וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טראמפ שוקל להגביל מכסת הפליטים ל-45 אלף ב-2018"

27.9.2017 / 5:45

פקידי ממשל אמריקנים אמרו לסוכנות "אי-פי" כי הנשיא בוחן הצבת יעד נמוך לקליטת פליטים, המסתכם בכמחצית מהכמות שהגיעה למדינה בשנה שעברה. ההחלטה צפויה בימים הקרובים לקראת תחילת שנת הכספים הבאה

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

הממשל בארצות הברית בוחן הגבלה של מכסת הפליטים המרבית לקליטת פליטים במדינה בשנת 2018 ל-45 אלף בני אדם – כך דיווחה הלילה (רביעי) סוכנות הידיעות "אי-פי". על פי הדיווח, המיוחס לכמה פקידי ממשל הנשיא דונלד טראמפ יכריז בימים הקרובים על הגבלת המכסה, לקראת תחילת שנת הכספים החדשה ביום ראשון הקרוב, 1 באוקטובר. זאת, לאחר ויכוח בתוך הממשל בנושא כמות הפליטים שיש לאפשר את קליטתם במדינה.

בעוד המשרד לביטחון המולדת ביקש להציב את המכסה על 40 אלף, עמדת מחלקת המדינה הייתה שיש לקבוע אותה על 50 אלף – וכך נקבעה הפשרה הנוכחית. יש לציין, כי המספר בפועל של פליטים שייקלטו במהלך השנה במדינה עשוי להיות נמוך באופן משמעותי וכי המכסה מגדירה רק את הגבול העליון.

אם אכן תתמלא המכסה כולה תהיה כמות הפליטים שתיכנס לתחומי ארצות הברית ב-2018 הנמוכה ביותר מאז שנת 2006, אז הגיעו למדינה 41,224 בני אדם. בשנת 2016 נכנסו בפועל לארצות הברית 84,995 פליטים. קודמו של טראמפ בבית הלבן ברק אובמה הביע בעבר את רצונו לקבוע מכסה גבוהה בהרבה לשנת 2017, של 110 אלף פליטים.

לקריאה נוספת:
800 אלף בסכנת גירוש: טראמפ ביטל את התכנית שהגנה על ילדי מהגרים
ביטול הגרלת הגרין קארד וקיצוץ בפליטים: תכנית ההגירה של טראמפ
הישג לטראמפ: העליון ביטל את רוב המגבלות על צו ההגירה

הפגנות בארה"ב נגד מדיניות ההגירה של טראמפ. רויטרס
מפגינים נגד צו ההגירה שקידם טראמפ בתחילת כהונתו, בינואר/רויטרס

לדברי פקידי הממשל, ששוחחו עם "אי-פי" בעילום שם מפני שאינם מורשים לדון בנושא בפומבי, על הנשיא לאשר באופן רשמי את ההחלטה על קביעת המכסה וללא חתימתו אין כל משמעות לדבר. ממחלקת המדינה לא נמסרה תגובה לגבי המספר הצפוי להיכלל בהודעתו של טראמפ על כך.

שלשום חתם טראמפ על צו המגביל באופן משמעותי את כניסתם של אזרחי שמונה מדינות לתחומי ארצות הברית – צ'אד, איראן, סומליה, תימן, לוב, קוריאה הצפונית, ונצואלה ועיראק. אזרחי שש המדינות הראשונות ברשימה לא יוכלו להיכנס באופן גורף למדינה ועל אלה המגיעים משתי האחרונות יוטלו הגבלות.

הצו נועד להחליף את האיסור הנרחב שניסה טראמפ לקדם בתחילת כהונתו על כניסת זרים משורת מדינות מוסלמיות. לאחר שחתם על הצו כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "שמירה על ביטחונם של תושבי ארצות הברית נמצאת בראש סדר העדיפויות שלי. לא אאשר את כניסתם של אלה שלא ניתן לבצע על אודותיהם בדיקה ראויה מראש". בתחילת החודש אף הודיע ממשל טראמפ על ביטול התכנית המעניקה אישורי עבודה לילדים שהגיעו לארצות הברית עם הוריהם כמהגרים ללא אשרות. משמעות ההחלטה היא ש-800 אלף ילדי מהגרים יוכלו לעמוד בפני גירוש.

עוד באותו נושא

טראמפ חתם על הגבלת כניסת אזרחי שמונה מדינות לארה"ב

לכתבה המלאה
טראמפ בנאום תקיף: לפטר שחקני פוטובול שלא מכבדים את הדגל וההמנון. מערכת וואלה! NEWS
מחפשים לסייע למי שסבלו מיחס נורא. טראמפ/מערכת וואלה! NEWS

בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם בשבוע שעבר אמר טראמפ כי בנושא קליטת פליטים ארצו "מחפשת אחר גישה שנועדה לסייע לאנשים שסבלו מיחס נורא, ושתאפשר להם לשוב למולדותיהם ולהשתתף במאמצים לשיקומן". הוא הוסיף כי ארצות הברית השקיעה מיליארדי דולרים במאמצים לפתרון משבר הפליטים מסוריה וכי היא "אומה המגלה חמלה".

על פי נתוני נציבות האו"ם לפליטים בשנת 2016 היו ברחבי העולם 22.5 מיליון פליטים, שיעור גבוה מהם כאלה שנותרו בארצות המוצא שלהם, אך איבדו את בתיהם ונאלצו להגר לאזורים אחרים בתוך שטחן. מדיניות הסיוע של ארגונים הפועלים בתחום, וכן של מדינות המשקיעות מאמצים בנושא, מתמקדת במציאת פתרון לפליטים בארצותיהם על פני קליטתם במדינות אחרות באופן קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully