וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול הגרלת הגרין קארד וקיצוץ בפליטים: תכנית ההגירה של טראמפ

נשיא ארה"ב אימץ יוזמה של שני סנאטורים רפובליקנים, שבמסגרתה תופסק ההגרלה השנתית שמאפשרת לאלפי אנשים מרחבי העולם לקבל אשרת מגורים. בנוסף לכך, מכסת הפליטים השנתית תקוצץ בחצי. ואולם, לרפורמה צפויים מכשולים רבים בקונגרס

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(מחאה על הצו לאיסור כניסת מוסלמים מול משרדי גוגל בניו יורק, ינואר)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מקדם חקיקה שתצמצם את מספר המהגרים שנכנסים מדי שנה למדינה. אתמול (רביעי) הודיע הנשיא כי הוא תומך ביוזמה שהציגו בפברואר האחרון שני סנאטורים רפובליקנים, שבמסגרתה תופחת בתוך עשור ההגירה לארצות הברית במחצית מהיקפה הנוכחי. החוק, שצפוי להיתקל בקשיים בקונגרס, כולל גם את ביטול הגרלת הגרין קארד השנתית וכן תקצץ במספר הפליטים שלהם יוצעו מגורי קבע בארצות הברית.

לדברי טראמפ, שלצדו עמדו הסנאטורים טום קוטון ודייוויד פרדיו, מערכת הגירה מבוססת כישורים ולא על קשרי משפחה, "תעזור לעובדים האמריקנים". בבית הלבן טוענים כי הרפורמה תביא להגדלת המשכורות וליצירת עבודות עבור אזרחי ארצות הברית.

לקריאה נוספת בנושא
הישג לטראמפ: העליון ביטל את רוב המגבלות על צו ההגירה

טראמפ מכריז על רפורמת ההגירה לצד הסנאטורים קוטון ופרדיו, 2 באוגוסט 2017. רויטרס
יתקשה בקונגרס. טראמפ והסנאטורים קוטון ופרדיו/רויטרס

ההצעה של הסנאטורים תחתוך בחצי את מכסת הפליטים שקבע הנשיא הקודם ברק אובמה בשנה שעברה - מ-110 אלף ל-50 אלף בשנה. בנוסף לכך, תכנית הגרין קארד של מחלקת המדינה, שמאפשרת מדי שנה ל-50 אלף לקבל תושבות קבע בארצות הברית, תבוטל.

טראמפ העמיד את צמצום ההגירה לארצות הברית בראש סדר העדיפויות שלו, ובין היתר הבטיח להקים חומה בגבול עם מקסיקו. עם תחילת כהונתו בינואר הוא פרסם שורת צווים שמגבילים את ההגירה מכמה מדינות מוסלמיות, ואחרי מאבקים בבית המשפט, ביוני האחרון אישר בית המשפט העליון את רוב חלקי התכנית שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully