וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ חתם על הגבלת כניסת אזרחי שמונה מדינות לארה"ב

25.9.2017 / 3:28

הנשיא האמריקני חתם על צו המורה על איסור כניסה לאזרחי שש מדינות, בהן גם צפון קוריאה וסומליה, ועל הגבלה חלקית של כניסת אזרחים מוונצואלה ומעיראק. "שמירה על ביטחון התושבים נמצאת בראש סדר העדיפויות שלי"

צילום: רויטרס

(בווידאו: טראמפ חתם על צו נגד קשרי מסחר עם קוריאה הצפונית)

נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ חתם הלילה (שני) על צעדים שיגבילו באופן משמעותי את כניסתם של תושבים משמונה מדינות לתחומי ארצות הברית. כניסתם של אזרחים משש מהמדינות תיאסר באופן כמעט גורף – צ'אד, איראן, סומליה, תימן, לוב וקוריאה הצפונית. על כניסת אזרחי שתי מדינות נוספות, ונצואלה ועיראק, יוטלו הגבלות. מדובר בצעד שנועד להחליף את חרם הכניסה הגורף שהטיל הנשיא עם כניסתו לתפקיד ואשר נתקל בקשיים משפטיים.

טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "שמירה על ביטחונם של תושבי ארצות הברית נמצאת בראש סדר העדיפויות שלי. לא אאשר את כניסתם של אלה שלא ניתן לבצע על אודותיהם בדיקה ראויה מראש".

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב בעצרת הכללית של האו"ם ב -77 במטה האו"ם בניו יורק. רויטרס
טראמפ/רויטרס

הצעדים החדשים שעליהם חתם הנשיא ימנעו כניסה כמעט מוחלטת של כניסה של תושבים מאותן המדינות. עם זאת, להבדיל מן החרם המקורי, שהיה גורף וכלל את כל תושבי המדינות, ההנחיות בצו החדש משתנות במעט ממדינה למדינה. כך למשל, יוסיפו להתקיים תכניות חילופי סטודנטים עם איראן, ותושבי סומליה יוכלו להמשיך להיכנס לארצות הברית כתיירים, אך לא להגר למדינה. בשונה מן הצו הקודם, שתוקפו פג אמש, הצו החדש יהיה צו קבוע וייכנס לתוקפו ב-18 באוקטובר.

טראמפ ושר החוץ רקס טילרסון התבטאו הלילה בנושא והסבירו כי הצו נובע מחוסר היכולת, או במקרים מסויימים מן הסירוב של אותן המדינות לשתף פעולה עם הרשויות בארצות הברית על מנת לספק מידע מקיף על זהות המבקשים לנסוע לארצות הברית.

באגודה לזכויות האזרח, מנגד, טענו כי מדובר בגלגול מלוטש יותר של הצעתו המקורית של טראמפ מתקופת קמפיין הבחירות לאסור לחלוטין על כניסה של מוסלמים לתחומי ארצות הברית. יחד עם זאת, לא ברור אם הארגון יעתור לבית המשפט גם נגד הצו החדש.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully