיכת הדמים הזו חייבת להיפסק, והיא תיפסק", אמר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מכריז על שליחת סוכנים פדרלים לערים דמוקרטיות, 22 ביולי 2020. רויטרס
"אין לנו ברירה אלא להתערב". טראמפ, הערב/רויטרס

התובע הכללי וויליאם בר, שהיה לצדו של טראמפ בעת ההכרזה, אמר כי כבר נשלחו כ-200 סוכנים פדרליים לקנזס סיטי, ומספר דומה של סוכנים יישלח לשיקגו. כ-35 סוכנים יישלחו לאלבקרקי. לדבריו, כוחות אכיפת החוק מסוכנויות שונות ישמשו כ"סוכני וחוקרי רחוב, שיעבדו בשביל לפצח מקרי רצח ולמוטט כנופיות אלימות".

התכנית כוללת שליחת סוכנים של רשויות אכיפת החוק כדי שאלו יעזרו למשטרות המקומיות. גורם במשרד המשפטים אמר היוזמה אינה קשורה לשימוש בסוכנים פדרליים של המשרד לביטחון המולדת לצורך דיכוי מחאה בעיר פורטלנד. הרשויות בעיר ובמדינת אורגון, הנשלטות בידי הדמוקרטים, גינו את המהלך ואמרו כי זה רק החריף את המחאה.

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, אמר שההתערבות הפדרלית אינה נחוצה להתמודדות עם האלימות בעיר ניו יורק, וראשת העיר שיקגו לורי לייטפוט הפצירה גם היא בטראמפ לא לשלוח סוכנים פדרליים בלתי מזוהים לעירה.

עבודת הכוחות הפדרליים לצד שותפים מקומיים אינה יוצאת דופן. אותו גורם במשרד המשפטים במדינה טען ש"מבצע אגדה" יספק משאבים נוספים לערים הסובלות "באופן מסורתי" מפשעים אלימים.

לפי אתר המשרד, "מבצע אגדה" (Operation Legend) נקרא כך על שם לג'נד טאליפרו, ילד בן ארבע שנורה למוות בשנתו לפני כחודש בקנזס סיטי, מיזורי.

סוכנים פדרלים בהפגנה בעיר פורטלנד, 17 ביולי 2020. רויטרס
מדאיגים את הדמוקרטים. סוכנים פדרלים בפורטלנד, בשבוע שעבר/רויטרס

הנשיא הרפובליקני תוקף בחריפות את המנהיגים הדמוקרטים ששולטים בערים ובמדינות החוות זינוק בפשיעה האלימה, כשהוא מנסה להעיר את הבייס הפוליטי שלו לקראת נובמבר.

בתגובה, ראשת עיריית שיקגו אמרה כי אין זה חריג שרשויות אכיפת החוק הפדרליות יסייעו לרשויות המקומיות, אולם היא דחקה בתושבי העיר לפקח מקרוב אחרי כל סימן לכך שהסוכנים הפדרלים, במיוחד אלו מהמשרד לביטחון המולדת, "עוברים את הגבול".

"אנחנו לא צריכים כוחות פדרלים, אנחנו לא צריכים סוכנים פדרליים חשאיים וסודיים", אמרה לייטפוט, בהתייחסה למה שמתרחש בפורטלנד.

בהמשך הלילה, פנה אליה טראמפ. "אנחנו מחכים לראשת העיר, בצורה מכובדת, ולראשי עיר ומושלים אחרים להתקשר אלינו. אנחנו מוכנים, רוצים ומסוגלים להגיע לשם עם כוח גדול", אמר הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully