וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מזהיר: "מצב מגיפת הקורונה בארה"ב יחמיר לפני שהוא ישתפר"

22.7.2020 / 5:02

הנשיא האמריקני הזהיר את הציבור מפני התפשטות נרחבת יותר של הנגיף במדינה. בנוסף, אחרי שסירב במשך חודשים לעשות זאת, הוא עודד חבישת מסיכות ואף אמר כי הוא מתרגל לכך: "לא משנה אם אתם אוהבים את זה או לא - יש לכך השפעה"

בווידאו: טראמפ מחדש את תדרוכי הקורונה ומעודד עטיית מסיכות/רויטרס

(בווידאו: טראמפ מחדש את תדרוכי הקורונה ומעודד עטיית מסיכות)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר הלילה (רביעי) מפני החרפת משבר הקורונה, בעוד המגיפה מוסיפה להתפשט ברחבי המדינה. "לרוע המזל, המצב ככל הנראה יחמיר לפני שהוא ישתפר", אמר טראמפ בתדרוך היומי בנושא נגיף הקורונה בבית הלבן שבוושינגטון. הנשיא האמריקני הוסיף כי מספר המאובחנים בנגיף ברחבי המדינה ממשיך לעלות.

בנוסף, טרמאפ עודד את הציבור האמריקני לחבוש מסיכות במידה והם לא יכולים לשמור על כללי הריחוק החברתי. "אני מתרגל למסיכה", מסר בתדרוך. "לא משנה אם אתם אוהבים את זה או לא - יש לכך השפעה". זאת, למרות שבמשך חודשים ארוכים, הוא סירב לקדם את השימוש במסיכות ואף לעג לכך.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בתדריך בנושא נגיף הקורונה בבית הלבן בוושינגטון. 21 ביולי 2020. רויטרס
"המצב כנראה יחמיר לפני שישתפר". טראמפ בתדרוך בנושא הקורונה, הלילה/רויטרס

לצד זאת, טראמפ ציין כי קיימת ירידה ניכרת במספר מקרי המוות מקורונה, וכן כי חלה התקדמות בפיתוח חיסון ודרכי טיפול לנגיף, אותו הוא מכנה שוב ושוב "הווירוס הסיני". למרות דבריו, ביממה האחרונה נרשמו יותר מאלף מקרי מוות מקורונה ברחבי ארצות הברית, כך על פי נתוני סוכנות הידיעות רויטרס. מדובר בעלייה היומית הגבוהה ביותר במספר המתים מתחילת חודש יוני.

כ-142 אלף אמריקנים מתו במגיפה מאז תחילת ההתפרצות, ומומחים מזהירים כי המספר צפוי לזנק בשל עלייה בכמות המאושפזים בבתי החולים ברחבי המדינה. עד כה, כארבעה מיליון בני אדם בארצות הברית אובחנו כנשאי הנגיף.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בתדריך בנושא נגיף הקורונה בבית הלבן בוושינגטון. 21 ביולי 2020. AP
"החיסונים מגיעים הרבה יותר מוקדם ממה שכולם חושבים". טראמפ בתדרוך הקורונה/AP

ההצהרה של טראמפ מגיעה בניסיון לעצור את דעיכת התמיכה בקמפיין שלו לבחירות לנשיאות בנובמבר. קצת יותר משלושה חודשים ליום הבחירות, טראמפ מקווה כי הכרזותיו בנושא המגיפה יעניקו לו יתרון על יריבו מהמפלגה הדמוקרטית וסגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן.

טראמפ הופיע לבדו בתדרוך, ללא מומחים רפואיים, שעליהם הסתמך בפעמים קודמות בניסיון להסביר את תגובת הממשל למשבר הבריאותי.

בנוסף לכך, השידור מהבית הלבן התרחש בזמן שבגבעת הקפיטול תכננו את הצעד הבא של התגובה הפדרלית למגיפה. מחוקקים ובכירים בבית הלבן החלו בדיונים בדבר "השלב הרביעי" של חבילות הסיוע הכלכלי לציבור, שיגיעו לשווי של מיליארד דולרים לכל הפחות.

בתדרוכו, טראמפ התייחס גם לביקורת האוכלוסייה על עיכובים בזמן קבלת תוצאות בדיקות לגילוי הנגיף, ואמר כי הממשל מנסה למצוא לכך פתרון. "אני מאמין שהם יצליחו להוריד את המספרים הללו", אמר. כמו כן, הוא הבטיח כי ישנה התקדמות משמעותית בפיתוח החיסון לקורונה. "החיסונים מגיעים, והם מגיעים הרבה יותר מוקדם ממה שכולם חושבים", הצהיר.

מחקר אמריקני המפתח חיסון לנגיף צפוי להתחיל בבדיקות סופיות כבר בשבוע הבא, על מנת לקבוע אם הוא יעיל ובטוח. במחקר זה משתתפים כ-30 אלף איש, וכן פורסם כי בני אדם נוספים יכולים להירשם כמתנדבים. בארצות נוספות, מחקרים אחרים, בסדר גודל קטן יותר, החלו גם בשלבים מתקדמים של בדיקת החיסונים.

רשויות הבריאות הזהירו כי אין ערובה לכך שאכן יימצא חיסון בקרוב, וכי קיימים מקרים רבים בהם חיסונים נכשלים בשלבי בדיקה סופיים. אולם, חברות החיסונים ובכירים מתחום הבריאות מקווים כי לפחות חיסון אחד יוכל לספק את הפתרון לנגיף לפני סוף שנת 2021. חברות התרופות נוקטות בצעד בלתי רגיל ורוקחות מאות מיליוני מנות של חיסונים על מנת שברגע בו יתקבל אישור ממנהל המזון והתרופות, ניתן יהיה להתחיל לחסן בני אדם בכמויות גדולות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם מסיכה. 20 ביולי 2020. טוויטר, אתר רשמי
המומחים שמחים שטראמפ החל לקדם לבישת מסיכות. טראמפ לובש מסיכה/אתר רשמי, טוויטר

ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה הבכיר בתחום המחלות הזיהומיות בארצות הברית, אמר אתמול כי הוא שמח שטראמפ החל לקדם חבישת מסיכות והביע אופטימיות שהנשיא יחזק את המסר הזה בנאומו. "אם אנחנו, במשך ההתכנסויות הללו, נצא בהודעות עקביות, ברורות ולא סותרות - אני מאמין כי זה יעזור מאוד ביידוע ההנחיות להן על הציבור להישמע, ויעזור להשתלט על המגיפה".

ביידן מצידו, מתח אתמול ביקורת חריפה על התנהלותו של טראמפ. סגן הנשיא לשעבר, שאינו חוסך במתן עצות לטראמפ, טען כי הוא "נכשל במבחן החשוב ביותר כנשיא - החובה לטפל בכם, בכולנו". עוד אמר המועמד הדמוקרטי לציבור כי "הוא עזב אתכם, הוא עזב את המדינה".

(עדכון ראשון: 02:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully