וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ביטל את הוועידה הרפובליקנית בפלורידה בשל התפשטות הקורונה

24.7.2020 / 10:47

הנשיא לא יישא את נאומו במדינה, שהפכה לאחד ממוקדי ההתפרצות החדשים: "זה לא הזמן לכינוס צפוף, להגן על אזרחי ארה"ב". הוועידה תתקיים במתכונת מצומצת בקרלויינה הצפונית, מיקומה המקורי, וטראמפ צפוי לשאת נאום מרחוק

בווידאו: טראמפ מחדש את תדרוכי הקורונה ומעודד עטיית מסיכות/רויטרס

(בווידאו: טראמפ מחדש את תדרוכי הקורונה ומעודד עטיית מסיכות)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (שישי) כי הוא לא יקיים את כינוס המפלגה הרפובליקנית בפלורידה בחודש הבא, בשל התפרצות נגיף הקורונה במדינה. טראמפ כבר העביר חלקים מהכינוס מקרוליינה הצפונית לפלורידה בשל מגבלות על התקהלות, אך הזינוק במקרים הוביל כמה רפובליקנים לפרוש מהאירוע בפלורידה. טראמפ אמר כי זה לא הזמן הנכון לערוך "כינוס צפוף".

"התזמון לאירוע הזה לא מתאים בגלל ההתלקחות בפלורידה", אמר טראמפ בתדרוך לתקשורת בבית הלבן. "זה לא הזמן לכינוס גדול". הוא אמר כי הורה ליועציו לבטל את האירוע "על מנת להגן על אזרחי ארצות הברית". הנשיא הוסיף כי הצירים הרפובליקנים עדיין יתכנסו בשרלוט, קרוליינה הצפונית - האתר המקורי של הוועידה - בשבוע שיחל ב-24 באוגוסט.

הוא הוסיף כי הוא עדיין ישא נאום בכינוס, "אבל בצורה אחרת" ואמר כי יש תכניות לקיים עצרות בחירות מרחוק במהלך השבוע הזה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בתדרוך על מגיפת הקורונה בבית הלבן, 23 ביולי 2020. רויטרס, רויטרס
שינוי בתכניות. טראמפ בתדרוך בבית הלבן, הלילה/רויטרס, רויטרס

טראמפ, שיתמודד מול המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן בבחירות ב-3 בנובמבר, העביר את האירוע משרלוט לג'קסונוויל, פלורידה, לאחר שמושל קרוליינה הצפונית סירב להבטיח שטראמפ יוכל לקיים אירוע גדול במדינה.

הנשיא אמר כי הוא כבר הודיע למושל פלורידה, רון דסנטיס, על ההחלטה, שהתקבלה כשארצות הברית מתמודדת עם התפרצות קשה של מקרים חדשים מחוץ לצפון-מזרח המדינה, מוקד ההתפרצות בחודשים הראשונים למגיפה. פלורידה כבר רשמה יותר מ-390 אלף מאובחנים ויותר מ-5,600 מתים מהווירוס, לפי סוכנות הידיעות רויטרס.

עוד בוואלה!

טראמפ שולח סוכנים פדרליים לערים בארה"ב בשל הזינוק בפשיעה

לכתבה המלאה

דון הויזנגה, ציר רפובליקני ממינסוטה, היה נרגש להגיע לכינוס עד לפני שבועיים בלבד, אך שינה את דעתו לאחר שראה את המספרים ההולכים וגדלים בפלורידה.

"מאוד רציתי ללכת, אבל עם התפשטות הנגיף, זה פשוט לא הגיוני. זה גרם להרבה אנשים להתערער", אמר מוקדם יותר השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully