וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון לצד טראמפ: אושר צו ההגירה המונע כניסת מהגרים מ-6 מדינות

4.12.2017 / 23:25

שבעה שופטים תמכו ביישום המדיניות השנויה במחלוקת של הנשיא, על אף הדיונים בחוקיותה בערכאות נמוכות יותר. זאת הגרסה השלישית של הצו, שאותו מנסה להעביר טראמפ מאז השבוע הראשון בבית הלבן

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

(הפגנה נגד מדיניות ההגירה של טראמפ בניו יורק, בחודש מרץ)

בית המשפט העליון של ארצות הברית אישר הערב (שני) את כניסתו של צו ההגירה של הנשיא דונלד טראמפ, המונע את כניסתם של אזרחי שש מדינות מוסלמיות, לתוקף - על אף הערעורים נגדו בבתי משפט בערכאות נמוכות יותר.

הפסיקה, המעניקה ניצחון למדיניות השנויה במחלוקת של הממשל, התקבלה ברוב של שבעה שופטים מול שניים. היא קיבלה את עמדת הבית הלבן ליישם את הצו, על אף שבתי משפט שונים חסמו אותו בצורה חלקית.

זאת הגרסה השלישית של הצו, שאותו מנסה להעביר טראמפ מאז השבוע הראשון שלו בבית הלבן. במתכונתו הנוכחית, הצו ימנע את כניסתם של אזרחי איראן, סוריה, תימן, לוב, סומליה וצ'אד.

לפני כחודש וחצי חתם טראמפ על צו המתיר את כניסתם של מהגרים למדינה לאחר שתוקפו של צו נשיאותי זמני שמנע קליטת פליטים ומהגרים פג. הצו שעליו חתם אז התיר את כניסתם של אזרחי 11 מדינות שהוגדרו "בסיכון גבוה לביטחון הלאומי" - אך התנה אותה בבידוק קפדני יותר.

בחודש ספטמבר צמצם טראמפ את מכסת קליטת הפליטים לשנת 2018 לכדי 45 אלף בני אדם. זאת, בהשוואה ליעד הקודם שעמד על 110 אלף בני אדם, בשנה שהחלה בשלהי כהונתו של הנשיא ברק אובמה. בפועל מספר הפליטים שייכנסו למדינה עלול להיות נמוך יותר, מכיוון שהנשיא קובע מספר מקסימלי של נכנסים ולא מינימלי.

נשיא ארהב דולנד טראמפ מדבר עם כתבים לאחר פגישה עם מקונל וריאן בבית הלבן בוושינגטון, 28 בנובמבר, 2017. רויטרס
טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully