וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: לא מתחייב לקבל את תוצאות הבחירות, נצטרך לראות

20.7.2020 / 10:46

בריאיון לוחמני בפוקס ניוז, שב נשיא ארה"ב לטקטיקה מ-2016 וסירב להתחייב שיכיר בהפסד לביידן. "לא אפסיד, הסקרים מזויפים", חזה. הוא תקף את הצבא על כך שהוא תומך בשינוי שמות בסיס הנקראים על גנרלים מהקונפדרציה. "הדגל הוא סמל הדרום"

בווידאו: כוחות פדרליים מיוחדים בהפגנות בפורטלנד/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסרב להתחייב לקבל את תוצאות הבחירות בנובמבר אם יפסיד בהן ליריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן. זאת בדומה לאיום ששיגר שבועות לפני ההצבעה ב-2016.

"אני אצטרך לראות. תראה, אני אצטרך לראות", אמר טראמפ בריאיון נרחב למגיש כריס וואלס ברשת פוקס ניוז. "לא, אני לא הולך להגיד רק כן. אני לא הולך להגיד לא, וגם לא עשיתי את זה בפעם הקודמת", אמר הנשיא הרפובליקני, המפגר בסקרים אחרי ביידן. לדבריו, עוד "מוקדם מדי" לתת התחייבות שכזו, הנחשבת לכלל בסיסי בדמוקרטיה האמריקנית.

בתגובה, אמרו בקמפיין של ביידן כי "אזרחי ארצות הברית יכריעו את הבחירות. וממשלת ארצות הברית מסוגלת בצורה מושלמת ללוות החוצה מסיגי גבול בבית הלבן".

דבריו של טראמפ, שמזכירים את שאמר בשלבים הסופיים של הקמפיין מול הילרי קלינטון לפני ארבע שנים, צפויים להגביר את החששות בגבעת הקפיטול. בשיחות סגורות, חברי קונגרס כבר הביעו דאגה מתרחיש שבו הנשיא לא מקבל את התוצאות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן. 17 ביולי 2020.. רויטרס
חברי קונגרס מודאגים. טראמפ/רויטרס

הפופולריות של טראמפ נשחקה בשל טיפולו במגיפת הקורונה, שגבתה את חייהם של יותר מ-140 אלף אמריקנים - הכי הרבה בעולם - וכן תגובתו למחאות שפרצו אחרי הרג של ג'ורג' פלויד לפני כחודשיים. הנשיא טוען שאלו "סקרים מזויפים" וכי המצביעים הרפובליקנים לא מיוצגים בהם בצורה אמינה. "הסקרים היו הרבה יותר גרועים ב-2016", טען הנשיא, אף כי הפער בינו לבין ביידן גדול בהרבה ממה שהיה בינו לבין קלינטון בפרק הזמן המקביל לפני ארבע שנים.

"אני לא אפסיד", חזה.

ביחס לקורונה, טראמפ מתח ביקורת על המומחה הבכיר ביותר למגיפות בארצות הברית, ד"ר אנתוני פאוצ'י, ותיאר אותו כ"קצת אלרמיסט", והוא המשיך לטעון מה שאמר בפברואר: "הווירוס הולך להיעלם". זאת בזמן שמספר הנדבקים ממשיך לעלות ברחבי ארצות הברית, אך טראמפ המשיך לטעון בצורה כוזבת כי כל מי שרוצה יכול להשיג בדיקה וכי מספר הבדיקות המוגבר הוא הסיבה היחידה לזינוק המאובחנים הקורונה.

כשוואלס ציין את הביקורת על טראמפ בשל העדר בתכנית לאומית למאבק בנגיף, השיב: "אני מקבל אחריות על הכול תמיד, משום שזה התפקיד שלי, גם. אני מספק לכולם".

המועמד מטעם הדמוקרטים לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך נאומו בכנס תמיכה בוילמינגטון 14 ביולי 2020. רויטרס
בקמפיין שלו מבטחים ללוות את טראמפ מהבית הלבן. ביידן/רויטרס

טראמפ היה לוחמני כשהגן בריאיון עם וואלס על התגובה של ממשלו למגיפה, דיבר עלBlack Lives Matter וניסה לתאר את ביידן בן ה-77 כמי שאינו מסוגל לתפקד כנשיא בשל גילו. טראמפ בן 74.

הנשיא אמר כי הוא מבין מדוע השחורים בארצות הברית זועמים על אלימות המשטרה נגדם, אך הזכיר את המשפט הקבוע שלו: "גם לבנים נהרגים". הוא הגן על דגל הקונפדרציה ותיאר אותו בתור "סמל" של הדרום, ולא כדבר גזעני.

"הם אוהבים את הדגל שלהם, זה מייצג את הדרום. הם אוהבים את הדרום. זה חופש הביטוי. ואתה יודע, כל הדבר הזה עם 'תרבות הביטול', אתה לא יכול לבטל את כל הסיפור. אנחנו לא יכולים לשכוח שהצפון והדרום נלחמו. אנחנו צריכים לזכור את זה, אחרת נילחם שוב. אי אפשר לבטל את הכול", אמר הנשיא.

הוא גם תקף את בכירי הפנטגון על תמיכתם בשינוי שמות בסיסים הקרויים על שם מנהיגי הקונפדרציה. "לא אכפת לי מה הצבא אומר", אמר טראמפ. הוא חזר על אזהרתו כי יטיל וטו על תקציב הביטחון בסך 740 מיליארד דולר אם יכלול דרישה לשינוי שמות הבסיסים.

הוא טען שאין אלטרנטיבות של ממש בנמצא גם אם הממשלה תנסה. "אנחנו הולכים לקרוא לזה על שם הכומר אל שרפטון?", שאל טראמפ, בהתייחסו למנהיג הבולט של תנועת זכויות האזרח. "על שם מי נקרא להם?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully