וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן מנסה לגייס את קולות המוסלמים: "עזרו לי להביס את טראמפ"

21.7.2020 / 17:50

המועמד הדמוקרטי השתתף בכנס של ארגון המנסה להוציא מוסלמים לקלפיות בנובמבר: "אני רוצה לעבוד בשיתוף פעולה". ביידן הבטיח לבטל את צו ההגירה. על הסכסוך באזור אמר: "לפלסטינים ולישראלים מגיעות מדינות משלהם". גם טראמפ פנה לקול המוסלמי: "נשמור על חופש הדת של כולם"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן קרא לאזרחים המוסלמים בארצות הברית להצטרף אליו כדי להביס את הנשיא דונלד טראמפ.

"אני רוצה להרוויח את הקולות שלכם לא רק כי הוא לא ראוי להיות נשיא", אמר סגן נשיא ארצות הברית לשעבר בכינוס מקוון של ארגון הפועל להוצאת מצביעים מוסלמים לקלפיות בנובמבר. "אלא אני רוצה לעבוד בשיתוף פעולה אתכם, להבטיח שהקולות שלכם נכללים בתהליך קבלת ההחלטות בזמן שאנחנו עובדים על שיקומה של המדינה שלנו".

הוא הבטיח פעם נוספת לבטל את צו ההגירה של טראמפ, האוסר על הגעתם של נוסעים מכמה מדינות, שרובן מוסלמיות. לדבריו, הצו הוא "מרושע" והוא יבוטל ביומו הראשון בתפקיד, אם ייבחר וימנע מטראמפ הרפובליקני כהונה שנייה.

כמה נבחרי ציבור מוסלמים בכירים הביעו תמיכה רשמית בביידן במכתב שנשלח על ידי הארגון Emgage Action, שארגן את הכנס ומנסה למקסם את שיעור ההצבעה של המוסלמים במדינות המפתח. לפי מנכ"ל הארגון, וואל א-זאייט, במישיגן לבדה - אחת המדינות שהכריעו את הבחירות ב-2016 לטובת טראמפ בפער של פחות מ-11 אלף קולות - הוא מאמין שיש יותר מ-150 אלף מצביעים מוסלמים רשומים.

המועמד מטעם הדמוקרטים לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך נאומו בכנס תמיכה בוילמינגטון 14 ביולי 2020. AP
כמה נבחרי ציבור מוסלמים בכירים הביעו תמיכה בו. ביידן/AP

בין החותמים על המכתב נמצאו חברת הקונגרס אילהן עומאר, התובע הכללי של מינסוטה, קית' אליסון וחבר הקונגרס אנדרה קרסון, כולם דמוקרטים. התמיכה של עומאר, ממדינת מינסוטה, בביידן עשויה להיות משמעותית לגיוס קולות של מוסלמים בסתיו הקרוב.

מי ששמה לא הופיע באופן מחשיד בין החותמות הייתה חברת הקונגרס ראשידה טלייב, המשתייכת ל"קבוצה" - כינוי של ארבע חברות קונגרס דמוקרטיות מוסלמיות וממיעוטים אחרים, הכוללות גם את עומאר ואת אלכסנדריה אוקסיו קורטז. טלייב הייתה חלק מהמחנה של ברני סנדרס, שפרש מהמרוץ מול ביידן והביע את תמיכתו בו.

"קולות המוסלמים חשובים לקהילות שלנו, למדינה שלנו", אמר ביידן. "אבל כולנו יודעים שהקול שלכם לא תמיד נשמע או מיוצג". הוא הבטיח לכלול קולות של מוסלמים בממשלו, אם ייבחר, ולהילחם בהפרות זכויות של מיעוטים מוסלמים ברחבי העולם.

על הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר: "אמשיך לקדם זכויותיהם של הפלסטנים ושל הישראלים למדינה משלהם כפי שעשיתי במשך עשורים".

עוד בוואלה!

העליון לצד טראמפ: אושר צו ההגירה המונע כניסת מהגרים מ-6 מדינות

לכתבה המלאה
חברת הקונגרס אילהן עומאר באירוע בחירות באיווה, ארצות הברית, 31 בינואר 2020. AP
בין החתומים על המכתב. חברת הקונגרס אילהן עומאר/AP

הארגון Emgage Action כינס את האירוע תחת השם "מיליון מצביעים מוסלמים" כדי להדגיש את המאמצים לקראת נובמבר. הרבה מונח על הפרק", אמר מנכ"ל הארגון. "החשיבות של המצביע המוסלמי אמריקני להשתתף בבחירות הקרובות גדולה יותר מאי-פעם".

במכתב התמיכה ביידן, תקפו נבחרי הציבור המוסלמים חלקים מהמדיניות של טראמפ, כולל צו ההגירה והפרישה שלו מהסכם הגרעין עם איראן. הם ציינו סויגות כמו צדק גזעי, ביטוח רפואי בר-השגה, שינויי אקלים והגירה כנושאים שממשל ביידן יקדם. הם גם שיבחו את האג'נדה של סגן הנשיא לשעבר עבור הקהילות שלהם.

קמפיין הבחירה מחדש של טראמפ, בינתיים, מנסה לפנות לקולות המוסלמים תוך הדגשת העדיפות שנתן לחופש הדת.

"הנשיא טראמפ מבין שהאמונה שלנו מאחדת אותנו כאומה", מסרה בהצהרה קורטני פרלה, סגנית מזכירת התקשורת בקמפיין הבחירות של טראמפ. "הוא מגן וימשיך להגן בנחישות על חופש הדת של כל האמריקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully